کد خبر 903648
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
خاشقجی نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید وزیر خارجه کشورش در سفر به ترکیه، بر خلاف اخبار رسانه‌ها، فیلم یا صدای ضبط شده از لحظات شکنجه و قتل خاشقچی را ندیده و نشنیده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه 27 مهر ماه گفت که «مایک پامپئو» وزیر خارجه کشورش در سفر اخیر به ترکیه، آنگونه که رسانه‌ها می‌گویند، به شواهد الکترونیکی قتل «جمال خاشقچی» دست پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید

ناپدید شدن خاشقجی؛ سودآور برای آمریکا و هولناک برای آل سعود

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما خروج وی از این ساختمان ثبت نشده است. چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی کشته شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیشب در یک تجمع انتخاباتی در جمع خبرنگاران اعتراف کرد که احتمالا «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی کشته شده است.

ترامپ امروز در توئیتر نوشته: «وزیر خارجه مایک پامپئو هرگز به متن پیاده شده یا فیلم اتفاقات کنسول‌گری عربستان دست پیدا نکرده است. اخبار جعلی.»

رسانه‌های ترکیه‌ای گفته بودند که پامپئو در سفر دو روز قبل به ترکیه، صدای ضبط‌شده از لحظات شکنجه و قتل خاشقچی را شنیده است؛ رسانه‌های آمریکایی هم گفته‌اند که پامپئو پیش از سفر به ترکیه، در ریاض به مظنون اصلی این پرونده یعنی «محمد بن سلمان» گفته که حتی اگر پشت این ماجرا نیست، بهتر است که مسئولیتش را قبول کند.

واشنگتن‌پست گزارش داده که در ریاض تحرکاتی برای انتخاب ولیعهدی جدید به جای محمد بن سلمان آغاز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس