کد خبر 904441
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
آنفلوآنزا نمایه واکسن

یک مسؤل سازمان غذا و دارو با اعلام قیمت واکسن آنفلوآنزا در بازار، گفت: همیشه توصیه می‌شود افراد قبل از سرد شدن هوا واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

به گزارش مشرق، دکتر علی واشقانی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا موجود در بازار، اظهار داشت: قیمت واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان و سه‌ظرفیتی ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان است. برندهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، ‌برندهای هلندی و فرانسوی هستند و فعلاً برند دیگری جز این نداریم.

بیشتر بخوانید:

دلیل کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور

وی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا مطابق برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم از نیمه شهریور ماه آغاز شد، افزود: افرادی هم که کاندیدای دریافت واکس آنفلوآنزا بودند، واکسیناسیون‌شان را آغاز کردند و تاکنون خوشبختانه واکسن‌ها طبق برنامه تامین شده است.

واشقانی با اشاره به تفاوت واکسن سه‌ظرفیتی آنفلوآنزا با نوع چهار ظرفیتی آن، ادامه داد: نوع چهار ظرفیتی یک گونه ویروس آنفلوآنزا را بیشتر از نوع سه ظرفیتی پوشش می‌دهد. البته نکته مهم این است که هر دو واکسن انواع خطرناک‌تر ویروس آنفلوآنزا را دارند. در عین حال میزان مقادیر وارد شده از هر دو نوع واکسن تقریبا به صورت برابر وارد بازار شده است.

به گزارش ایفدانا - رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه برای واردات ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور برنامه‌ریزی کرده بودیم، گفت: طبق برنامه واردات واکسن‌ها در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم مطابق برنامه پیش رویم. خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشتیم و مطابق برنامه پیش رفته‌ایم.

واشقانی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد اکثر واجدین شرایط تاکنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند. همیشه توصیه می‌کردیم افراد قبل از سرد شدن هوا واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؛ چراکه دو هفته طول می‌کشد تا سطح ایمنی ایجاد شود. فصل سرد هم از اواسط آبان ماه آغاز می‌شود و توصیه کردیم که پیش از آبان افراد واجد شرایط واکسن را تزریق کنند. بنابراین توزیع خوب و طبق برنامه بوده و اکثر افراد واجد شرایط واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس