ویزای اربعین

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در صدور ویزای اربعین تأکید کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر کریمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: گزارش‌های ما از روزهای اول صدور ویزای اربعین، نشان می‌داد که سرعت عمل خوبی در صدور ویزای زوار صورت می‌گیرد اما در روزهای اخیر، گزارش‌ها حاکی از آن است که سرعت صدور ویزای اربعین بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین علت این مسئله افزایش حجم مراجعه‌کنندگان دریافت ویزای اربعین است، گفت: البته در روزهای آینده و منتهی به اربعین حسینی، قطعاً حجم مراجعات برای دریافت ویزا بیشتر می‌شود و به نقطه اوج مراجعات می‌رسیم.

بیشتر بخوانید

نظر رئیس سازمان حج و زیارت درباره این فاکتور چیست؟ +عکس

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمهیدات لازم برای این مسئله مهم باید از قبل فراهم می‌شد تا متناسب با افزایش تقاضای دریافت ویزای اربعین، حجم پذیرش‌ هم به لحاظ تجهیزات و سخت‌افزاری و هم به لحاظ زمان افزایش می‌یافت.

کریمی با اشاره به اینکه متأسفانه شنیده می‌شود در برخی از مراکز کنسولگری خصوصاً تهران که حجم مراجعات بسیار زیاد است، تأخیر در صدور ویزا بسیار زیاد و در حد دو الی سه روز شده است، گفت: برای حل این مشکل باید ساعت کاری مراکز صدور ویزای اربعین افزایش یابد و محدودیتی در زمان صدور ویزا وجود نداشته باشد.

تأخیر در صدور ویزای اربعین منجر به کنسل شدن بلیت‌ زائران شده است

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأخیر در صدور ویزای اربعین منجر به کنسل شدن بلیت‌ بسیاری از زائران شده است، تصریح کرد: تأخیر در صدور ویزا قطعاً مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند چرا که آنان زمان مشخصی را برای صدور ویزای خود در نظر گرفته‌ و بر اساس آن بلیت تهیه کرده‌اند و نباید این روند آنقدر طولانی شود که برنامه‌های آنان بهم ریزد.

کریمی تاکید کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که روند صدور ویزای اربعین تا این حد طولانی شود و انتظار داریم مسئولان ذیربط در صدور ویزای اربعین حسینی تسریع کنند.

وی متذکر شد: البته فراکسیون حج و زیارت در جلساتی که قبل از آغاز روند صدور ویزا در ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، این مسئله را پیش‌بینی و مطرح کرد و مسئولان ذیربط هم وعده دادند که در اسرع وقت اقدامات لازم برای صدور ویزا را انجام می‌دهند که لازم است به این وعده خود عمل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس