کد خبر 904159
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
قلعه‌نویی

سرمربی سپاهان دوباره به کی‌روش تاخته و او را مقصر تنش‌های فوتبال ایران می‌داند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان در هفته نهم لیگ برتر یک پیروزی تکراری مقابل نساجی به دست آورد و یک بار دیگر نماینده مازندران را در خانه اما این بار از سری رقابت‌های لیگ برتر شکست داد(بازی قبلی در جام حذفی برگزار شد) تا قلعه‌نویی در مصاف با شاگرد قدیمی‌اش یعنی جواد نکونام دبل کرده باشد. به بهانه موفقیت‌های اخیر سپاهان و البته سایر اتفاقات فوتبال ایران پای صحبت‌های سرمربی سپاهان نشستیم.

ابتدا درخصوص برد دراماتیک روز جمعه مقابل نساجی صحبت کنید.

خدا را شکر بردیم. بازی سختی بود، می‌دانستیم با یک تیم سختکوش و مقاوم که لایه‌های دفاعی زیادی تشکیل می‌دهد و هدف‌شان ضدحملات است، بازی داریم که روی همین تاکتیک حریف هم گل اول را دریافت کردیم. در این بازی دو تیم اهداف متفاوتی داشتند. یک تیم به دنبال دفاع صرف و ضدحملات بود و ما هم به دنبال عبور از لایه‌های دفاعی نساجی به‌خصوص از کناره‌ها بودیم چون نقطه ضعف این تیم را شناخته بودیم و از همین طریق به دو گل رسیدیم.

البته 2 گل هم دریافت کردید!

بله، ایراد تیم ما این است که خیلی راحت گل می‌خوریم و این برای ما ضعف است که وقتی تا این اندازه زیبا بازی می‌کنیم به راحتی هم گل می‌خوریم. معتقدم ما باید درخصوص ساختار دفاعی‌مان تمهیداتی را درنظر بگیریم تا این ایراد را برطرف کنیم. به نساجی هم تبریک می‌گویم چون براساس بضاعت و برنامه‌ای که داشتند، بازی خیلی خوبی انجام دادند و نمایشی هم که ارائه کردند براساس بضاعت‌شان بود. البته این هم سبکی از بازی است و تا به حال هم با این‌گونه بازی موفق بوده‌اند.

چه زمانی از تیم‌تان راضی می‌شوید؟ چون این جمله معروف شماست که حتی بعد از بردها هم می‌گویید که با تیم آرمانی فاصله وجود دارد!

از بچه‌ها راضی هستم اما هنوز هم اعتقاد دارم از شرایط آرمانی به دور هستیم، البته تیم در لیگ گذشته چهاردهم شده است و اگر بخواهید نگرش چنین تیمی را عوض کنید و نتیجه لازم را بگیرید، این موضوع زمان می‌برد که ما خوشبختانه این زمان را کوتاه کردیم اما روی مباحث دفاعی و این ایراد که وقتی جلو هستیم، راحت گل می‌خوریم را باید با تغییر نگرش حل و فصل کنیم.

اعضای تیم نساجی به داوری به‌خصوص پنالتی آخر بازی اعتراض داشتند. آیا داوری خوب بود؟

شک نکنید پنالتی ما درست بود. یک کارشناس داوری می‌گفت که خطا بیرون اتفاق افتاده اما دوستان در نساجی می‌گویند اصلا خطایی نبوده. این در حالی است که مهاجم ما دو متر داخل محوطه بود. جالب اینکه در دقیقه 60 روی یک خطای هند داور برای ما یک پنالتی دیگر را هم نگرفت که اگر آن پنالتی را می‌گرفت، دیگر کار به اتفاقات آخر بازی نمی‌کشید. از سوی دیگر روی گل اولی که خوردیم روی خالد شفیعی خطا شد، اما داور از این صحنه به راحتی عبور کرد. با این حال در مجموع داور شجاعی در میدان بود و عملکرد خوبی داشت.

کی‌روش استنلی هم خودش را به‌عنوان یک مدعی جدی آقای گلی مطرح کرد.

ما چنین بحثی روی کی‌روش استنلی نداریم اما بحث من با آقایانی است که اجازه ندادند این بازیکن 6 هفته بازی کند. حالا این آقایان جرات معذرت‌خواهی دارند؟ البته چون با قلعه‌نویی دشمنی داشتند اجازه ندادند 6هفته بازی کند و او را محروم کردند در غیر این صورت اگر مربی او فرد دیگری بود یا در تیم دیگری بود که قلعه‌نویی مسئولیتش را نداشت، تا این اندازه در برنامه‌شان برای اینکه کی‌روش بازی نکند، انرژی نمی‌گذاشتند.

منظورتان برنامه 90 است؟

همین آقایان که 6 هفته انرژی گذاشتند تا کی‌روش استنلی بازی نکند، حالا بیایند و بگویند اشتباه کردیم و از کی‌روش دفاع کنند. اصلا این قانون که نمی‌توان از برخی کشورها بازیکن جذب کرد، اشتباه است چون مربی می‌خواهد براساس افکارش بازیکن بگیرد. حالا قیمت این بازیکن شده 2میلیون دلار. یا همین شهباززاده طی دو سال‌ونیم گذشته کجا بازی کرده؟ اما براساس افکار یک مربی جذب تیمش می‌شود و امروز جزء بهترین‌هاست و جمعه هم یک گل زد و یک پنالتی گرفت. مگر می‌شود یک مجری برای فوتبال این مملکت تصمیم بگیرد؟!

البته این برنامه هم مدتی است که تحت‌فشار مدیران شبکه3 قرار گرفته!

من به این مسائل کاری ندارم اما مگر می‌شود این آقای مجری برای تیم ملی تصمیم بگیرد یا مربی تیم ملی را جابه‌جا کند یا برای باشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند! این بدبختی فوتبال ماست که یک آدم در همه کار دخالت می‌کند و می‌خواهد حرف اول و آخر را بزند. از بالا تا پایین بدبختی فوتبال ماست که یک مجری تلویزیونی بخواهد در همه کار فوتبال این مملکت دخالت کند.

به تیم ملی برسیم. چطور از تیم‌های صدرنشین، بازیکن به این تیم دعوت نمی‌شود؟ آقایی و پورقاز پای ثابت تیم ملی بودند اما بعد از حضور شما دیگر به این تیم دعوت نمی‌شوند!؟

اجازه دهید در این خصوص صحبت نکنم. بالاخره سرمربی براساس افکار تاکتیکی بازیکنانش را دعوت می‌کند اما ما خیلی حرف‌های دیگری هم داریم و قبلا هم گفته‌ام که امیدوارم مسائل دیگر درست شود.

یک‌سری اعتقاد دارند کی‌روش باید تا جام ملت‌های آسیا بماند تا عیار واقعی‌اش مشخص شود اما دعواها همچنان ادامه دارد. به‌نظر شما کار کردن در آرامش برای کی‌روش و تیمش بهتر نیست؟

من از شما می‌پرسم که منشا تنش‌ها چه کسی بوده است؟

منظورتان کی‌روش است؟

تمام شد و رفت! من از شما پرسیدم و شما هم همین موضوع را می‌گویید! البته هفت سال است این اتفاق می‌افتد ولی همه سکوت کرده‌اند اما آن زمان همه علیه ما شدند. این رفتارها درست نیست که با یک بازیکن بزرگ مثل حمید استیلی که یک بچه اخلاقی است و حجب و حیا دارد و همه جوره برای فوتبال ما زحمت کشیده این‌طور برخوردها شود. مشکل من عدم دعوت بازیکنان تیم‌های بالای جدول نیست بلکه مشکل این است که طی این هفت سال با رفتارهای‌شان به ایرانی‌ها توهین کرده‌اند.

منبع: فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    8 5
    مملکتی که بازیگراش تو سیاست دخالت میکنن از یک مجری ورزشی چه انتظاری دارین؟
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    12 14
    آقا چرا نظرات ما رو راجع به این آقا چاپ نمی کنید؟؟؟ همین موضوع باعث جری تر شدن این به اصطلاح آقا شده است. آقای مایلی کهن به حق ایشان را کوتوله فکری و شعبون استخوانی فوتبال ایران خطاب کردند. یادمان نرفته پسر عموی ایشان در ورزشگاه آزادی به فوتبالیست مخالف ایشان حمله کرد و نزدیک بود شکمش را بدرد. هر بار مایه می گذارد ولی پسرش ... سوار بر مازراتی تصادف کرده و دختر غیرعقدی همراهش را به کام مرگ فرستاد خودش ککش نگزید. خودش را صاحب فوتبال ایران می داند و در هر کاری دخالت بیجا می کند می گوید بیست جام برای استقلال برده اما نمی تواند آنها را بشمارد.
  • بازیکن سابق IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    7 6
    چقدر این قلعه نویی ساده هست هدف اصلی حمله تیم کیروش به استیلی و سیرک خواندن این بود که مربیان داخلی رگ غیرتشون بربخوره و واکنش نشون بدن تا دوباره یک چالش و درگیری و تیک تاک جدید رو شروع کنن با رگبار بیانیه دادن ها و بعد جام جهانی ناکامی احتمالی رو بندازه گردن مربیان ایرانی و لیگ برتر و اینهایی که انتقاد کردن و بیاد جلوی دوربین بگه امثال قلعه نویی و..به تیم ملی سم وارد کردن نمی دونم چرا ایرانی ها این قدر احساسی و ساده هستن و به راحتی در زمین بازی یک چشم آبی بازی می کنن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس