لبخندهای بن سلمان

ولی‌عهد عربستان سعودی که این‌روزها به دلیل اتهام در پرونده قتل «خاشقچی» در فشار است، قرار است در دومین روز برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض، سخنرانی کند.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور، عصر دیروز (سه‌شنبه) در حالی که مشخص نبود که آیا  در کنفرانس اقتصادی «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری»  در ریاض به دلیل پرونده ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی، حضور خواهد یافت یا خیر، در این کنفرانس حاضر شد.

بیشتر بخوانید:

«جوخه ببر»؛ شکارچیِ منتقدان و مخالفان محمد بن سلمان

اعضای خاندان سلطنتی منتظر فرصتی برای به‌زیر کشیدن بن‌سلمان هستند

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، وی به همراه «عبدالله دوم» شاه اردن و شاهزاده «الولید بن طلال» میلیاردر سعودی وارد هتل «ریتز کارلتون» شد.

رسانه‌های سعودی از جمله شبکه العربیة، نیز به پوشش لحظه به لحظه این حضور پرداختند و نوشتند: وی که با لبخند وارد محل برگزاری کنفرانس شده بود، با هر کسی که تمایل به گرفتن عکس سلفی داشت، با روی باز استقبال می‌کرد.

ولی‌عهد 33 ساله عربستان سعودی که به لطف اختیاراتی که به پدرش به او داده، وزیر دفاع است، مسئولیت ریاست صندوق کل سرمایه‌گذاری‌ها را نیز برعهده دارد و با حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری که از دیروز در ریاض آغاز شده و قرار است تا پنجشنبه ادامه یابد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که از روند برگزاری این کنفرانس راضی است.

به نوشته روزنامه «عکاظ»، وی در ادامه در حاشیه این کنفرانس با شاه اردن، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان به طور جداگانه دیدار و درباره زمینه‌های هماهنگی دوجانبه و مسائل اقتصادی مختلف با آنها رایزنی کرد.

بن‌سلمان همچنین با «کریل دمیتروف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری‌های روسیه و مقامات و روسای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف از جمله چین، فرانسه، ژاپن، اسپانیا جنوب آفریقا و ترکیه دیدار کرد و درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری و چندین مسئله اقتصادی با آنها گفت‌وگو کرد.

با وجود فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی جهان پس از قتل خاشقچی، ریاض دیروز، میزبان برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری است.

در این کنفرانس قرار بود، 150 سخنران از 140 شرکت بین‌المللی حضور یابند اما 40 نفر از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به دلیل اتهامات موجود علیه سران عربستان درباره پرونده قتل خاشقچی از حضور در این کنفرانس خودداری کردند.

پایگاه خبری «ارم نیوز» نیز با انتشار خبری اعلام کرد که محمد بن سلمان قرار است طی سخنرانی امروزش در کنفرانس «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری» از یک معامله بزرگ و مهم عربستان سعودی خبر دهد.

رسانه‌های محلی عربستان از جمله «سبق» نیز این سخنان را با مصاحبه ولی‌عهد عربستان با «بلومبرگ» که به یک معامله مهم اقتصادی عربستان به دور از سرمایه‌گذاری در بخش نفت اشاره کرده بود، مرتبط دانستند.

وی در این مصاحبه از اشاره به جزئیات این مسئله خودداری کرد و به همین دلیل انتظار می‌رود که بن سلمان در سخنرانی امروز در کنفرانس سرمایه‌گذاری از این مسئله پرده بردارد.

اما ارم نیوز روز دوشنبه به  نقل از «منابع مطلع سعودی» نوشت که ولی عهد سعودی [که در مظان اتهام به دخالت در قتل خاشقچی است] طی سخنانی در کنفرانس اقتصادی «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری»  یه موضوع جمال خاشقچی نیز خواهد پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس