کد خبر 904323
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
زلزله نمایه

بر اساس گزارش شبکه لرزه نگاری شهر تهران در شهریور ماه ۹۷ تعداد ۱۰ زمین‌لرزه در مجاورت پایتخت به ثبت رسیده است که یکی از آن‌ها با بزرگای ۴/۱ داخل محدوده شهر تهران رخ داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از نکات قابل توجه در لرزه خیزی شهریور ماه، رخداد خوشه‌ای زمین لرزه‌ها در نزدیکی گسل مشاء در مجاورت شهر دماوند است و در ۲۹ شهریور نیز زمین لرزه‌ای با بزرگای ۲ در غرب این خوشه در نزدیکی لواسانات ثبت شده است. در این ماه زمین لرزه‌هایی با بزرگای ۲، ۵ و ۲/۲ در نزدیکی گسل گرمسار رخ داده اند.

بیشتر بخوانید:

ایران در تیرماه چند بار لرزید؟ +عکس

بر اساس این گزارش، شبکه لرزه‌نگاری شهر تهران شامل ۱۳ ایستگاه لرزه‌نگاری است و در حال حاضر این شبکه دارای بیشترین دقت در تعیین محل زمین‌لرزه‌ها در داخل شهر تهران به علت فاصله کم بین ایستگاه‌ها و پوشش مناسب می‌باشد. علاوه بر آن نزدیکی تعدادی از ایستگاه‌های این شبکه به معادن نزدیک تهران امکان تشخیص و تفکیک انفجارات معادن نزدیک شهر تهران از زمین لرزه‌ها را میسرساخته است.

گزارش آماری زمین‌لرزه‌ها در شهریورماه

براساس مقایسه و تحلیل آماری رویدادهای بزرگتر از ۲، ۵ (در مقیاس امواج درونی زمین) در تهران بزرگ، استان تهران و کشور، کل رویدادهای ثبت شده در شهریورماه در سطح کشور ۶۷۰ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۲، ۵ تا ۵، ۹ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) و در تهران در محدوده مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی ۲، ۵ ریشتر به بالا روی نداده است.

زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در استان تهران

همچین در استان تهران از تعداد ۶۷۰ رویداد زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲، ۵ ریشتر در محدوده جغرافیایی کشور، تعداد ۷ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۲، ۵ (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روی داده که ۳ عدد از آنان در محدوده جغرافیایی استان تهران بوده است.

بر اساس این گزارش، در استان تهران ۲۲ مورد زمین لرزه خفیف (بزرگای زیر ۲، ۵) اتفاق افتاده که ۵ مورد از آن‌ها در محدوده ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه روی داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس