کد خبر 905738
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
محمد الهندی

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، منظور از آتش‌بس در غزه، پایان مسیر مبارزه و جهاد نیست بلکه صحبت از وضعیت میدانی مشخص است.

به گزارش مشرق، 26  اکتبر (چهارم آبان) مصادف با سالروز ترور «فتحی الشقاقی» بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی توسط «موساد» در جزیره مالت ایتالیا در سال 1995 است.

«محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی به همین مناسبت با رادیو «القدس» به گفت‌وگو نشست و درباره مسائل مختلف فلسطین صحبت کرد؛ وی گفت دشمن فکر می‌کرد با ترور الشقاقی، جنبش جهاد اسلامی تمام می‌شود اما این اقدام باعث شد جهاد اسلامی روز به روز قوی‌تر شود.

آتش‌بس غزه

این عضو جهاد اسلامی درباره صحبت‌های کنونی پیرامون آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: درباره توافق آتش‌بس صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره وضعیت میدانی مشخص صحبت می‌کنیم، اگر محاصره غزه برداشته شود راه‌حل‌هایی برای حل و فصل برای مدت مشخص وجود دارد اما مبارزه و جهاد تا تحقق اهداف ملت ما در غزه و آزادسازی کامل (فلسطین) ادامه پیدا خواهد کرد.

بازداشت یکی از خطرناک‌ترین جاسوسان رژیم صهیونیستی در غزه

الهندی ادامه داد: ما اسرائیل را می‌شناسیم، تا زمانی که هدف سیاسی نداشته باشند به راه انداختن جنگ علیه غزه در راستای منافعش نیست؛ اسرائیل اکنون هدفی واضح برای جنگ علیه غزه ندارد؛ سه بار علیه غزه جنگ به راه انداخت اما در تحقق اهدافش موفق نبود و همه اینها علیرغم استفاده آنها از جدیدترین سلاح‌ها بود.

مذاکرات غیرمستفقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی برای حصول توافق آتش‌بس در تابستان شدت گرفته بود اما با مخالفت‌های تشکیلات خودگردان متوقف شده است.

راهپیمایی بازگشت

الهندی درباره راهپیمایی‌های بازگشت گفت هدف این تظاهرات‌ها لغو کامل محاصره غزه است اما اهداف آن هنوز محقق نشده و آنچه در جریان است فقط وعده‌هایی است که ملت فلسطین هنوز آن را در واقعیت ندیده است.

وی ادامه داد کسی که گمان می‌کند شراکت با دشمن باعث ثبات می‌شود، متوهم است؛ مسیری که از «اسلو» و قبل از آن آغاز شد (مذاکره) به نهایتی فاجعه‌بار برای ملت فلسطین ختم شد اما ملت فلسطین با مذاکرات بازگشت به پا خاست تا اعلام کرد اوست که آینده آرمان فلسطین را مشخص می‌کند.

الهندی تأکید کرد راهپیمایی‌های بازگشت ادامه پیدا خواهد کرد و تمامی فشارها برای توقف آن راه به جایی نخواهد برد.

وی در سوالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد: اسرائیل تهدید می کند و پیش‌تر هم تهدید می‌کرده اما این تهدیدات با هم متناقض است؛ می‌بینیم که اظهارت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر با سخنان «آویگدور لیبرمن» (وزیر جنگ) و نفتالی بنت (وزیر آموزش) با هم در تناقض است اما همه آنها می‌خواهند راهپیمایی‌های بازگشت را برای استفاده در اهداف حزبی، سیاسی کنند.  

راهپیمایی‌های بازگشت که از فروردین‌ماه امسال در اعتراض به محاصره غزه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از 200 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس