اوپک نمایه

بررسی یک سند توسط رویترز نشان داد اوپک برای افزایش عرضه نفت در بازار برای جبران کمبود بازار پس از تحریم‌های ایران ناکام مانده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بررسی یک سند داخلی توسط رویترز نشان می‌دهد اوپک همچنان در تلاش برای افزایش عرضه نفت در بازار برای جبران کمبود بازار پس از تحریم‌های ایران ناکام مانده است. ظاهرا افزایش در عرضه نفت عربستان هم کم و کاستی‌های دیگر بخش‌ها را جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید

نفت بازهم گران شد

فاتح بیرول مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی امروز اعلام کرد: احتمالا دیگر تولیدکنندگان اوپک هم برای جبران کمبود نفت در بازار پس از تحریم‌ها علیه ایران با چالش مواجه می‌شوند که این می‌تواند قیمت نفت را بیشتر افزایش دهد.

به گزارش فارس یکی از برنامه‌های ترامپ جلوگیری از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی است و ماموریت ویژه‌ای به عربستان و روسیه داده بود تا با تزریق نفت بیشتر در بازار از افزایش قیمت نفت جلوگیری کند.

ترامپ یکی دو بار هم کشورهای عضو اوپک را به بالا بردن تصنعی قیمت نفت متهم کرد و آنها را با نام کارتل نفتی خواند.

از زمانی ترامپ نظر صریح خود را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی مطرح کرد تاکنون قیمت نفت 20 دلار افزایش یافته است.

شرکت خدمات انرژی بیکر هوگز اعلام کرده است که برخی از این تزریق بازار به نفت احتمالا از سوی آمریکای شمالی خواهد بود که تنها در هفته منتهی به 19 اکتبر 4 دکل نفتی در این منطقه فعال کرده است و تعداد دکل‌های نفتی فعال در این منطقه به 873 رسید و تعداد دکل‌ها به بیشترین میزان از مارس 2015 تاکنون افزایش یافت.

تعداد دکل‌های نفتی معمولا شاخصی برای میزان تولید در آینده است و با افزایش یافتن تعداد  دکل‌های فعال پس از یک دوره چند ماهه رکود،‌انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در آینده افزایش بیشتری یابد.

علاوه بر این ظرفیت افزایش عرضه با وجود جنگ تجاری بین آمریکا و چین احتمال افزایش تقاضا در آینده وجود دارد.

در این میان سخنگوی شرکت «کی وای لین»، شرکت پتروشیمی تایوان اعلام کرده تقاضای پایین در اروپا و آمریکا روی حاشیه سود بنزین تاثیر گذاشته و همچنین میزان سوختی که به منطقه آسیا ارسال می‌شود را افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس