صمد مرفاوی

سرمربی اسبق استقلال درباره عملکرد خوب این تیم در چند هفته اخیر صحبت کرد.

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال می‌گوید با وجود کسب سه برد متوالی و پیشرفت تیم هنوز آبی پوشان کار زیادی پیش رو دارند. مرفاوی درباره اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی هم تاکید می‌کند که آنها تازه در اول راه هستند و از حالا نباید با تعریف و تمجید از آنها باعث شویم تا دچار غرور و حاشیه شده و از مسیر پیشرفت باز بمانند و به جایی نرسند. او با اشاره به این موضوع که تیم باید در نیم فصل تقویت شود ابراز امیدواری می‌کند تا در پایان فصل قهرمانی به وینفرد شفر و شاگردانش برسد. گفت و گوی پیشکسوت استقلال و سرمربی اسبق این تیم را از دست ندهید:

استقلال با کسب سه برد متوالی شرایط خوبی دارد و به نقطه آرامش رسیده است. حالا می‌شود گفت که دوران خوب تیم آغاز شده و تمام مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند؟

استقلال نتایج خوبی گرفته و از این موضوع خوشحالم و امیدوارم که موفقیت‌های تیم تداوم داشته باشد. با این وجود نمی‌شود گفت که دیگر هیچ ضعف و مشکلی وجود ندارد و به تمام چیزهایی که می‌خواستند رسیده‌اند. اتفاقا باید کار و تلاش خودشان را بیشتر کنند  تا این پیشرفت و موفقیت‌ها ادامه داشته باشد. شفر و کادر فنی باید با تفکرات و برنامه‌های خودشان تیم را همچنان جلو ببرند تا ان‌شاءا... هفته به هفته و بازی به بازی استقلال بهتر شود. کار استقلال هنوز تمام نشده و هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام شود تا به امید خدا تیم در کورس قهرمانی قرار بگیرد. الحمداله شرایط استقلال خوب شده و الان وضعیت خوبی دارد منتها این مقدار کافی نیست و باید روند رو به رشد تیم ادامه داشته باشد تا بتوانند قهرمان شوند. 

پیش بینی شما از بازی با سپاهان چیست؟

سپاهان تیم خطرناکی بوده و در این فصل نتایج خوبی کسب کرده است. آنها برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند. استقلال هم شرایط خوبی دارد و روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. در کل بازی خیلی سختی است که نمی‌شود نتیجه آن را پیش بینی کرد. فقط امیدوارم شاهد مسابقه زیبا و جذابی از سوی هر دوتیم باشیم و همه از تماشای این بازی لذت ببرند.

درخشش اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی با تعریف و تمجیدهای بسیاری روبه‌رو شده و حتی بعضی از کارشناس‌ها معتقدند که آنها می‌توانند به بهترین مهاجمان  فوتبال ایران تبدیل شوند؟

این جوان‌ها تازه اول  راه هستند و همین که توانسته‌اند آرام آرام در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرند و با انگیزه و اعتماد به نفس بازی کنند موفقیت بزرگی برای آنهاست. این جوان‌‌ها در چند بازی اخیر خیلی به استقلال کمک کرده‌اند تا شرایط تیم بهتر شود. با این وجود آنها هنوز اول راه هستند و هنوز مسیر سخت و طولانی را پیش رو دارند. نباید از حالا درباره آینده این بازیکنان جوان  قضاوت و پیش داوری کنیم و حرف‌هایی بزنیم و نظرهایی بدهیم که نه تنها کمکی نمی‌کند که حتی ممکن است حرکت رو به جلو و پیشرفت آنها را مختل کند. باید اجازه بدهیم تا این جوان‌ها کارشان را انجام دهند و کم کم پیشرفت کنند.

یکی از انتقادهایی که به شفر وارد است، تغییرات پی در پی ترکیب اصلی است. نظر شما در این رابطه چیست؟

این موضوع به تفکرات سرمربی تیم برمی‌گردد و من نمی‌توانم در آن دخالت کنم و از شفر ایراد بگیرم. این حق طبیعی هر سرمربی است که ترکیب تیمش را بر اساس تشخیص و سلیقه خودش انتخاب کند. من نوعی نمی‌توانم ایراد بگیرم که چرا فلانی را بازی می‌دهی یا چرا فلانی  بازی نکرد. باید به نظر و تصمیمات شفر احترام گذاشت. ما در تمرینات استقلال حضور نداریم و نمی‌دانیم بازیکنان چقدر آماده هستند یا به لحاظ فنی و حتی انضباطی چه شرایطی دارند. پس بهتر است که از دور و بی‌خبر از شرایط تیم در مورد ترکیب و بازیکنان اظهار نظر نکنیم.

استقلال نیاز به تقویت شدن دارد یا با همین نفرات و بضاعت موجود می‌تواند تا پایان فصل به کارش ادامه دهد و موفق باشد؟

این که تیم نیاز به بازیکن دارد یا نه موضوعی است که به سرمربی تیم برمی‌گردد و در اختیارات او است. تمام تیم‌ها از پرسپولیس گرفته تا سپاهان برای خرید بازیکن در نیم‌فصل برنامه دارند و استقلال مانند آنها است. اما فکر می‌کنم استقلال نیاز دارد تا در نیم‌فصل تقویت شود. تیم باید با همین بضاعت تا نیم فصل به کارش ادامه دهد و تلاش کند تا بیشترین امتیاز را کسب کند و در کورس قهرمانی بماند. اما برای نیم فصل باید بازیکن بگیرد. البته صرف گرفتن بازیکن مهم نیست و باید کسی را بخرد که به کار تیم بیاید و برای پوشش دادن نقاط ضعف موثر و مفید باشد.

استقلال می‌تواند به قهرمانی در لیگ امسال امیدوار باشد یا ابزار لازم برای این کار را در اختیار ندارد؟

نه فقط استقلال که برای اظهارنظر درباره قهرمانی هر تیمی خیلی زود است. حتی درباره تیم‌هایی که الان در بالای جدول هستند هم نمی‌شود گفت که قهرمان می‌شوند یا نه. فعلا که کل تیم به هدف رسیدن با صدر جدول و قهرمانی در تلاش هستند. امیدوارم استقلال در ادامه بتواند نتایج بهتری گرفته و در کورس قهرمانی قرار بگیرد. ان‌شاءا... که استقلال در پایان فصل قهرمانی را جشن بگیرد.

در پایان درباره برد پرسپولیس و صعود این تیم به فینال هم صحبت کنید.

 از اینکه یک تیم ایرانی به فینال رفت خوشحالم. آنها در این مدت زیر نظر برانکو عملکرد خوبی داشتند و به هواداران این تیم تبریک می گویم. امیدوارم که در بازی فینال هم به موفقیت برسند تا بعد از سال ها یک تیم ایرانی بر بام اسیا بایستد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس