اخوندی نمایه

آخوندی در 5 سال اخیر مرتباً دست به قلم شد، اما از کمترین چیزی که نوشت و در مورد کمترین موضوعی که بحث کرد، مسکن، راه و شهرسازی و امور ترابری بود.

به گزارش مشرق، وزیر کم‌تحمل و پرحاشیه، باجناق شیخ نور و سید شهیدی، دولتمرد ناکارآمدِ لواسان‌نشین و رکورددار فرار از استیضاح در تاریخ جمهوری اسلامی سرانجام با تیر استعفا از پای درآمد.

آخوندی در نامه استعفایش که به یک متن ادبی می‌ماند، تصریح کرده مدت‌هاست با سیاست‌های اقتصادی دولت مخالفت دارد؛ حال آنکه همو بود با در پیش گرفتن کندی، ضعف و بی‌عملی، مسکن را به یکی از معضلات اقتصادی دولت تبدیل کرد. تا جایی که امروز باید از گرانی 74 درصدی در قیمت و کاهش 35 درصدی در معامله این صنعت در ایران که از قضا در کشورهای مطلوب جناب وزیر، سودده و تحرک‌آفرین است، سخن گفت.

آخوندی در 5 سال اخیر مرتباً دست به قلم شد، اما از کمترین چیزی که نوشت و در مورد کمترین موضوعی که بحث کرد، مسکن، راه و شهرسازی و امور ترابری بود. از ضرورت پذیرش FATF گرفته تا حمله به شهردار اسبق تهران، محمدباقر قالیباف که آخوندی با آن همه ابهت و فخر و هیمنه، هیچ‌گاه نتوانست در خوشنامی و اعتبار به گرد پای او برسد.

آخوندی مصداق جدید آخرین تاکتیک دولت برای فرار از پاسخگویی و شفاف‌سازی است: استعفا به جای استیضاح. تاکتیکی که ممکن است از نظر اجرایی و قضایی به کار دولتی‌ها بیاید، اما نزد افکار عمومی به شدت منفور و زشت است و از همین روست که کاربران هشیار توئیتر فارسی استعفای آخوندی را سوژه توئیت‌نویسی کردند. در این گزارش به پنج دسته عمده این توئیت‌ها می‌پردازیم:

1.نماد اصلاح‌طلبان: برخی کاربران به سابقه حزبی و رویکردهای سیاسی آخوندی پرداخته‌اند و یادآور شده‌اند که عباس آخوندی، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات 88 بوده است.

از نظر ایشان، دولت روحانی آیینه تمام نمای دولتی است که قرار بود موسوی بسازد و حضور آخوندی در دو دولت روحانی هم گواه این ادعاست:

وحید یامین‌پور، فعال سیاسی و رسانه‌ای تأکید دارد آخوندی قرار بوده معاون اول موسوی در دولت او باشد:

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه، آخوندی را نماد کامل اصلاح‌طلبان می‌خواند و همه ویژگی‌های آخوندی را به اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهد:

2. لیبرالیسم شاخ و دم ندارد: عمده کاربران عملکرد بسیار ضعیف و چه بسا وحشتناک آخوندی در وزارت راه و شهرسازی را دستمایه نقد قرار داده‌اند و از یک بام و دو هوای او سخن گفته‌اند:

کیوان ساعدی، فعال رسانه‌ای و استاد دانشگاه نیز چند خطی از عملکرد آخوندی به استناد گزارش‌های بانک مرکزی توئیت کرده است:

کاربری هم هواداری آخوندی از لیبرالیسم را بهانه‌ای برای فرار او از کار و تلاش در حوزه مأموریتی وزیر دانسته است:

کیان عبداللهی، سردبیر خبرگزاری تسنیم تصریح کرده است لیبرالیسم در همان جوامع لیبرالی هم با چالش روبروست و عجیب است که وزیری در جمهوری اسلامی که شعار نه شرقی، نه غربی می‌دهد؛ در اعتراض به عدم اجرای لیبرالیسم استعفا می‌کند:

کاربر دیگری نیز به همزمانی دو اتفاق استعفای آخوندی و نقد فوکویاما، یکی از سردمداران فکری لیبرالیسم بر این مکتب فکری اشاره کرده است:

احمد کارآمد، خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز نکته نغزی را توئیت کرده و نوشته است:

کاربری نیز به طعنه اجرای ناقص طرح «مسکن اجتماعی» را زیر سؤال برده است:

انتشار مصاحبه آخوندی در اردیبهشت سال 1373 که آن موقع هم به دنبال اجرای مسکن اجتماعی بوده، کافی است تا به هنر مدیریتی یک لیبرال پی ببریم:

کاربر دیگری نیز به شرایط سخت کشور اشاره کرده و نوشته اکنون که وقت کار و همّت است، نباید استعفا کرد:

خبرنگاری به نام «نازنین کمالی» نیز پرده از شرکت‌داری جناب وزیر برداشته و با اشاره به یک ضرب‌المثل گفته است آقای وزیر کاری برخلاف منافع شخصی خود انجام نمی‌دهد:

برخی کاربران نیز نامه استعفای آخوندی را سوژه کرده‌اند و از غرور آخوندی نوشته‌اند:

3. وزیری که ادب نداشت: برخی کاربران نیز بی‌ادبی و خلقیات زشت آخوندی را زیر ذره‌بین برده‌اند. از جمله «احمد جانجان» تمثیلی از فرزندش را سوژه کرده و به رفتارهای کودکانه آخوندی پرداخته است:

کاربری به نام «سید نعیم اورازانی» تصویر آخوندی را به مخاطبین نشان داده است که تماماً بی‌ادبی، غرور، ناکارآمدی و نابلدی است:

غرور آخوندی حتی مورد تأیید حامیان او نیز بود. کاربری به نام «هادی موسوی» که در توجیه اقدامات دولت ید طولایی دارد، نیز به تکبر آقای وزیر اشاره کرده است:

البته این اظهارنظر موسوی با نقد جدی برخی کاربران توئیتر روبرو شده که از جمله آنها، کاربری به نام «امیر بی‌گزند» است که توصیف موسوی از آخوندی را زیر سؤال برده است:

برخورد زننده وزیر با خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز سوژه یکی از کاربران شده است:

عادل پیغامی، اقتصاددان و استاد دانشگاه نیز استعفای آخوندی را نشانه ضعف او دانسته و نوشته است:

4. آینده کاری آخوندی: خبرهای ضد و نقیض از تحرکات اصلاح‌طلبان برای معرفی آخوندی برای شهرداری تهران نیز از چشم کاربران توئیتر فارسی پنهان نمانده است:

کاربری به نام «امین اسدی» نوشته خدا به داد مردم تهران برسد:

برخی کاربران نیز نوشته‌اند آخوندی سودای تصاحب پست شهرداری تهران دارد:

یک کاربر اهوازی نیز تهرانی‌ها را دعوت به سکونت در اهواز کرده است:

کاربری به نام «پردیس» نیز ناکارآمدی آخوندی را سوژه کرده است:

اما کاربری به نام «جوان انقلابی» خیال همه را راحت کرده و نوشته مطابق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، آخوندی نمی‌تواند شهردار تهران شود؛ اگرچه ممکن است تفسیر این قانون نیز به شکلی پیش رود که آخوندی از جهنم پاستور به بهشت شهرداری کوچ کند:

5. لزوم محاکمه وزیر بی‌کفایت: برخی کاربران استعفای آخوندی را نشانه فرار او از پاسخگویی در مورد عملکرد ضعیف این وزیر پرسروصدا دانسته‌اند. از جمله «سید امیر سیاح»، فعال رسانه‌ای و تهیه‌کننده و طراح برنامه‌های اقتصادی صدا و سیما از لزوم محاکمه آخوندی به دلیل اخلال در اجرای سامانه ملی املاک و اخلال در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه نوشته است:

«علی نادری»، فعال رسانه‌ای و از چهره‌های عدالتخواه نیز به همین موضوع پرداخته است و خواستار برگزاری دادگاه آخوندی شده است:

«فائزه اکبرشاهی» نوشته است چرا باید مسئولی همچون آخوندی پس از عملکرد غیرقابل‌دفاعش بتواند به راحتی فرار کند؟

کاربر دیگری معتقد است پشت آخوندی به باجناق‌هایش گرم است و او می‌تواند به اتکای روابط فامیلی، از پاسخگویی فرار کند:

«امیرحسین ثابتی»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز که به تازگی یک برنامه گفتگومحور اینترنتی راه‌اندازی کرده است، آخوندی را دعوت به پاسخگویی کرده است:

کاربری به نام «هوش سفید» نوشته است برگزاری دادگاه آخوندی می‌تواند دل جانباختگان حوادث ریلی و جاده‌ای و همه قربانیان حوزه هوانوردی و کشتیرانی را تسکین دهد:

کاربری به نام «حامد پهلوانی» نیز تأکید کرده است اصلاح‌طلبانی همچون اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی، چه استعفا دهند و چه برکنار شوند؛ در تشکیل و روی کار آمدن دولت روحانی مسئول‌اند و نمی‌توانند فرار کنند:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    خدا به داد اون دنیات برسه آخوندی با میلیونها نفرین و ناله ای که شب و روز دنبالته
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      2 2
      نترکی
  • الیاس IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    خدا ازت نگذره دیدار به قیامت
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    خدا به داد روحانی واونایی که روحانی رو سر کار اوردن برسه
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    خداروشکر از شر آخوندی خلاص شدیم.مدیر بیسواد. بی لیاقت.کم تحمل.مغرور.بی ادب.وهزاران صفات رزل
    • AU ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      2 1
      رذل یا رزل یا رضل یا رظل کدوم بهش میاد
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
      2 2
      خدایا کسایی که منفی دادند اگر قابل هدایتند که هیچ، وگرنه یک آخوندی رو بر زندگی تمام کسانی که منفی دادند مسلط بفرما. آمین (:
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    1 3
    مشرق آفرین همینطور فحش بده عقده هاتو خالی کن
  • یک ایرانی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    2 2
    خدا ازت نگذره همه امید و آرزوهامونو به باد دادی آه منو میلیونها ایرانی پشت سرته خدا به دادت برسه
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    2 1
    مگه توئیتر طبق قوانین جمهوری اسلامی فیلتر نیست؟ دوستان ارزشی چطوری طوفان به پا کردید؟ با ف ی ل ت ر ش ک ن!؟
  • US ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 2
    تفکری که ایرانی را از پیشرفت باز داشته ! همه یا صد درصد خوبن یا صد درصد بد. برادر عزیز ! حداقل یک کامنت مثبت می گذاشتی ! احتمال پذیرش این همه نکته منفی زیاد نیست عزیز دل . جلب اعتماد نمی کنه !
  • هرمز ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    1 1
    سلام متشکرم بابت روشنگری اما یه سوال من به قوانین حکومت اسلامی پایبندم چون حضرت امام خمینی تخلف از اون رو حرام می دونست حضرت امام خامنه ای هم ظاهرا بر همین حکم هستند. حالا مسئله اینجاست توئیتر که فیلتره استفاده از فیلتر شکن هم خلاف قانونه پس چطور همه این عزیزان توئیتر دارن؟ خدایش نمیخوام مچ گیری کنم اگه شرعا و قانونا روشی هست مثل هاتگرام و طلاگرام که نسخه قانونی تلگرام هستند، بگید ما هم عضو بشیم!!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 2
    اين همه منفي؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس