کد خبر 905715
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
ارتش آمریکا

در حالی که به نظر بسیاری از رسانه‌های مطرح آمریکا جنگ در افغانستان را باخته است اما این جنگ با ۳ میلیون دلار هزینه ماهانه برای مردم آمریکا، هنوز در گفتمان عمومی مالیات دهندگان این کشور جایی ندارد.

به گزارش مشرق، حدود دو هفته تا آغاز انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باقی مانده است اما ناکامی استراتژی ترامپ برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ این کشور جایی در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا و گفتمان عمومی مردم این کشور ندارد.

این در حالی است که اخیرا در یک رویداد کم سابقه یک ژنرال آمریکایی در حمله‌ای که طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت زخمی شد و دو نفر از مقامات ارشد امنیتی افغانستان نیز دراین حمله کشته شدند.

در این هفته همچنین یکی از نیروهای امنیتی افغان با شلیک به نظامیان ائتلاف به رهبری آمریکا سبب کشته شدن 1 نظامی ناتو و زخمی شدن 2 نظامی دیگر شد.

به گزارش «واشنگتن اگزمینر»، در حالی به جنگ افغانستان پرداخته نمی‌شود که جنگ افغانستان ماهانه حدود 3 میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه دارد و اخیرا وارد هجدهمین سال خود شده است.

بیشتر بخوانید:

استراتژی «رئیس جمهور دیوانه» در آمریکا

7 کشته در بمباران آمریکا در شرق سوریه

«بیل راجیو» سردبیر «لانگ‌وار ژورنال» و کسی که سال‌ها بحران افغانستان را مطالعه کرده معتقد است که آمریکا جنگ افغانستان را باخته است با این وجود اما استراتژی ترامپ برای افغانستان تاثیری بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت زیرا گفت‌وگو درباره این جنگ جایی در گفتمان عمومی مردم آمریکا ندارد.

عدم علاقه‌مندی عموم مردم آمریکا به افغانستان در نظرسنجی‌های اخیر درباره انتخابات این کشور بازتاب پیدا کرده است و تازه‌ترین نظرسنجی «راسموسن» درباره افغانستان نشان می‌دهد که 21 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گمان نمی‌کردند آمریکا همچنان در افغانستان در جنگ باشد و 21 درصد دیگر نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعاتی کردند.

از سویی نیز مراکز نظرسنجی «گالوپ» و «پی.ای.دابلیو» نیز اظهار داشتند که هیچ نظرسنجی را درباره افغانستان و انتخابات میان دوره‌ای انجام نداده است که خود نشان دهنده جایگاه افغاستان در نزد افکار عمومی آمریکا و دیگر دغدغه‌های مردم این کشور است.

ترامپ در آگوست سال 2017 میلادی ضمن اعلام استراتژی جدید با اعزام 4 هزار نظامی بیشتر به افغانستان موافقت کرد اما از آن وقت تاکنون به ندرت به افغانستان اشاره کرده است.

راجیو درباره ناکامی استراتژی ترامپ در افغانستان گفت: اهداف استراتژی ترامپ این بود که نظامی بیشتری اعزام می‌کنیم، با ارتش افغانستان از نزدیک کار می‌کنیم و طالبان را در میدان نبرد شکست می‌دهیم و آن‌ها را به حضور بر سر میز مذاکره مجبور خواهیم کرد؛ اما هیچکدام از این موارد محقق نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس