آمریکا برای اینکه بتواند وجهه خود را نزد افکار عمومی خود و جهان حفظ کند، همیشه قبل از انجام هر گونه اقدام خصمانه ابتدا دست به ارائه یکسری تهمت‌ها و آماده‌سازی اذهان عموم زده و سپس فشارها و اقدامات تجاوزگرایانه علیه فرد یا کشور مخالف خود را عملی می‌کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، نگاهی به فعالیت‌های آمریکا در زمینه ایران‌هراسی در یک سال اخیر حاکی از آن است که این فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌ها ــ کارتون، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، صنعت سینما، اخبار و تهمت‌های کذب و در نوع مبتکرانه ــ وجود داشته و شدت گرفته است. آمریکا برای اینکه بتواند وجهه خود را نزد افکار عمومی خود و جهان حفظ کند، همیشه قبل از انجام هر گونه اقدام خصمانه ابتدا دست به ارائه یکسری تهمت‌ها و آماده‌سازی اذهان عموم زده و سپس فشارها و اقدامات تجاوزگرایانه علیه فرد یا کشور مخالف خود را عملی می‌کند.

چندیست که آمریکا رویکرد خود در قبال ایران را برای منزوی‌سازی و اهریمن‌سازی آن ده‌چندان کرده است. برای آشنایی با این فعالیت‌ها ارائه برخی از آنها در یک سال اخیر قابل توجه می‌باشد. لازم به ذکر است که این فهرست طبیعتاً یک فهرست کامل نمی‌باشد.


نوع

موضوع

1

خبر

ادعای کنگره آمریکا مبنی بر همکاری ایران با القاعده

2

خبر

ادعای سی‌ان‌ان مبنی بر کشته شدن ده‌ها تن از نظامیان آمریکا توسط ایران

3

خبر

ادعای سناتور آمریکا مبنی بر حمله ایران به آمریکا تا سال 2015

4

خبر

متهم کردن ایران به تلاش برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا

5

وب‌گاه

نمایش گاه‌شماری در وب‌گاه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برای توجیه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران

6

فیلم مستند

انتشار مستند «ایرانیوم» و متهم ساختن ایران به داشتن سلاح هسته‌ای

7

فیلم مستند

ادعای حمله ایران به آمریکا از طریق بمب ای‌ام‌پی

8

فیلم سینمایی

ساخت فیلم «تبدیل‌شوندگان 3» و حمله آتوبات‌ها به کشور هسته‌ای ایران

9

سریال تلویزیونی

معرفی ایران به عنوان کشوری تروریستی در قسمتی از فیلم «آشوب»

10

انیمیشن

توجیه استفاده بمب اتم توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم و تجهیز رژیم صهیونیستی به آن برای مقابله با ایران

11

کارتون

توجیه اذهان عمومی برای حمله آمریکا به ایران در کارتون «مرد خانواده»

12

بازی رایانه‌ای

تروریست اعلام کردن ایران، حمله به تهران و اشغال آن

13

کتاب

انتشار کتاب داستانی «آخرین پرواز کارل» و معرفی ایران به عنوان آغازگر جنگ جهانی سوم


1. ادعای کنگره آمریکا مبنی بر همکاری ایران با القاعده

در 14 اردیبهشت 1390 (04/05/2011) کنگره آمریکا طی گزارشی مدعی شد که سپاه پاسداران ایران با شبکه القاعده در ارتباط است. مايکل اسميت نويسنده این گزارش ادعا کرد: «ايران روابط کاري بسيار مستحکمي را با سران القاعده به وجود آورده است. اين رابطه به منظور مهار نفوذ آمريکا در خاورميانه و آسياي جنوبي به وجود آمده است. ايران از طريق اين ارتباط همچنين به القاعده کمک مي‌کند تا اين شبکه، تروريست‌ها را تجهيز کرده تا حملاتي را عليه آمريکا و ديگر هم‌پیمانان اين کشور انجام دهند و به همين منظور تمامي حمايت‌هاي مورد نياز براي گسترش القاعده را فراهم مي‌کند.»

وي در گزارش خود بدون هيچ‌گونه استدلال و استنادي نوشت: «از زمان 11 سپتامبر 2001 تاکنون، اين همکاري بسيار قطعي شده است. صدها تن از اعضاي القاعده به همراه اعضاي خانواده سران اصلي القاعده همچون اسامه بن‌ لادن در داخل ايران پناهنده شده‌اند.»



2. ادعای سی‌ان‌ان مبنی بر کشته شدن 38 نظامی آمریکایی توسط ایران

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پی یک حمله مرگبار به یک بالگرد آمریکایی در جنوب غربی کابل که منجر به کشته شدن 38 نفر از نیروهای آمریکایی و افغانی شد، به رغم عدم وجود هرگونه مدرک و سند، انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته و مدعی شد که ایران در این کار دخیل بوده است.

فیلم مصاحبه

جان کینگ از سی‌ان‌ان با فرانسیس تاونسند، مشاور امنیت داخلی سابق جورج دبلیو بوش، و براد ثور، رمان‌نویس آمریکایی، مصاحبه نمود. در این مصاحبه، براد ثور به سرعت چنین نتیجه‌گیری کرد که ایران مسئول این حمله بوده و باعث شد تا جان کینگ به این نکته اشاره کند که محل سقوط بالگرد ــ واقع در جنوب غربی کابل ــ به پاکستان نسبت به ایران بسیار نزدیک‌تر است. اما این گفته نیز مانع از اظهارات تاونسند، در اشاره به فرضیات بی‌اساس تام کلنسی در مورد دخالت ایران در این حادثه نشد.

براد ثور نیز در اظهارت خود مدعی شد که «دولت افغانستان کاملاً فاسد بوده و مملو از جاسوسان ایرانی است.» وی در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: «ما هیچ مدرکی در مورد اینکه چه چیزی باعث سقوط این بالگرد شده است نداریم، و این حقیقت که ایرانیان نه تنها در دولت افغانستان کاملاً نفوذ کرده‌اند، بلکه از پشتیبانی افراد محلی در حوزه پایگاه‌های عملیاتی ما و در سراسر افغانستان نیز برخوردار هستند مرا متعجب می‌نماید. افراد طالبان توانمند هستند، اما آنها نفراتی بیش نبوده و قادر به انجام چنین کاری نیستند. من واقعاً فکر می‌کنم که در این کار هم ردپایی از همکاری‌های ایران با آنها وجود دارد.»



3. ادعای سناتور آمریکا مبنی بر حمله ایران تا سال 2015 به شرق آمریکا

سناتور اینهوفه به عنوان عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره در صحبت‌های خود در اوکلاهاما برای رأی‌دهندگان، دست به بزرگنمایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران زده و آن را بسیار مرگبار ارزیابی کرد.

وی در سخنان خود مدعی شد: «ما می‌دانیم ــ و حتی این اطلاعات دیگر محرمانه نبوده و من می‌توانم به شما نیز بگویم ــ که ایران تا سال 2015 به توانمندی سلاح‌های کشتار جمعی برای هدف قرار دادن غرب اروپا و شرق ایالات متحده دست خواهد یافت. من این اتفاق را قریب‌الوقوع‌ترین تهدید فعلی کشور می‌دانم. این مشکلی است که ما با آن روبرو هستیم».

بر خلاف بیانیه اینهوفه، مایکل المن، کارشناس دفاع موشکی موسسه مطالعات استراتژیک و بین‌الملل آمریکا، موضع وزارت دفاع آمریکا را در اوایل سال جاری این گونه توضیح داده است: «در گزارش وزارت دفاع به کنگره در آوریل 2010 آمده است که «با کمک‌های خارجی مناسب، ایران احتمالاً بتواند تا سال 2015، برنامه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت هدف قرار دادن ایالات متحده را توسعه داده و آزمایش کند.» عبارات مهم در اینجا «توسعه و آزمایش» است. در این گزارش از در اختیار داشتن موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای عملیاتی تا سال 2015 سخنی به میان نیامده است. بلکه ایران می‌تواند آزمایش‌های مقدماتی و تأییدی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که قادر به رسیدن به ایالات متحده باشند را تا سال 2015 انجام دهد.»



4. متهم کردن ایران به تلاش برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا

در 19 مهر 1390 (11/10/2011) شبکه تلویزیونی VOA آمریکا در خبری فوری ادعا کرد که ایران در چند ترور و انفجار مداخله داشته است. این شبکه مدعی شد که یک ایرانی به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان و انفجار سفارت‌های عربستان و اسرائیل در آمریکا دستگیر شده است.

در همین راستا، وزیر دادگستری آمریکا و رییس اف‌بی‌آی نیز مدعی شدند که دو ایرانی به نام‌های منصور ارباب سیار و غلام شکوری که فرد اول دستگیر شده و دیگری به ایران گریخته است، قصد ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا را داشته‌اند. همچنین ادعا شد که این دو نفر از اعضای سپاه قدس ایران بوده و برای انجام این عملیات یک و نیم میلیون دلار پول دریافت کرده و با کارتل‌های مواد مخدر مکزیک نیز همدست بوده‌اند.

مقامات آمریکایی حتی سلیقه به خرج داده و بر روی این طرح ادعایی نام «عملیات ائتلاف قرمز» را نهاده‌اند. تاریخ میلادی اعلام این اتهامات نیز در خور توجه است، چرا که به گونه‌ایست که می‌توان به آسانی آن را به ذهن سپرد و در ارجاعات بعدی از آن استفاده کرد.



5. نمایش گاه‌شمار در سایت اتحاد علیه ایران هسته‌ای برای توجیه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران

وب‌گاه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) با راه‌اندازی گاه‌شماری در وب‌گاه خود، به مراجعه‌کنندگانش این‌گونه القا می‌کند که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا مدت‌هاست به ایران پیشنهاد همکاری و مذاکره داده و این ایران است تا کنون از این پیشنهاد وی استقبال نکرده و آن را رد می‌کند. این امر که خود نوعی عملیات روانیست، توجیه لازم را برای انجام اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران را به وجود می‌آورد.




6. انتشار فیلم «ایرانیوم» و متهم کردن ایران به داشتن سلاح هسته‌ای

در 19 بهمن 1389 (08/02/2011) فیلم مستندی با نام «ایرانیوم» که تلفیق دو واژه «ایران» و «اورانیوم» است، توسط صندوق کلاریون منتشر شد. این مستند 60 دقیقه‌ای که به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی، و فارسی است، سعی دارد این‌گونه القا کند که ایران تهدیدی برای همه کشورها بوده و به سلاح اتمی دست خواهد یافت. در ساخت این مستند از مصاحبه با تعدادی ایرانی و آمریکایی فعال در عرصه ایران‌ستیزی استفاده شده است. گفتمانی که در این مستند و دیگر اخبار مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران بکار گرفته شده است، به گونه‌ایست که به مخاطب این‌گونه تلقین می‌کند که ایران نه تنها در حال ساخت بمب هسته‌ایست بلکه در نظر دارد از آن برای نابودی جهانیان و سلطه بر جهان استفاده کند. چنین ادعاهایی در حالی صورت می‌گیرد که بازرسان آژانس بین‌المللی سازمان ملل هیچ‌گاه نتوانسته‌اند مدرکی دال بر ساخت سلاح هسته‌ای توس ایران ارائه دهند.

تریلر مستند ایرانیوم
دانلود



7. ادعای حمله ایران به آمریکا از طریق بمب ای‌ام‌پی

اين سلاح مؤثر «بمب الکترومغناطیس»(EMP) نام دارد که اساس و عصاره آنها چيزي نيست جز يک پرتو شديد و آني از امواج راديويي که قادر است همه مدارهاي الکتريکي را که در سر راهش قرار گيرد نابود سازد. به دليل وابستگي شديد جوامع پيشرفته به تکنولوژي، استفاده از بمب‌هاي الکترومغناطيس مي‌تواند سبب فلج شدن روند زندگي در يک جامعه وابسته به تکنولوژي شود.

از سوي ديگر با عمليات رواني ايالات متحده در مورد حمله تروريستي به خاک آمريکا، در سریال‌های استراتژيک «جريکو» و يا «24» که در آن آمريکا را آماج حملات تروريستي اتمي مي‌بينيم، اين شائبه وجود دارد که ايالات متحده، 11 سپتامبر ديگري را به صورت ساختگي با حمله EMP به خود مرتکب خودزني ديگري شود و از آنجا که از قبل ايران را مستعد براي حمله به آمريکا نشان داده است، اتهام حمله به آمريکا را به ايران نسبت دهد و دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند. فیلم‌هایی همچون فيلم مزبور مهياکننده بستر لازم در عمليات رواني و بستر سازي براي اتهام به ايران براي حمله به خاک آمريکا است.

بر روي خروجي سايت شيلد امريکا فيلم کوتاهي قرار داده شده تا اين تهديد را جدي‌تر از پيش نشان دهد و مردم را تحريک کند تا از دولت‌مردان آمريکا بخواهند که براي‌شان سپر موشکي تاسيس و راه‌اندازي نمايند تا از تهديد EMP ايران مصون بمانند. لذا اين روايت آمريکا از تهديد نشان دادن ايران اتمي، فرصتي براي آمريکا ايجاد مي‌کند تا در ميان مردم، بستر لازم را براي تاسيس سپر موشکي فراهم نمايد.

ادعای آمریکا مبنی بر استفاده ایران از بمب ای‌ام‌پی
دانلود

ترجمه متن فيلم به شرح زير است:

رهبران ايران اظهار می‌دارند که جهان بدون آمريکا هم ممکن است، و هم عملي. آنها براي نابودي آمريکا استراتژي دارند. کارشناسان مرکز سياست دوحزبي مي‌گويند که ايران در تلاش براي ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي و آزمايش موشک‌هايي که مي‌توانند آنها را حمل کنند مي‌باشد و بودجه تروريست‌هايي که مي‌توانند از آنها استفاده کنند را نيز تأمین مي‌کند. نوشته‌هاي نظاميان ايران به صراحت حاکي از حمله هسته‌اي به آمريکا مي‌باشد. کشتی‌ای در نزديکي سواحل ما، يک موشک داراي کلاهک هسته‌اي شليک مي‌کند. موج انفجار حاصل از آن سبب ايجاد يک شوک عظيم انرژي به نام «پالس الکترومغناطيسي» مي‌شود، که سامانه‌هاي الکترونيکي سراسر آمريکا را از کار مي‌اندازد.

برق قطع مي‌شود!

ارتباطات نظامي و غيرنظامي فلج مي‌گردد!

تلفن‌ها و رايانه‌ها از کار مي‌افتند!

نه غذايي. نه آبی.

اقتصاد در آشوب!

میلیون‌ها نفر بر اثر گرسنگي و يا نياز به دارو می‌میرند.

جهانِ بدون آمريکا، تا آنجا که ما می‌دانیم، چيزي است که ايران بدان دست پيدا خواهد کرد، چرا که ما بي دفاع هستيم. از رهبران ما بپرسيد که آنها در اين خصوص چه طرحي دارند.



8. فیلم تبدیل شوندگان 3 و حمله آتوبات‌ها به کشور هسته‌ای ایران

جدیدترین قسمت فیلم سه‌گانه تبدیل‌شوندگان با عنوان «نیمه تاریک ماه» که به ادامه ماجراهای روبات‌هایی به نام آتوبات‌ها می‌پردازد، با دستمایه قرار دادن موضوع پرونده هسته‌ای ایران قصد دارد تا علاوه بر برآورده کردن نیات سیاستمداران آمریکا، بر جذابیت‌های فیلم خود بیفزاید.

این فیلم در بخش ابتدایی و در حالی که سعی دارد از زبان آفتیموس پرایم (سردسته آتوبات‌ها) صحبت کند، تاکید می‌کند که ما در حال حاضر در حال همکاری با متحدین خود ــ یعنی دولت ایالات متحده ــ برای حل درگیری‌های انسانی و جلوگیری از آسیب رساندن بشر به خود هستیم!

در ادامه، مکانی در کویر با عنوان تأسیسات اتمی غیر قانونی در خاورمیانه نشان داده می‌شود و سپس چند اتومبیل که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صورت برعکس در جلوی خود دارند، از آنجا عبور می‌کنند که گویی مقامات ایرانی در حال بازدید از این مکان هستند.
 
 

بخشی از فیلم تبدیل‌شوندگان 3 که در آن پرچم ایران وارونه نشان داده می‌شود
دانلود

هرچند این فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و مسائل سیاسی سعی در جذب هر چه بیشتر مخاطبان و تأثیرگذاری بر آنها بود، اما با این حال همین ویژگی‌ها باعث شد تا انتقادهای زیادی متوجه این فیلم و کارگردان آن «مایکل بی» گردد. آمبروز هرون منتقدی که در سایت فیلم دیتیل به نقد این فیلم پرداخته است، استفاده سیاسی این فیلم از موضوع برنامه‌های هسته‌ای ایران را غیرقابل انتظار دانسته و این کار را آن هم با حضور مدیر فیلم‌برداری آن، امیر مکری، بیشتر به یک جوک تشبیه کرده است.

اندرو شاو یکی دیگر از منتقدان نیز این نوع بهره‌برداری سیاسی را کاری تکراری و سخیف دانسته و می‌گوید: «ظاهراً این فیلم قرار است به مسائل داغ سیاسی و کهنه‌ای چون نیروگاه‌های غنی‌سازی هسته‌ای ایران بپردازد.»



9. معرفی ایران به عنوان یک کشور تروریستی در قسمتی از فیلم آشوب

سریال آمریکایی CHAOS که به سفارش شبکه سی‌بی‌اس ساخته شده و از این شبکه نیز پخش می‌شود، در یکی از قسمت‌های خود به امام خمینی (ره) و حزب‌الله لبنان پرداخته و آنها را به عنوان مروجین و عاملان تروریسم معرفی می‌کند. نام این سریال برگرفته از عبارت Clandestine Homeland Administration and Oversight Services است که به معنای «خدمات سری مدیریت و نظارت ملی» می‌‌باشد.

قسمت هفتم این سریال از آنجا حائز اهمیت است که ابتدا با پخش یک مکالمه ضبط‌شده و بردن نام امام خمینی «ره» و القای حضور مأمور حزب‌الله در کشور فرانسه شروع می‌شود. در ادامه گروه ویژه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برخلاف تمایلات بروکرات‌ها به فرانسه سفر می‌کند. در این قسمت شاهد درگیری میان دو نوع تفکر هستیم. از یک سو تفکر شیعه حزب‌الله لبنان که از آمریکا کینه دیرینه‌ای دارد و از طرف دیگر سازمان اطلاعات آمریکا CIA که گویا توانایی‌اش در یک گروه کوچک از قهرمانان ساختگی خلاصه شده است. در بخش دیگری از این سریال شاهد گفتگویی بین آمریکایی‌ها هستیم مبنی بر اینکه مأمور حزب‌الله برای نجات جان خود هم‌رزمش را فدا کرده و خود فرار می‌کند. در مقابل آمریکایی‌های ظاهراً فداکار همکار خود را به هیچ وجه تنها نمی‌گذارند. اما نگاهی به واقعیات و اخبار چند دهه گذشته بیانگر واقعیتی دیگر است.

همچنین در قسمت دوازدهم این سریال، با الهام از ماجرای دستگیری سه جاسوس آمریکایی که در رسانه‌های غربی کوهنورد معرفی شدند، یک تیم تحقیقاتی برای پیگیری چند کوهنورد که به جرم جاسوسی دستگیر شده‌اند عازم ایران و زندان‌های آن می‌شوند. در این قسمت تصویری که از ایران ارائه می‌شود این است که در ایران انسان‌های بی‌گناه و مخالف حکومت را به جرم جاسوسی دستگیر کرده و به زندان می‌اندازد.

بخشی از قسمت دوازدهم فیلم آشوب
دانلود




10. مناظره انیمیشنی برای توجیه استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از بمب اتم و تقبیح ایران

در این انیمیشن تلاش شده است تا با مناظره‌ای که بین دو فرد صورت می‌گیرد، فعالیت‌های هسته‌ای آمریکا و اسرائیل و بکارگیری بمب اتم در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا توجیه شود و در عین حال فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به معنای نابودی آمریکا و اسرائیل معرفی گردد. سازندگان آن در توجیه علت استفاده آمریکا از بمب اتم در جنگ جهانی دوم بیان می‌دارند که آمریکا با این کار قصد پایان دادن به جنگ و جلوگیری از مرگ و میر هرچه بیشتر انسان‌ها را داشته است.

این انیمیشن دارای یک شخصیت به ظاهر عاقل و حامی آمریکا و اسرائیل و نیز یک شخصیت ساده‌لوح که حامی ایران است می‌باشد. همچنین در این انیمیشن ایران کشور حامی تروریست جهانی معرفی شده است.

مناظره انیمیشنی برای توجیه بمب‌های اتم آمریکا و اسرائیل
دانلود

متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:

الف (طرفدار ایران): مي‌دوني، از نظر من ايران بايد حق برخورداري از برنامه هسته‌اي را داشته باشد.

ب (طرفدار آمریکا و اسرائیل): خوبه.

الف: منصفانه نيست که برخي کشورهاي از جمله آمريکا و اسرائيل حق برخورداري از سلاح‌هاي هسته‌اي را داشته باشند و ايران نداشته باشد. همه بايد حق استفاده از فناوري هسته‌اي را داشته باشند.

ب: آيا اطمينان مي‌کني که به دست يک بنيادگراي شبه نظامي در يک خيابان شلوغ يک مسلسل بدی؟

الف: نه، البته که نه.

ب: پس اگه به تو بگم که ايران بزرگ‌ترین دولت حامي تروريست‌هاست چي؟ آيا تو باز هم اعتماد مي‌کني که آنها سلاح هسته‌اي داشته باشند؟

الف: ولي کي گفته مي‌شه به آمريکا هم اعتماد کرد؟ آنها تنها کساني بودند که از سلاح‌هاي هسته‌اي استفاده کردند. اين هم تروريسم به حساب مي‌آيد.

ب: تو .... فقط ... خسته مي‌کني ... ذهن منو. فکر نمي‌کنم که پايان دادن به جنگ جهاني دوم با مرعوب ساختن و غلبه بر کشورهاي همسايه با هم برابر باشند. هر چه تعداد کشورهاي داراي سلاح هسته‌اي بيشتر باشد، دنيا تبديل به مکان خطرناک‌تري مي‌شود.

الف: درسته. گسترش توليد اتمي بد است. اما اسرائيل مجاز است تا سلاح‌هاي هسته‌اي داشته باشه و آنها هر روز عليه فلسطيني‌ها دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند.

ب: بهتر اينه که هيچ کشوري داراي سلاح‌هاي هسته‌اي نباشه. اما روزانه تو چقدر نسبت به برنامه هسته‌اي اسرائيل احساس تهديد مي‌کني؟ علاوه بر اين، اگر تو يک اسرائيلي بودي، چقدر نسبت به ايران هسته‌اي که تنها به اندازه فشار دادن يک دکمه با بمب نزديک است، احساس تهديد مي‌کردي؟

الف: بله. ولي ايران مي‌گويد که برنامه هسته‌اي آن صلح‌آميز است.

ب: ظاهراً تو از آن دسته از آدم‌هایی هستي که حرف يک مرد چهل ساله در کاميون بي‌نام و نشان را که مي‌گويد بارم آب نبات است باور مي‌کني؟

الف: من آب نبات دوست دارم.

ب: آآآ. به هر حال، صرف ميلياردها دلار بر روي برنامه‌هاي صلح‌آميز انرژي هسته‌اي اين سؤال را براي من به وجود مياره که وقتي تا خرخره در نفتي چه نيازي به اين سرمايه‌گذاري است. چرا ايران بايد برنامه خود را از بازرسان مخفي نگه داره اگر واقعاً چيزي براي پنهان کردن نداره؟

الف: اين مسئله من رو هم ناراحت مي‌کنه. اما حتي اگر آنها سعي داشته باشند سلاح هسته‌اي بسازند، هيچ‌وقت از آن استفاده نخواهند کرد.

ب: در ميان کشورهاي ديوانه، ايران تنها فقط يک پله از کره شمالي پايين‌تر است و ضمناً ايران بسياري از فناوري‌هاي هسته‌اي و موشکي‌اش را از اين کشور مي‌گيرد. جالب‌تر از همه اين که حتي اگر رژيم ديوانة ايران نخواهد به تل‌آويو حمله هسته‌اي کند، مي‌تواند به آساني اين سلاح‌ها را به شبه‌نظامياني بدهد که حتي از آنها ديوانه‌تر هستند.

الف: چرا همش جنبه بد قضيه را مي‌بيني؟ پاکستان در دهه 90 سلاح‌هاي هسته‌اي را به دست آورد. اين کار فقط يک تعصب ضد اسلامي است.

ب: در واقع سلاح‌هاي هسته‌اي پاکستان براي جهان يک فاجعه بوده است. حتي اگر سلاح‌هاي هسته‌اي شليک نشوند، فناوري آن در سراسر جهان گسترش مي‌يابد. اکنون CIA مجبور است شب و روز کار کند تا القاعده نتواند به پلوتونيوم دست پيدا کند. حتماً الآن مي‌خواي بگي که اين فقط بهانه‌اي براي گرفتن نفت ايران است.

الف: تمام اين حرف‌ها درست مثل سلاح‌هاي کشتار جمعي (WMD) صدام است. اين بهانه‌اي است براي حمله به ايران و گرفتن تمام نفت آن.

ب: نه. ما نيازي به نفت ايران نداريم. اما اگه ايران مجاز به داشتن سلاح‌هاي هسته‌اي بشه، احتمال وقوع جنگ بسيار زياد است. اين فناوري در رقابتي نظامي در خاورميانه گسترش يافته و پخش مي‌شود و اين دقیقاً همان چيزي که اين بخش از دنيا الآن کم داره. گروه‌هاي تروريستي مانند حماس و حزب‌الله و شورشيان عراق و افغانستان، تحت پوشش چتر هسته‌اي ايران، جرات مي‌کنند تا به آمريکا و هم‌پيمانانش حمله کنند. آمريکا و سازمان ملل از تهديد تحريم استفاده کردند تا بتوانند ايران را به گونه‌اي صلح‌آميز تشويق به کنار گذاشتن برنامه خود کنند، بدون اينکه نيازي به زور باشد.

الف: ببين. تحريم ابزار تجاوز امپرياليسم است.

ب: تحريم‌ها عمليات‌هاي خرابکاري را آشکار کرده و برنامه هسته‌اي ايران را شدیداً به عقب رانده است، و در بروز جنگ فاصله انداخته است. از نظر من اين کار راه‌حل مناسبي مي‌باشد.

الف: سعي نکن من رو با نظرات امپرياليسمي غربي گيج کني. روز به خير آقا. گفتم روز به خير.

ب: خوب، کاميون بي‌نام و نشاني رو که دربارش صحبت کردم يادت مياد؟ آنها دارند همين الآن آب نبات مي‌دهند.

الف: واقعاً؟ پس من بايد برم.



11. توجیه اذهان عمومی برای حمله آمریکا به ایران در کارتون «مرد خانواده»

شبکه فاکس قرن بيستم آمريکا، انيميشني آمريکايي با عنوان «مرد خانواده» توليد و پخش نموده است که نقش اصلي فيلم در آن با صراحت مي‌گويد: بايد به ايران حمله کنيم! اين بخش يک‌دقيقه‌اي از فيلم که مربوط به يکي از قسمت‌ها تحت عنوان «بازديد از محل سابق مرکز تجارت جهاني» است و حاوي ديالوگ حمله به ايران است. در اين قسمت خودزني سياسي آمريکا در حمله به برج‌های تجارت جهاني را به کشورهاي اسلامي نسبت داده و در نهایت اين نتيجه اتخاذ مي‌شود که بايد به ايران حمله کنيم!

مدت‌هاست که رسانه‌هاي غرب، موضوع «ايران‌هراسی» و «اسلام‌هراسی» را به عنوان يکي از مهم‌ترین سرفصل‌هاي جنگ نرم، در برنامه خود قرار داده و براي آن سريال، فيلم سينمايي و انيميشن‌هاي زيادي را ساخته و خواهند ساخت. يکي از اين رسانه‌هاي غربي که روي محور ايران‌هراسي فعاليت بسياري انجام داده است «کمپاني فاکس قرن بيستم» است که اتفاقاً متعلق به فردي يهودي به نام رابرت مرداک است. در «مرد خانواده» که موضوع آن خانواده‌اي است که در يک شهر خيالي زندگي مي‌کند، در يکي از قسمت‌ها تحت عنوان «بازديد از محل سابق مرکز تجارت جهاني» از زبان يکي از کاراکترها به نام پيتر (پدر خانواده) به حمله به ايران اشاره مي‌شود. پيتر قصد دارد خانواده خود را براي تفريح به گرند کنيون (دره‌اي عميق در سر راه رودخانه کلرادو واقع در شمال ايالت آريزونا که يکي از عجايب طبيعي جهان محسوب مي‌شود) ببرد. آنها با ماشين شخصي‌شان به سوي اين محل راه مي‌افتند که ناگهان از محل سابق مرکز تجارت جهاني (که در حملات يازده سپتامبر نابود شد) سر در مي‌آورند.

توجیه اذهان عمومی برای حمله به ایران در کارتون مرد خانواده
دانلود

پسر خانواده مي‌پرسد: «چرا ما آمديم نيويورک؟ من فکر کردم مي‌خواهيم برويم گرند کنيون!» مادر خانواده پاسخ می‌دهد: «براي گراميداشت قربانيان.» پدر خانواده (پيتر) مي‌گويد: «اينجا جايي است که اولين انسان پير شد.» سگ خانواده (برايان) حرف او را تصحيح کرده و مي‌گويد: «پيتر، اين محل حملات تروريستي يازده سپتامبر است.» پيتر مي‌پرسد: «صدام حسين اين کار را انجام داد؟» برايان می‌گوید: نه.

ـ ارتش عراق؟

ـ نه.

ـ يک نفر از عراق؟

ـ نه.

ـ همان زني که يک بار از عراق ديدن کرد؟

ـ نه پيتر، عراق هيچ نقشي در اين حمله نداشت. آن کار يک مشت عربستاني، لبناني و مصري بود که از سوي يک فرد عربستاني حمايت مالي مي‌شدند، در افغانستان زندگي مي‌کردند و پاکستاني‌ها هم به آنها پناه دادند.

ـ منظورت اينه که ما بايد به ايران حمله کنيم؟



12. بازی میدان نبرد 3

میدان نبرد 3 (Battlefield 3) نام یک بازي جنگي است که در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) برای کنسول‌های PS3، Xbox 360، و رایانه‌های شخصی به بازار عرضه شد. اين بازي يک بازي تيراندازي اول شخص است که توسط شرکت EA Digital Illusions CE توليد و به وسيله شرکت Electronic Arts عرضه گردید. در اين بازي شما نقش تفنگداران نيروي دريايي آمريکا را داريد که طبق معمول با نام عباراتي چون آزادي و مبارزه با تروريسم به کشورهاي ديگر از جمله ايران حمله مي‌کنيد.

تریلر بازی میدان نبرد 3
دانلود

مضامین سیاسی موجود در این بازی و نیز رقابت تجاری بسیار شدید الکترونیک آرتس با شرکت اکتیویژن و بازی معروف آن یعنی «ندای وظیفه: جنگ مدرن 3»‌، شرکت سازنده را واداشت تا دست به تبلیغات گسترده و ساخت فیلم‌های تبلیغاتی بزند. نام نخستین سری از این فیلم‌های تبلیغاتی «عملیات زمین فوتبال: تماس»‌ گذاشته شده است.



13. انتشار کتاب توسط آمریکا در مورد آغاز جنگ جهانی سوم توسط ایران

بيسيل ساندس يک نويسنده آمريکايي است که کتاب داستاني را با عنوان «آخرين پرواز کارل» منتشر کرده است. اين کتاب داستان 21 فصل دارد که در فصل‌هاي 6 ، 8 ، 13، 17، 19 و 21 به موضوع ايران پرداخته است.

نکته جالب و حساس اين کتاب داستان وجود آرم وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران بر روي يک تصوير قارچ انفجار اتمي است که بر روي جلد اين کتاب خودنمايي مي‌‍‌‌‌‌‌‌کند. ماجرا از اين قرار است که يک شاتل فضايي آمريکا در فضا دچار سانحه مي‌شود و به زمين سقوط مي‌کند، در واقع زميني که اين شاتل در آن سقوط مي‌کند جايي نيست جز خاک استان خراسان در جمهوري اسلامي ايران. نويسنده کتاب در اين داستان بيان می‌کند که مقامات جمهوري اسلامي پس از سقوط اين شاتل فکر مي‌کنند که به ايران حمله اتمي شده و خدا اين حمله اتمي را از سر ايران رفع کرده و اين حمله ناموفق بوده است. در ادامه داستان بيسيل ساندس نوشته است که مقامات ايران چون اين اقدام را اقدامي خصمانه عليه خود مي‌دانند، به پايگاه‌هاي نظامي آمريکا در کشورهاي همسايه حمله مي‌کنند که نام کشور عربستان سعودي نيز در اين داستان نگاشته شده است. نويسنده در بخش ديگري از داستان خود نيز اين مسئله را مطرح مي‌کند که سقوط شاتل و تصميم ايران که منجر به حمله اتمي شده، جهان را وارد جنگ جهاني سوم مي‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    فیلم هاش خیلی خوب بود
  • سید امیر ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    اقایان در وزارت خارجه در ارتباط بادیپلماسی عمومی وجنگ نرم چه کاری کردند؟ ایا راه مقابله ای ایجاد شد؟ دلارها و یورو های مامورین وزارت محترم خارجه زیاد نشده؟
  • وحید ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    مشرق جان ایمیل وزیر امور خارجه رونداری؟کارش دارم
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    باز خوبه فهمیدید اسم کارتون مرد خانواده -family guy- هست چون قبلا همینوم به اسم سیمپسون (The Simpsons) گذاشته بودید رو سایت. در ضمن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه...
  • سهیل بشردوست ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران برای اینها مثل شوروی می مونه، با این تفاوت که شوروی یک ایدئولوژی درپیت و دست ساز داشت و ایران یک ایدئولوژی به قدمت تاریخ شوروی با حمله کردن به کشورها ایدئولوژیش رو گسترش می داد اما ایران حتی برای این کار زحمتی هم نمی کشه
  • haya ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    تا وقتی که اذهان هنرمندان ما رابطه های 3 ضلعی ومردهای 2زنه وجدائیها وپیوندها ودیالوگهای اروتیک باشد ما در جنگ نرم حرفی برای گفتن نداریم . انها مباحثشان را از همین طریق مطرح میکنند وجا میاندازند وما ....
  • صدرا ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    اونوقت صدا و سیمای ما بره فیلم ستایش و ثریا بسازه خیلی هم خوبه کل ملت هم میلیونی بشینن تماشاکنند.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    خوب ما هم فیلم می سازیم!! مگر "جدایی" چشه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس