کد خبر 905089
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
خاشقچی

منابع اگاه به یک رسانه مستقر در انگلیس گفته‌اند تیم ترور خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود انگشتان قطع‌شده او را برای ولیعهد سعودی ارسال کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با یک رسانه مستقر در انگلیس ادعا کرده‌اند تیم 15 نفره ترور سعودی بعد از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود انگشتان قطع‌شده او را برای اثبات موفقیت در اجرای مأموریت محول‌شده برای «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی ارسال کرده‌اند. 

این منابع در گفت‌وگو با «میدل‌ایست‌آی» گفته‌اند اعضای تیم 15 نفره که با هدف قتل خاشقجی از عربستان سعودی به استانبول اعزام شده بودند قبل از قتل این روزنامه‌نگار انگشتان وی را قطع کردند. انگشتان او در کیف گذاشته شده و در ریاض تحویل محمد بن سلمان شده است. 

بیشتر بخوانید:

بخشی از جسد خاشقجی پیدا شد +فیلم

عکس/ شناسایی مغز متفکر عملیات قتل «خاشقجی»

این منبع گفت: «محمد بن سلمان همیشه گفته انگشتان کسانی که از او انتقاد کنند را قطع خواهد کرد.»

عربستان سعودی بامداد شنبه، (28 مهرماه) 18 روز بعد از ناپدید شدن خاشقجی در پی ورود به سفارت سعودی در استانبول کشته شدن او را تأیید کرد. روایت ریاض درباره اینکه او چگونه کشته شده با تردیدهای جدی در دنیا رو به رو شده  و حتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم بعد از تأیید اولیه از آن عقب‌نشینی کرده است.

رژیم ریاض، علی‌رغم آنکه در ابتدا اصرار داشت خاشقجی ساختمان کنسولگری را زنده و سالم ترک کرده بامداد شنبه اعتراف کرد که او کشته شده؛ ریاض،  اما ادعا کرد که قتل او بعد از شکل‌گیری منازعه با برخی از حاضران در کنسولگری اتفاق افتاده است.

در حالی که منابع اطلاعاتی ترکیه و کشورهای دیگر معتقدند قتل او به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی اتفاق افتاده روایت رسمی تلاش می‌کند عوامل رده بالای حکومتی را از مشارکت در این قتل یا اطلاع از آن تبرئه کند.

یکی از مسائلی که باعث تشکیک عمومی درباره روایت ریاض شده سرنوشت جسد خاشقجی است که بی‌پاسخ رها شده؛ «عادل الجبیر»، وزیر خارجه سعودی در مصاحبه‌ای روز یکشنبه ادعا کرد مقام‌های سعودی اطلاعی از اینکه جسد در کجاست ندارند. در مقابل، مقام‌های ترکیه‌ای پیشتر گفته بودند اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد جسد خاشقجی بعد از قتل توسط یک متخصص کالبد شکافی قطعه قطعه شده و احتمالاً به بیرون از ترکیه منتقل شده است. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه وعده داد تمام حقایق درباره قتل خاشقجی را «عریان» بیان کند. اردوغان گفت سه‌شنبه بیانیه‌ای در همین مورد ایراد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «ما به دنبال عدالت هستیم و حقایق در این مورد به صورت عریان بیان خواهند شد؛ نه از طریق برخی گام‌های عادی بلکه به صورت کاملاً عریان».

یک منبع ترکیه‌ای روز گذشته (دوشنبه) به میدل‌ایست‌آی گفت جسد خاشقجی به 15 قطعه تقسیم شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    10 0
    طناب دار بن سلمان هم در نزد امثال ترامپ است دیر زود داره سوخت وسوز نداره
  • سید رضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 14
    بابا به جهنم ! گور خود خاشقجی ! خفه کردن ما رو با رگبار اخبار خاشقجی ! والله بسته دیگه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس