خبر ویژه

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس از تهیه استفساریه مربوط به شهردار تهران با ۱۳۰ امضا خبر داده تا افشانی شهردار بازنشسته تهران از شمول قانون مصوب خود مجلس استثنا شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش «انتخاب»، در متن این استفساریه، آمده است: «آیا شهردار تهران با توجه به اصلاحیه جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود باید خداحافظی کند یا خیر.»


استفساریه مذکور به ۱۴۰ امضا نیاز دارد. در همین راستا، گفته می‌شود جمعی  از نمایندگان با تهیه طرحی دوفوریتی خواستار افزایش استثناءهای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده بودند.


افزایش تلاش‌ها برای نگه داشتن محمدعلی افشانی در شهرداری تهران، درحالی است که پیش از این مراجع مختلف تصمیم‌گیری ازجمله وزارت کشور، دیوان محاسبات کشور، بازرسی کل کشور و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به صراحت اعلام کرده بودند شهرداران کلانشهرها به ویژه شهردار تهران نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خواهند بود. با این وجود مشخص نیست چرا گروهی، از مدت‌ها قبل به دنبال استثنا کردن شخص شهردار تهران بودند.

علی دشتی، حقوقدان پیش از این در گفت‌وگو با «انتخاب»، ضمن ذکر دلایلی حقوقی و قانونی شمول این قانون بر شهرداران گفته بود:«اصلا چه دلیلی وجود دارد که قانونگذار بین این همه مقامات کشور، فقط شهردار را استثناء بکند؟ یعنی همه مقامات کشور از قضات، اعضای هیئت علمی - که قبلا استثناء بودند - مشمول این قانون بشوند، اما شهردار نشوند؟» با این وجود، امروز سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس از یک خبر عجیب پرده برداشت. او گفت: شهردار تهران برخی از نمایندگان را در اتاق کارشان جمع کرده و از آنجا با همکاران تماس می‌گرفتند که به دوفوریت این استفساریه رای دهند که این اتفاق خوبی نیست. این نماینده مجلس البته تصریح کرد که استفسار در هر حالتی منافاتی با اجرا ندارد و ۲۶ آبان باید این امر اجرا شود.


طبق اطلاعات منتشره در برخی منابع خبری یک نماینده زن و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس در دفتر شهردار تهران حضور یافته و ضمن تماس با نمایندگان از آنها خواسته تا این استفساریه را امضا کنند. البته حتی اگر این امضاها به تعداد موردنیاز برسد باز هم بعید است استفساریه مذکور تغییری در تفسیر پیشین قانون ایجاد کند، مگر اینکه مجلس قانون را اصلاح کرده و شهرداران کلانشهرها یا دست‌کم شهردار تهران را از شمول آن خارج کند که این اتفاق هم دور از ذهن است. با این وجود، سوالی که وجود دارد این است که چرا عده‌ای از نمایندگان مجلس با وجود صراحت قانون، تلاش دارند تا آن را به گونه‌ای دیگر تفسیر کرده و دور بزنند؟ مگر خود آنها چندی پیش با ۱۹۶ رای، آن را تصویب نکرده‌اند؟ آیا این برای مجلس توهین‌آمیز نیست که یک نماینده از دفتر شهردار تهران به نفع او با دیگر نمایندگان صحبت کرده و لابی کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    0 0
    متاسفیم برای نمایندگان مجلسی که کاسب شده اند . خجالت هم نمی کشند. دست بردارید از این دلال بازی هایتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس