کد خبر 903723
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
قتل نمایه

مربی حرفه‌ای بوکس که در اقدامی هولناک دو دختر جوان خود را به همراه پدر و مادرزنش در خانه به قتل رسانده بود پس‌از 14 ساعت خود را به پلیس معرفی کرد.

به گزارش مشرق، راز این جنایت‌های فجیع در حالی فاش شد که دایی خانواده به‌دنبال تماس‌های بی‌پاسخ پدر و مادرش نگران شده و به‌دنبال راهی برای اطلاع از سرنوشت آنها بود. شهرام می‌دانست پدر و مادر پیرش به خانه دامادشان رفته‌اند اما هر چه با آنها و دو خواهرزاده‌اش تماس می‌گرفت بی‌فایده بود و کسی پاسخ نمی‌داد. بشدت نگران شده بود، چند روز قبل خواهرش با شوهرش سیروس دعوایش شده بود و به حالت قهر به خانه او آمده بود. سیروس مردی عصبی و بد اخلاق بود و شهرام احتمال می‌داد اتفاقی رخ داده باشد. به ناچار با برادر سیروس تماس گرفت و از او خواست تا با وی تماس بگیرد و علت این ماجرا را جویا شود.

بیشتر بخوانید:

خودکشی مرد معتاد پس از قتل همسر و فرزند

بازسازی صحنه قتل همسر توسط زن خیانتکار +عکس

جنایتی که نیمه شب رخ داد

در حالی که تلاش شهرام برای پیدا کردن اطلاعی از سرنوشت پدر و مادر و دو خواهرزاده‌اش ادامه داشت، ساعت 3 بعد از ظهر چهارشنبه 25 مهر، سیروس به همراه مرد میانسالی به کلانتری 132 نبرد رفت. او زمانی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت راز هولناکی را برملا کرد. مرد 47 ساله گفت: بامداد امروز دو دخترم؛ پدرزن و مادرزنم را به قتل رساندم. ساعتی قبل برادرم با من تماس گرفت و سراغ آنها را از من گرفت. من هم گفتم که آنها را به قتل رسانده‌ام. برادرم باورش نمی‌شد، با او در خیابان پیروزی قرار گذاشتم و وقتی آمد او را به خانه‌ام بردم و اجساد را نشانش دادم. حالا هم به خاطر عذاب وجدان تصمیم گرفتم که خودم را به پلیس معرفی کنم.

به‌دنبال اظهارت مرد میانسال، او به همراه مأموران کلانتری راهی خانه‌اش که واحدی 120 متری در طبقه اول یک آپارتمان در یکی از خیابان‌های نبرد جنوبی بود شدند. با ورود مأموران به محل و مشاهده اجساد خونین 4 قربانی موضوع به بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق اعلام شد. با حضور تیم تحقیق در محل حادثه آنها با جسد خونین دو دختر جوان و مرد و زن 79 و 70 ساله‌ای مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند. سرهنگ ظهیری- رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ - در رابطه با این خبر گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

مرد 47 ساله مربی بوکس است او دو دختر و پدرزن و مادرزنش را کشته و حالا دستبند بر دست رو به روی افسر پرونده نشسته و از جزئیات این جنایت می‌گوید:

چرا دست به چنین جنایتی زدی؟

همسرم دو هفته پیش قهر کرد و از خانه رفت. من و دو دخترم در خانه بودیم. عصر روز سه‌شنبه پدرزن و مادرزنم برای میانجیگری و سرکشی به وضعیت بچه‌ها به خانه‌ام آمدند. ساعتی نگذشته بود که با مادرزنم بحثم شد. همان حرف و حدیث‌های همیشگی و دخالت‌های بیجا و طرفداری از دخترش. عصبانی شدم و تصمیم گرفتم که آنها را به قتل برسانم.

قتل ها را چطور انجام دادی؟

مقدار زیادی قرص خواب آور خریدم. بعد از برگشت به خانه شیرموز درست کردم و داخل آن داروی خواب آور ریختم. دخترانم در اتاقشان در حال درس خواندن بودند و پدرزن و مادرزنم داخل پذیرایی بودند. کم کم خوابشان گرفت میهمان‌هایم داخل پذیرایی رختخواب پهن کردند و خوابیدند. در این مدت من به ظاهر مشغول دیدن تلویزیون بودم و زمانی که مطمئن شدم به خواب رفته‌اند به آشپزخانه رفتم و چاقوی دسته زرد رنگ بزرگی را برداشتم. ابتدا به سراغ دختر بزرگم- سولماز - که 19 سال داشت ودانشجوی حقوق بود رفتم. می‌خواستم او را خفه کنم که بیدار شد و مجبور شدم با چاقو او را بکشم. دختر کوچکم – ساناز- که روی تختش خوابیده بود با سرو صدای ما بیدار شد او هم مقاومت کرد اما درنهایت او را هم کشتم. بعد به سراغ پدرزنم – سبزعلی- رفتم پس از قتل وی مادرزنم- بمانی- را نیز با چند ضربه چاقو کشتم.

این جنایات چقدر طول کشید؟

شاید نیم ساعت، زمانی که قتل‌ها تمام شد به ساعت دیواری که نگاه کردم ساعت یک بامداد را نشان می‌داد.

بعد از قتل چه کردی؟

خیلی تشنه‌ام شده بود به سراغ یخچال رفتم و دو بطری آب و کمی میوه خوردم. بعد از آن هم به بالای سر دخترهایم رفتم و تا ساعت 6 صبح گریه کردم.

چرا دخترهایت را کشتی؟

دخترهایم را کشتم چون مادرشان الگویشان بود. می‌دانستم که در آینده مثل مادرشان خواهند شد و زندگی مرد دیگری را مثل من بهم می‌ریزند. مادرزن و پدرزنم را هم به خاطر دخالت‌هایشان به قتل رساندم. مخصوصاً مادرزنم که با دخالت‌هایش زندگی‌ام را بهم ریخته بود.

از چه زمانی با همسرت مشکل داشتی؟

4 سال است باهم مشکل شدید داریم، مدام سر کوچک‌ترین موردی قهر می‌کرد. اصلاً باهم تفاهم نداشتیم.

آخرین بار سر چه موضوعی همسرت خانه را ترک کرد؟

دو هفته قبل بود که همسرم به خانه آمد متوجه شدم شیشه خودرواش را باز گذاشته است خیلی عصبانی شدم و سر همین موضوع باهم بحثمان شد و کتک کاری کردیم. او هم قهر کرد و به خانه برادرش رفت.

در این مدت با همسرت تماس نگرفتی؟

نه ولی می‌خواستم او را هم به قتل برسانم. اما از آنجایی که خانه برادرش بود و من با برادرش اختلاف داشتم به سراغش نرفتم.

چه شد که تصمیم گرفتی خودت را معرفی کنی؟

بعد از گریه بالای سر بچه‌ها، ساعت حدود 7 صبح بود که از خانه بیرون زدم. بی‌هدف در خیابان‌ها پرسه می‌زدم تا اینکه برادرم با من تماس گرفت. او گفت برادر خانمم به او زنگ زده و از آنجایی که پدرزن و مادرزنم پاسخ تلفن‌هایش را نداده بودند نگران شده بود. به برادرم گفتم که آنها را کشته‌ام. بعد هم با برادرم به کلانتری آمدیم و خودم را معرفی کردم.

 شغلت چیست؟

کار اصلی‌ام خرید و فروش موتورسیکلت است. اما از 25 سال قبل در رشته ورزشی بوکس حرفه‌ای کار می‌کنم و مربی هم هستم.

نـــــــــگاه کارشناس
ناهنجاری‌های پنهان

در بررسی و ریشه‌یابی علت چنین فجایعی دلایل مختلفی مطرح است. نخستین مورد آستانه ادراکی افراد است که به تجزیه و تحلیل افراد از مسائل برمی‌گردد. با توجه به حد شناخت، تجربه و یادگیری‌ها، این آستانه ادراکی باهم متفاوت است.مسلماً افرادی که دریافت پایین تری داشته باشند تجزیه و تحلیل بدتری دارند. مثل کسانی که به مسائل سطحی نگاه می‌کنند و بالطبع نتیجه گیری‌ها نیز سطحی خواهد بود. نکته دوم در رابطه با تعاملی است که بین استرس و آسیب‌پذیری وجود دارد. ما می‌دانیم که هر یک از افراد سطح معینی از آسیب‌پذیری دارند، در بعضی‌ها این سطح خیلی بالاتر و در بعضی‌ها خیلی پایین‌تر است. طبیعی است کسانی که از سطح آسیب‌پذیری بالاتری برخوردارند با استرس معمولی هم دچار به هم ریختگی می‌شوند. در مورد پیش آمده به نظر می‌رسد هم سطح آسیب‌پذیری فرد خیلی پایین بوده و هم قدرت تجزیه و تحلیل و استنباطش از موضوع منجر به این شده که به جای حل مسأله اقدام به قتل کند. از طرف دیگر خیلی از مواقع ما شاهد افرادی هستیم که از سطح هوشی پایین تری برخوردارند و بدون تجزیه و تحلیل شناختی فقط از الگوهایی مثل داستان‌ها، نمایش‌ها یا فیلم‌ها کپی‌برداری کرده و در زندگی خودشان پیاده می‌کنند.

علت بعدی کمرنگ شدن یا از بین رفتن عذاب وجدان شخص و وجدان اخلاقی است که البته در این مورد خاص خوشبختانه ته مانده‌هایی از وجدان وجود داشته که منجر به این شده فرد خودش را معرفی کند. همچنین احتمال دارد که این فرد دچار جنون آنی شده باشد که نیاز به بررسی کامل این موضوع دارد. در خیلی از مواقع این افراد از قبل‌تر هم رفتارهایی داشته‌اند رفتارهایی مانند کابوس‌های شبانه، اختلال جنسی، مسائل خانوادگی، دعواها و کشمکش‌ها و مواردی از این دست که نشان داده می‌شود اما به جای برطرف کردن این مشکلات افراد دست به فرار می‌زنند. همان‌طور که همسر این متهم به جای مراجعه به روانشناس برای حل مشکلات خانوادگی راه فرار را پیش گرفته است که منجر به مشکلاتی شده که جامعه را در برگرفته است.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    رحم و مروت از بین ایرانیها رخت بر بسته و جای خود را به عصبانیت دیوانه وار و بدبینی‌ها و کم تحملی و اکثر صفات رذیله داده.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      21 0
      جالب اینه به کتکاری هم راضی نمیشن باید بقتل برسونن
    • شهروند تهرانی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      30 0
      متاسفانه سریال های تلویزیون شدید دارن مردم رو بطرف یه فرهنگ بی مروتی و بی رحمی و بی حیائی و بی بند و باری میبرن. عجیب اینکه مدیران صدا و سیما مرتب از تهاجم فرهنگی شبکه های ماهواره ای میگن اما اصلا حواس شون نیست که محصولات زیر دست مدیریت اونا، در تهاجم فرهنگی فرسنگ ها جلوتر از شبکه های اون طرف آبی هست
    • ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      29 27
      اینم از اثار ماهواره و .... و فرهنگ دیوانه وار و وحشیانه غربه که ایرانیا رو روانی کرده من یادمه تا این ماهواره نیامده بود حال و هوا ایران همون حال هوای سنتی و فرهنگ ایرانی و غیرت بود ولی بعد از ان هی بدتر شد و اثارش حالا خیلی بیشتر شده
    • حمید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      8 0
      بعدش 2 تا آب معدنی هم با خیال راحت خورده
  • US ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    26 4
    احمق چهار انسان بی گناه رو کشته که دو نفر از پوست و خونش بودند اون وقت شما تحلیل روان شناسانه می کنید؟ دعوا بر سر نبستن شیشه ماشین بوده...واقعا این موضوع اون قدر مهم بود که باعث بشه ۴ نفر رو بکشه؟
  • سید رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    42 3
    فقط باید به خدا پناه برد ؛ از شر شیطان !
  • ناشناس IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    24 27
    تمام بدبختی های مردان زنان هستند که یک ذره رحم ومروت در دلشان نیست مدام مردها را تحت فشار میگذارنداز مشکلات بیرون خبرندارند توقعات بی مورددارند مدام دنبال قروفر خودشون هستنداصلا به تربیت بچه ها اهمیت نمیدهندبه وضع خانه نمیرسندکه نتیجه اش همین موردوهزاران مورد مشابه است.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      14 3
      جالبه مرد زنه رو کشته بعد تو می گی زنها گناهکارند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    21 1
    چه کثافتی
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    33 1
    طلاق رو واسه همین روزا گذاشتن
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      19 0
      ازبس شرایط طلاق را سخت گرفته اند و بد جلوه داده اند
    • خمسار IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      7 6
      برای طلاق گرفتن باید بری زندان یا تا آخر عمرت جون بکنی بدی زن بدت بخوره به ریش و پشمت بخنده!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    28 12
    خودپسندی و خود شیفتگی زنها باعث نابودی خانواده ها شده است
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    10 1
    خداااااا
  • وجدان IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    9 3
    خواهشا اعدامش نکنید بزارید زنده بمونه عذاب بکشه .. ( حبس ابد ) از دیو و دد ملولم انسانم ارزوست ...!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    20 1
    چقدرخودخواه بود ( .... دخترهایم را کشتم چون مادرشان الگویشان بود. می‌دانستم که در آینده مثل مادرشان خواهند شد و زندگی مرد دیگری را مثل من بهم می‌ریزند)نفهم بیشعور تو زندگی چندنفررو بهم ریختی که دخترات نخوان زندگی یک بیشعوری مثل تورا بهم نزنن ..
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    23 2
    بیچاره سبزعلی
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    17 1
    بیچاره دخترها که آغوش پدر باید جای امنی برایشان باشد توسط همان پدر به طرز غیر انسانی کشته می شوند.نمی دانم شاید مادرشان هم مقصر باشد که می توان باکمی صیر و حوصله خیلی از مشکلات را حل کرد.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    13 2
    اعدامش کنید
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    14 1
    یا خود خدا.یعنی کسی نمیخواهد برای این وضع کاری کند.اگه تو کشورهای خارجی این اتفاق افتاده بود کل کشور تو شوک فرو میرفت.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      7 5
      امریکا وکشرهای دیگه هم وضعیت هرروزشه یکم حوادث سایت های خبری رو بخون
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      2 6
      امریکا وکشورهای دیگه هم وضعیت هرروزشه یکم حوادث سایت های خبری رو بخون
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      3 2
      چرا کاری نمیکنن اولین کار اینه که اعدامش میکنن همه چی درست میشه. همین.
  • بوران ناندل IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    2 21
    خیلی بی کلاس کشته ، آه ، بجا نمیارم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    4 11
    نتیجه :هیچی باید آدم شیشه ماشینش را بالا بکشه (پول که علف خرس نیست)....پلیس هم واقعا دزد ماشین ها را جمع کنه (احساس امنیت بسه دیگه .....واقعا خود امنیت را ایجاد کنید)
  • ناشناس IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 1
    این فرد وضعیت روانی درستی نداشته خیلی باید قسی القلب باشی که چنین کاری انجام بدهی انهم با فرزندان خودش .
  • شاهرخ IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    20 2
    هیچ توجیح روانشناسی ندارد فقط می توان گفت ایمان طاقت در بین مردم کم شده
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    13 1
    عجب حیوونیه این.
  • FR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 1
    ای وای ای وای. بچه ها چه گناهی داشتن؟ خودت حکم بریدی لعنتی.
  • رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    15 0
    تازه کثافت بعد قتل دختراش رفته 2 تا بطری آب و میوه هم خورده این دیگه چه جانوریه!!! چقدر ریلکس
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    11 1
    جانی درنده تو که از حیوانات درنده هم پیشی گرفتی
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    6 5
    لعنت خداوند بر مشرق
  • ایمان IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    8 1
    بهش میگن جنون صفراوی . صفرا رفته بالا، چشاش رو خون گرفته و بعد انجام جنایت پشیمون شده. شدیدا تشنه شده علامت همین غلبه صفرا بوده که بهدحنون کشیده
  • لنگ لنگان IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    6 1
    مشرق جان چرا نظر مارا منتشر نكردي محتواش كه چيز بدي نداشت واقعيت بود، دركت نميكنم مشرق جان،
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    2 1
    خدایا چقد وحشتناک
  • اشکان IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    11 1
    این آزادبشه حتما زنشو چیه نفر دیگه رو هم قتل عام میکنه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    4 8
    عاقبت رواج زن سالاری و نبود معنویت در زندگی.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    13 1
    اینهمه رفتی ورزشکار حرفه ای شدی که زورت را به یک پیرزن و پیرمرد و دو دختر نوجوان برسانی ! به به به واقعا سمبل مردانگی هستی ! خخخخخخ
  • voosoog IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    7 5
    تمام بدبختی های ما این آموزش و پرورشه در دوره ابتدائی به بچه ها لازم نیست ریاضی و قرآن و علوم یاد بدند بلکه به بچه های روش کنترل و رفتار در مقابل فریب ، خشم ، حسادت ، دروغ و در کل درس زندگی و انسانیت و نحوه برخورد و رفتار با جنس مخالف و موافق باید بیاموزند با بزرگترین و بهترین استادان علم روانشناسی و روانکاوی ریشه تمام مشکلات عدم آموزش علمی و عملی به کودکان هست
  • حسین IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    4 3
    والا تو ایران آدم مجرد اعصاب درست و حسابی نداره چ برسه به متاهل.اعصاب ندارین زن نگیرن اصلا که ادم بکشید چکاریه
  • عبدالله IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    19 3
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ همه اینها نتیجه دوری از یاد خدا و سقوط در دام شیطان ملعون می باشد.
  • Niloufar AE ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    5 1
    دختر کوچیکش دوست و هم مدرسه ای من بود.... خدا لعنتش کنه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    3 3
    خیلی دردناکه اما ما نمیتونیم قضاوت کنیم ک چرا اینکارو کرده تو چه شرایطی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس