کد خبر 904204
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
فرماندهان ناجا

با رفتن سردار مومنی از نیروی انتظامی گمانه زنی‌ها برای جایگزینی وی آغاز شده است و سه نام از بین فرماندهان بیشتر شنیده می‌شود.

به گزارش مشرق، روز گذشته بود که خبر رفتن سردار اسکندر مومنی از نیروی انتظامی کشور به صورت رسمی منتشر شد.

اسکندر مومنی به واسطه سوابق درخشان در نیروی انتظامی به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد و جای رحمانی فضلی وزیر کشور را در این ستاد گرفت.

بیشتر بخوانید:

سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر شد

با رفتن سردار مومنی از نیروی انتظامی جایگاه جانشینی ناجا خالی شده و در حال حاضر سکانداری ندارد.

به این ترتیب گمانه زنی‌هایی درخصوص انتخاب نفر بعدی صورت گرفته است که حکایت از وجود ۳ اسم اصلی برای تصدی این فرصت دارد.

نوری نژاد رئیس بازرسی ناجا گزینه اول

در تاریخ ۲۳ تیرماه امسال بود که سردار اشتری فرمانده ناجا سردار محمدعلی نوری نژاد را به عنوان رئیس بازرسی کل ناجا منصوب و از سردار محرم مجرد تقدیر کرد.

نوری نژاد پیش از این انتصاب مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا بود که پس از آن هابیل درویش جایگزین وی شد.

اما امروز و پس از گذشت تنها ۴ ماه از انتصاب نوری نژاد در پست بازرسی ناجا صحبت از انتصاب وی به جای سردار مومنی مطرح شده است.

سردار ساجدی نیا معاون عملیات ناجا

اما گزینه دوم انتصاب به عنوان جانشینی نیروی انتظامی شخصی نیست جز سردار ساجدی نیا. فردی که در  مرداد ماه سال ۹۶ از فرماندهی نیروی انتظامی تهران به معاونت عملیات ناجا رفت.

ساجدی نیا در تهران بیش از هفت سال مسئولیت برعهده داشت تا اینکه سردار رحیمی از سیستان و بلوچستان به تهران آمد و به این ترتیب ساجدی نیا به عنوان معاون عملیات ناجا منصوب شد.

گفته می‌شود ساجدی نیا نیز همانند نوری نژاد یکی از گزینه های اصلی انتصاب به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی مطرح شده است.

سردار مهری؛ یک جابه جایی استراتژیک دیگر؟

پس از آنکه در ۴ خرداد سال ۹۴ سردار مومنی از پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به جایگاه جانشینی فرمانده ناجا منصوب شد همه چشمها به جایگاه خالی وی در پلیس راهور بود.

جایگاهی که از چندین اسم برای نشست بر صندلی آن نام برده می‌شد اما سرانجام سردار مهری به عنوان رئیس پلیس راهور منصوب شد.

همزمان با انتصاب مهری در آن جایگاه فارغ از شایستگی‌های وی از گوشه و کنار زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که در این انتصاب تلاش‌های سردار مومنی بی تأثیر نبوده است.

به گونه‌ایی که شنیده شد سردار مومنی عنوان کرده است که سردار مهری فرد لایقی برای انتصاب در پست رئیس پلیس راهور ناجا است.

حال با توجه به آن سابقه شنیده شده اما تأیید نشده برخی می‌گویند این بار نیز شاید سردار مومنی درخصوص شایستگی‌های سردار مهری برای انتصاب جایگاه جانشینی فرمانده ناجا به مسئولان بالادستی مطالبی را بگوید.

نام‌های دیگر چقدر قوی چقدر ضعیف؟

هرچند در این بین اسم افراد دیگری نظیر سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی، سردار نوروزی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا به گوش می‌رسد اما باید منتظر ماند و دید حکم برای چه کسی صادر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس