آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نمایه

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: انتقال فرهنگ غربی در قالب برنامه‌های مختلف همچون 2030 از آسیب‌های امروز است و این سند آسیبی در لباس خدمت بود، غربی‌ها در لباس خدمت به ما ضربه می‌زنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نام این وزارت خانه اظهار کرد: نام آموزش و پرورش هماهنگ با آموزه‌های قرآنی است، در برخی از این آیات قرآنی، آموزش مقدم و در برخی از آیات دیگر پرورش مقدم شده است.

وی ادامه داد: آموزش دادن به اولیای دانش آموزان باید جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش باشد، دانش‌آموزان باید در کنار آموزش علمی از نظر اخلاقی تربیت شوند و نباید مسائل پرورشی نادیده گرفته شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: قرآن 14 قرن پیش یکی از مهم ترین اهداف بعثت انبیای الهی را تعلیم و تربیت اعلام کرد، اگر دانش آموزی بهترین رتبه علمی را کسب کند، اما از لحاظ اخلاقی خوب نباشد، نفعی به کشور نمی‌رساند.

آیت‌الله مکارم شیرازی فضای مجازی بی بند و بار را جزء مهم ترین آسیب‌ها در زمان کنونی دانست و تصریح کرد: این فضا در زمینه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی آسیب زیادی دارد، دشمن اکنون در حال سوء استفاده از فضای مجازی است و اطلاعات نامطلوب به سرعت منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است، آمریکایی‌ها می‌گویند که ایران خاورمیانه را می‌گیرد، خاورمیانه مرکز پرمنفعت برای ما آمریکایی‌ها است و باید به این دلیل نظام اسلامی را براندازی کنیم و راه این براندازی فاسد کردن جوانان ایرانی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید مراقب آسیب‌های اجتماعی باشیم، انتقال فرهنگ غربی در قالب برنامه‌های مختلف همچون 2030 از آسیب‌های امروز است و این سند آسیبی در لباس خدمت بود، غربی‌ها در لباس خدمت به ما ضربه می‌زنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی آشنا کردن دانش آموزان با مساجد و جلسات مذهبی را ضروری دانست و تصریح کرد: چنین کاری آن‌ها را بیمه می‌کند، در مساجد باید برنامه‌های متناسب با سنین مختلف همچون کودکان و نوجوانان برگزار شود تا جاذبه داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های جامعه در دست آموزش و پرورش هستند و قسمت مهم شکل گیری فکر و اخلاق انسان در دوران دبستان و دبیرستان است، من از خانواده روحانی نیستم، ولی دلیل گرایش من به تحصیل در حوزه، معلم فیزیک من در مدرسه بود و معلم چنین تاثیری بر روی دانش آموز دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید مراقب افراد نفوذی در وزارت آموزش و پرورش باشیم و این افراد در همه جا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • منتقد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    5 4
    افرین. من واقعا از بی توجهی مسئولان به آموزش و ژرورش تعجب میکنم
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      3 1
      هر چند اشتباهی منفی دادم اما جای تعجب ندارد. این نتیجه رای مردمی است که خواسته ای جز رقاصی و کنسرت و حضور زنان در وزشکاههای مردان ندارند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 3
    چه عجب . یک نفر درد اصلی کشور را بیان کرد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 0
    تقویت اخلاق دانش آموزان فقط با توصیه و گفتار معلم نیست...معلم اول جامعه‌ای است که از آن درس می‌گیرند و واقعیت‌های اخلاقی را از آن فرا می‌گیرند...مثلاً اگر معلم از عدالت بگوید و خود قربانی بی‌ عدالتی باشد یا از ساده‌زیستی بگوید در حالی‌که اشرافی‌گری در جامعه و مسئولان رایج باشد...تاثیر چندانی نخواهد داشت...
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 2
    ، من از خانواده روحانی نیستم، ولی دلیل گرایش من به تحصیل در حوزه، معلم فیزیک من در مدرسه بود
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    8 0
    اگر سند ۲۰۳۰ هم اجرا نشود سیستم آموزشی ایران آنقدر افتضاح هست که جز سرکوب خلاقیت هیچ حاصل دیگری ندارد نهایت آمال این سیستم آموزشی منجلاب کنکور هست.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      4 1
      همان سیستم احمقانه استعداد کش شرف دارد به سیستم شیطانی هرزه پرور و فحشا محور.
  • سید جواد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    9 3
    به عنوان یک معلم نظر این مرجع بزرگوار را تایید می کنم. باید دقت زیادی شود که نیروهای متعهد و کارآمد که کم هم نیستند وارد آموزش و پروش شوند، چرا که یک معلم خوب در دوران تدریسش می تواند صدها نفر را هدایت کند.
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    4 8
    شما بفرما مدتی با حقوق معلمی زندگی کن بعد فتوای اطلاعاتی بده ! در کجای دنیا معلم را بخاطر اعتراض به دستمزد شلاق می زنند و 10 سال حبس میدهند .
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
      4 3
      واقعا به خاطر اعتراض به دستمزد بوده یا به خاطر تهمت و تحریک سایر معلمان و دانش آموزان؟ ضمنا همین معلمان برای روحانی رای جمع کردند.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    0 3
    اموزش دادن به اولیای دانش اموزان!! عجب جوکی
  • امیر IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام آموزش وپرورش و گلیم های نبافته امروز در حالی از سند 2030 در آموزش و پرورش صحبت به میان میاد که کرم سیب آموزش دیگر چیزی برای خوردن ندارد سند تحول بنیادینش که مملو از شعارهای خوشایند است و عمل به وعده های تو خالیش روز به روز توخالی تر میشود انگار گلیمش در آب ، آب رفته و زحمت بیرون کشیدنش به داشتنش نمی ارزد ، آموزش و پرورشی که دست به گریبان شندرغاز بودجۀ ته گرفته از بودجه اش است باید اسیر شعارهای عمرانی ای باشد که اساسش را رانت ... وزیر و ... و چند تن از دوستان ... شان شود شبکۀ سینا از آن دست شعارهاییست که وزیر شعارش را داد و بدنبال آن این عزیزان با از بین بردن قدیمی ترین و استراتژیک ترین دفتر رو به جلو درآموزش و پرورش یعنی دفتر تکنولوژی آموزشی که خدمات طلایی خود را با بکار گیری 128 تن از بهترین کارشناسان فیلم سازی کشور و بسیاری از کارشناسان خبرۀ رسانه های تعاملی با هزینه های کارمندی و بسیار نازل سالها با خدمت صادقانه به آموزش و پرورش به تعطیلی بکشانند و جای آن با در اختیار گذاشتن ساختمان و امکانات دولتی به بخش رانت خصوصی و بودجه ای چند ده میلیاردی به شبکه ای که معلوم نیست چه دستگلی به آموزش و پرورش تحویل دهند شود ؛ برای نمونه آرشیو فیلمهای با ارزشی که بواسطه جشنواره فیلم رشد در این دفتر نگهداری میشد و بعضا طول عمر نگهداری بعضی از این فیلمها به بیش از 50 سال میگذرد را از بین برده اند فیلمهایی که سرمایه آموزش و پرورش و سرمایه ی ملی به حساب می آمدند و در یک رقم کمی برای نگهداری سالم آنها 50 سال برق کولرهای گازی سرمایه گذاری شده بود ( ای کاش این دوستان که قرار است با بودجه های ته دیگ گرفته ولی انچنانی آموزش و پرورش میدانستند که لااقل این سرمایه ها را در اختیار متولی امر نگهداری فیلمها در فیلمخانه ملی ایران میگذاشتند ، حال چطور این رانت خوارها می توانند به آموزش و پرورش ما کمک کنند خدا میداند و بس ، کرم آموزش خود را اینگونه خورده است و برای 2030 نایی ندارد
  • سید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 0
    حرفهات کاملا صحیح باید مراقب اصلاح طلبان واشوبگران88 که بر منصب اموزش و برورش نشته اند با شیم
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    2 1
    من خودم این 2030 را ده بار مطالعه کرده ام ولی چیزی که در آن دیدم آگاه کردن ئانش آموزان چه دختر و چه پسر از هر لحاظ هست چرا به مردم دروغ می گوییم.
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      0 0
      تو داری دروغ میگویی. از هر لحاظ را گفته اند یعنی چه هست؟ ضمنا 2030 چندین صفحه و جندین جلد است و انهم به انگلیسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس