اربعین

معاون گمرک چزابه گفت:‌ مرز برای کامیون‌های تجاری به سمت عراق بسته است و افرادی که با خودروی شخصی قصد رفتن به عتبات دارند، در این مرز امکان تردد ندارند.

به گزارش مشرق، سعید فاضلی در مورد تشکیل صف چند کیلومتری کامیون‌های تجاری در مرز چزابه اظهار داشت: به دلیل آن‌که پنجشنبه گذشته مرز شملچه به روی کامیون‌های صادراتی به عراق بسته شده، تمام تقاضاها به سمت مرز چزابه آمده و از طرفی ظرفیت محدود منطقه باعث بروز چنین مسئله‌ای شده است.

معاون گمرک چزابه با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون از چزابه به سمت عراق می‌رود، تصریح کرد: با همکاری‌های صورت‌گرفته قرار شد از سمت عراق کامیون‌های خالی بیشتری تجهیز شوند تا بتوانند کالاها را به سمت عراق ببرند. در حال حاضر تردد میسر شده و قرار است با مذاکرات صورت‌گرفته با رئیس گمرک مرز عراق تا فردا همه ماشین‌ها تشریفات گمرکی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

ضوابط سفر با خودروی شخصی به عتبات عالیات

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ کامیون در مرز چذابه وجود دارد، اعلام کرد: از امروز تا اطلاع ثانوی هیچ کالای تجاری از مرز چزابه به سمت عراق نخواهد رفت. بنابراین تجار، بازرگانان و افرادی که کالاهای صادراتی به سمت عراق دارند، مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند. امیدواریم تا روز جمعه بتوانیم کامیون‌های موجود در گمرک را از مرز رد کنیم.

فاضلی افزود: بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفته موکب‌دارانی که می‌خواهند مواد غذایی، گوشت، مرغ، برنج، آرد به سمت عراق بفرستند، باید از طریق مرز شلمچه و مهران اقدام کنند و فقط تجهیزات و امکانات مورد نیاز لجستیکی از مرز چزابه امکان ترخیص و تردد دارند.

معاون گمرک چزابه در مورد سفر با وسیله شخصی به سمت عراق نیز گفت: مسافرینی که با ماشین شخصی مجوزهای لازم برای حضور در عتبات عالیات را اخذ کرده‌اند، می‌توانند از مرز مهران سفر خود را ادامه دهند و در مرز چزابه به دلیل آن‌که عراق رویه کابوتاژ (خروج موقت خودروی سواری) ندارد، پذیرش نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس