لبنان

وزیر محیط زیست لبنان در سی‌اُمین دوره شورای وزیران عرب از کشورهای عربی درخواست کرد از این کشور برای دستیابی به غرامت جنگ 33 روزه که باید توسط رژیم صهیونیستی پرداخت شود، حمایت کنند.

به گزارش مشرق، «طارق الخطیب» وزیر محیط زیست لبنان در این نشست اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۱۳ سال است که از پرداخت غرامت به لبنان در پی جنگ ۲۰۰۶ علیه این کشور سر باز می‌زند.

الخطیب در سخنرانی گفت: کشورهای عربی باید برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی در سایه جنگ و درگیری‌های کنونی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر کشورها تاثیر می‌گذارد، همکاری کنند؛ محیط زیست محدود به مرزهای جغرافیایی معینی نمی‌شود بلکه مشکلات محیطی از مرزهای جغرافیایی عبور می‌کند و میان کشورها تفاوتی قائل نمی‌شود.

وی ادامه داد: موانع بزرگی بر سر راه محیط زیست لبنان وجود دارد خصوصا اینکه اولین و تنها سرمایه لبنان منابع طبیعی‌اش است، از جمله این موانع عدم اجرای قعطنامه مجمع عمومی سازمان ملل توسط اسرائیل برای دوازدهمین ساز متوالی است، قطعنامه‌ای که بر اساس آن اسرائیل باید غرامت خسارت‌های وارد شده به لبنان در نتیجه جنگ ۲۰۰۶ که بالغ بر ۸۵۶.۴ میلیون دلار است، بپردازد؛ این خسارت‌های محیط زیستی تأثیرات بسیاری بر سلامتی انسان، تنوع بیولوژیکی، صید و گردشگری دارد.

الخطیب سپس از کشورهای عربی درخواست کرد از لبنان برای دستیابی به این غرامت حمایت کنند.

جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی بر لبنان از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ (۲۱ تیر تا ۲۳ مرداد ۱۳۸۵) طول کشید و تل‌آویو ناچار شد با قبول ناکامی، قطعنامه سازمان ملل را بپذیرد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس