کد خبر 903125
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
عسگرخانی

کره شمالی با قدرت نظامی خود با کره جنوبی متحد خواهد شد و به یک بریتانیای کبیر تبدیل می شود و این مواجهه قدرت اقتصادی و نظامی با آمریکا موجب عقب نشینی ایالات متحده در برابر کره شمالی است.

به گزارش مشرق، عسگر خانی در ادامه بحث پیرامون موقعیت کره شمالی در وضعیت آمریکا اظهار کرد: کره شمالی با قدرت نظامی خود با کره جنوبی متحد خواهد شد و به یک بریتانیای کبیر تبدیل می شود و این مواجهه قدرت اقتصادی و نظامی با آمریکا موجب عقب نشینی ایالات متحده در برابر کره شمالی است.


وی همچنین عنوان کرد: فشارهای منطقه ای به نوعی است که دو کره متحد شوند و پمپئو و دیک چنی با سیاست های خارجی ترامپ اختلاف داشتند و دیپلماسی آمریکا این را نمی پذیرد که دنیا در حق آمریکا جفا کرده است.
این استاد دانشگاه تهران گفت: سیاست افسار گسیخته ترامپ دیپلماسی معمولی نیست و در دولت های گذشته هم تصمیماتی که در بین الملل از سوی قدرت های بزرگ اقتصادی چون چین گرفته شده پول های دیگری وارد معاملات جهانی خواهد شد و جدی است.


روزبه نیز با اشاره به نقش آفرینی یهودیان در سیاست های آمریکا بیان کرد: این سلطه با مقابله جدی با جمهوری اسلامی نمود جدی دارد و نگاه بلند مدتی وجود دارد که امنیت صهیونیست ها حفظ شود.
دنیا، رکود اقتصادی پیش رو دارد.


روزبه در رابطه با نقش سازمان ملل و موقعیت فعلی آمریکا در روابط بین الملل گفت: اقتصاد دنیا دچار رکود اقتصادی شدیدی است و تا سه ماه آینده هم دور جدیدی از مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری دنیا را فرا خواهد گرفت و با این واقعیت تلخ مواجهیم که مدیریت مالی دنیا با بحران تولید شده و چین به عنوان بزرگترین قدرت تولید کننده و آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت وارد کننده دچار مشکل شدند.


روزبه تصریح کرد: آمریکا جایگاه قبلی خود را ندارد و نمی تواند موثر واقع شود و آمریکا که همه را تحت سیطره خود قرار داده بود دیگر چنین موقعیت سیاسی و اقتصادی ندارد و نمی تواند همه دنیا را به خط کند.
اقتصاد و سیاست آمریکا با چین و روسیه دست به گریبان است.


وی یادآور شد: آمریکا از متن عملیات سوریه به حاشیه کشانده شد و بخشی از فرسایش ها در این رابطه رخ داد و تمام قدرت آمریکا قابل مقابله با چین نیست و در حوزه سیاسی و راهبردی آمریکا با روسیه درگیر است.

آمریکا می خواهد با هیاهو ادارک حاکمان جهان را بره زند
این استاد دانشگاه تاکید کرد: آمریکا خارج از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هم نمی توانست اقدامی داشته باشد و مباحث آنها در حوزه داخلی پیش می رود و البته با هیاهو می خواهد مدیریت ادارک حاکمان بین الملل را بر هم بزند و از طرفی تحدید می کند و از سوی دیگر اسلحه می فروشد و می خواهد بدون جنگ از قبل آن تجارت کند.

ترامپ هیچگاه وارد جنگ نخواهد شد
روزبه افزود: ترامپ هیچگاه وارد جنگ نخواهد شد چرا که تاجر خوبی است و ترامپ نه می خواهد جنگ کند و نه می تواند وارد یک کار فرسایشی شود و او از تجارت آموخته است که چگونه تجارت کند و برای نجات و ثبات اقتصاد آمریکا جنگ نمی کند.

جامعه آمریکا یکپارچه نیست
وی به اعلام ایجاد 4.5 میلیون شغل توسط ترامپ عنوان کرد: امروز جامعه آمریکا دیگر جامعه یکپارچه نیست و دنیای آمریکایی دنیای چند ملت است و از داخل آمریکا و بیرون آمریکا نخبگان و عموم مردم معتقدند که ترامپ نمی تواند جنگ کند و قدرت نظامی برای جنگ ندارد.

بی ثباتی در عناصر آمریکا
این استاد دانشگاه به تهدید برای برکناری ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: عنصرهای اصلی سیاست گذاری آمریکا در سه سال مرتب جا به جا شده و واکنش های آمریکا و تندروی ها در موقعیت سوریه نشان می دهد ثباتی در سیاست ها نداشتند.

فضای امروز آمریکا برای ترامپ فضای تهدید است
روزبه همچنین به تاثیر انتخابات میان دوره ای کنگره پرداخت و بیان کرد: فضای عمومی و کارکردهای مردم و جامعه به نحوی است که ترامپ در بین مردم جایگاه خود را باخته است و فضای امروز آمریکا فضای تهدیدی برای ترامپ است.


«رو در رو» به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که سه شنبه ها ساعت 19 پخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس