کد خبر 903776
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
تردد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران

سرپرست گمرک ایلام با اشاره به تردد روان اما پرحجم کامیون‌ها و زائران اربعین حسینی در مرز گفت:‌ تا شب گذشته ۱۵۸ هزار زائر و ۱۶۰۰ کامیون موکب‌ها از مرز نهران به سمت عراق رفتند.

به گزارش مشرق، روح‌الله غلامی سرپرست گمرک ایلام با اشاره به وضعیت تردد خودروها و زائران در گمرک مهران، اظهار داشت: در هفته منتهی به جمعه ۲۷ مهرماه بیش از ۴ هزار کامیون و تریلی کار تشریفات گمرکی خود را انجام دادند که شامل محموله‌های تجاری و موکب‌ها است. 

بیشتر بخوانید

قطار اربعین به راه افتاد

سرپرست گمرک ایلام با بیان اینکه در این مدت حدود ۲۵۰۰ محموله تجاری به ارزش ۲۸ میلیون دلار به سمت عراق صادر شده است، گفت: ۱۶۰۰ وسیله نقلیه  مواکب نیز به سمت عراق حرکت کردند. 

غلامی با اشاره به اینکه تردد زائران در مرز مهران روان اما پرحجم است، تصریح کرد: تاکنون ۱۵۸ هزار زائر از مرز به سمت عراق خارج شده‌اند. همچنین ۱۳ هزار نفر نیز به کشور ورود داشته‌اند. 

سرپرست گمرک ایلام با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین با کاهش ارسال محصولات تجاری روبرو هستیم، گفت: برای تسریع در روند تردد کامیون‌های مواد غذایی و پشتیبانی مواکب بخش تجاری خود را نیز به آنها اختصاص داده‌ایم، تا بتواند تردد با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در این مدت گمرک عراق به دلیل برخی مشکلات معطلی در تردد کامیون‌ها ایجاد کرد که البته این موضوع با رایزنی حل شد، خاطرنشان کرد: با این وجود حجم کامیون‌هایی که معطل مانده بودند، مقداری کار را با مشکل مواجه کرد و کامیون‌هایی که طی روزهای گذشته معطل شده بودند، شب گذشته توانستند از مرز عبور کنند. 

غلامی فعالیت گمرک مهران را شبانه‌روزی اعلام کرد و گفت: به دلیل حجم زیاد تقاضا و ترددها سعی شده تا در تمامی ساعات کار زائران راه بیفتد. 

به گفته این مقام گمرکی جلساتی متعددی از سوی استاندار ایلام، هنگ مرزی، گمرک و دیگر بخش‌ها برگزار شده تا تسهیلات خوبی برای زائران و کامیون‌های مواکب فراهم شود. 

وی به مسئولان مواکب نیز توصیه کرد: با سعه صدر بیشتری نسبت به خروج از مرز و نقل و انتقال مواد غذایی اقدام کنند تا توقفی در امور و فرایندها ایجاد نشود. 

غلامی در مورد هزینه‌های وسایل نقلیه برای عبور از مرز گفت: اتوبوس، مینی‌بوس و وسایل نقلیه‌ای که از طرف سازمان حج و زیارت معرفی می‌شوند، بدون هزینه از مرز عبور می‌کنند، اما همچنان برای خروج موقت سواری‌ها، گمرک عراق ۱۱۰ دلار به همراه ۳۵ هزار دینار دریافت می‌کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس