مرکز.jpg

رزمندگان یمنی در محور شمالی یمن موفق شدند با حمله غافلگیرکننده خود علیه شورشیان،چند منطقه را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در استان البیضاء وارد چندین هفته متوالی شده و تلاش های برای پاکسازی مناطق اشغالی در محور شمال و شمال شرق این استان همچنان ادامه دارد.

«قانیه»، آخرین منطقه در شمال استان البیضاء به شمار می آید که همچنان بخش هایی از آن (حدود ۲۵ درصد) در اشغال نیروهای شورشی است و نیروهای یمنی درصدد هستند کنترل خود را بر این محور تکمیل کنند؛ منطقه راهبردی قانیه دروازه شمالی برای ورود به استان البیضاء محسوب می شود.

آخرین خبرها از تحولات میدانی در بخش قانیه حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند مناطق دیگری را به همراه چند ایستگاه نظامی از اشغال نیروهای شورشی خارج کنند.

حدود ۲۵ تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها برای پاکسازی مناطق اشغالی در بخش قانیه در شمال استان البیضاء کشته و زخمی شدند؛ با آزادسازی کامل بخش قانیه، امنیت بخش های شمالی استان البیضاء تامین می شود؛ منطقه راهبردی قانیه، دروازه شمالی برای ورود به استان البیضاء محسوب می شود.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای شورشی با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی ضد حملات سنگینی را برای اشغال مجدد مناطق تازه آزاد شده در بخش قانیه انجام دادند؛ این حملات از نزدیکی مرزهای استان شبوه صورت گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در ایستگاه های دفاعی و خاکریزها با وجود حملات سنگین هوایی مقاومت کردند و پس از چند ساعت درگیری نفس گیر موفق به دفع حملات در این محور شدند.

گفته شده، ۴۵ تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ شماری دیگر از نیروهای شورشی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه درگیری متواری شدند.

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از نیروهای شورشی در مناطق اشغالی شمال استان البیضا هم حملات سنگینی را با پشتیبانی هوایی علیه نیروهای یمنی ترتیب دادند تا مناطق تازه آزاد شده را دوباره اشغال کنند.

به گفته منابع میدانی، درگیری ها در این محور چندین ساعت ادامه داشت و در نهایت نیروهای شورشی با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و تلاش آنان برای اشغال مناطق ناکام ماند؛ ده ها تن از نیروهای شورشی هم در این محور کشته و زخمی شدند.

یگان های توپخانه ای نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق توانستند تجمع نیروهای شورشی را در منطقه هدف قرار دهند و حدود ۶۰ تن از آنان از جمله چند فرمانده میدانی را به هلاکت برسانند و دهها تن دیگر را زخمی کنند.

از بخش «ناطع» در شمال شرق استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای یمنی عملیاتی را علیه نیروهای شورشی انجام دادند و موفق شدند چند ایستگاه دفاعی را به کنترل دربیاورند؛ ۴۰ تن از نیروهای شورشی در این محور به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، ۷۵ درصد از مناطق شمال شرق و شمال استان البیضاء به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درآمده است و تلاش ها برای پاکسازی مناطق اشغالی ادامه دارد.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش های «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تامین کنند و مانع از نفوذ مزدوران سعودی در این محور شوند.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» تحت کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

به گزارش مشرق، بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الظاهر» تحت اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف رژیم‌های سعودی و اماراتی است؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال غربی استان ازجمله حومه الرداع و قیفه تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    15 9
    به امید پیروزی رزمندگان یمنی
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    12 8
    انصارالله از مناطق شرقی به دلیل بیابانی بودن (ضعف در این تیپ جنگ و نداشتن پشتیبانی هوایی و خسارات) و از مناطق جنوبی به دلیل اینکه حتی الامکان یمنی ، یمنی را نکشد و بهانه ایی دست ندهد به عمد عقب نشینی کرد درواقع پس از بیش از 3 سال حصر کامل ، تنها دستاورد جبهه نیروهای عربستانی ، اماراتی ، سودانی ، یمنی های چپ کرده ، اخوانی ها ، سلفی تکفیری ها ، انگلیسی ها ، فرانسوی ها ، اسرائیلی ها و آمریکایی ها و یکسری گروه های مزدور بین المللی و حتی حضور خلبانان اردنی و پاکستانی در هوا ، دریا و زمین از المخا تا جنوب شهر حدیده به وسعت تقریبی 2500 کیلومتر مربع بوده !!! که آنجا هم با عملیات های کمین و فرسایش حوثی ها حسابی کشته و خسارت دادند ! قشنگ می شه گفت ائتلاف به این عظمت در کم و کیف و پشتیبانی همه رقمه مقابل مستضعفین یمنی که در کلیپ ها با دمپایی در خط مقدم دیده می شن بدفرم شکست خورده تازه انصارالله در حال کار روی موشکی ، پهبادی و تشکیل نیروی دریاییه !!!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    19 9
    مساحت سبز هر روز کمتر میشه مشرق هم هر روز از پیروزی و گرفتن یکجا مینویسه.ریا و خیانت تا کی مشرق
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      8 7
      مسلمون خب همین نقشه رو هم مشرق میزنه؛ چند چندی با خودت؛ من یادمه موقعی که مناطق سقوط کرد فقط مشرق کار می کرد. ( مثل الحدیده) الان تو خبراشون بیشتر از زد و خورد و کمین میگن و پیشروی هر دو طرف نداشتند. انصافا بد کار نمی کنن.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    15 4
    مناطق تحت كنترل انصارالله هرروز كمتر از ديروز!
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      4 6
      کجات میسوزه اب بریز
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      5 3
      تا همینجاشم عین معجزس که مقاومت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس