خاموشی

طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب شد.

به گزارش مشرق، طی حکمی از سوی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب شد.

متن حکم به این شرح است

نظر به مراتب دانش، تعهد و تجارب مدیریتی جنابعالی و تأیید و اجازه مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جنابعالی در تصدی اموری که در سازمان موکول به اذن ولی فقیه است، به موجب این حکم به عنوان ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب می‌شوید.

از  خداوند متعال توفیق خدمتتان را  در جهت توسعه فرهنگ والای وقف و گسترش خیرات عمومی در جهت احیای سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) خواستارم.

«سیدمهدی خاموشی» ۵۶ ساله متولد ۱۳۴۱، تهران رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی و هم‌اکنون عضو هیأت امنای این سازمان است.

بیشتر بخوانید:

سازمان تبلیغات مخاطب‌گزینی کند

وی دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری است و سابقه ۱۵ سال تدریس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی از سال ۱۳۶۰ بخشی از فعالیت‌های او است.

خاموشی سال ۱۳۸۰ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس سازمان تبلیغات منصوب شد و تا سال ۱۳۹۷ به مدت ۱۷ سال عهده‌دار این مسؤولیت بود.

عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در شورای فرهنگی عمومی، عضویت در هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیریت آموزش متوسطه مدرسه عالی شهید مطهری اجرای طرح دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی، عضویت در هیأت علمی دانشگاه و تدریس از جمله دیگر فعالیت‌های حجت‌الاسلام خاموشی است.

از سال ۱۳۸۸ تا هم‌اکنون حجت‌الاسلام علی محمدی سیرت، ریاست این سازمان را برعهده دارد و طی ۹ سال مسؤولیت در این سازمان، تلاش‌های زیادی در راستای احیای موقوفات، ترویج فرهنگ وقف و رونق بقاع متبرکه و آستان امامزادگان کشور داشت.

به گزارش فارس، سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اداره موقوفات فاقد متولی و یا موقوفاتی است که از سوی واقف اداره آن برعهده این سازمان قرار داده شده است. همچنین پرداختن به امور خیریه و عام‌المنفعه و مؤسسات خیریه وابسته به این سازمان از دیگر مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رسیدگی به امور بقاع متبرکه و رونق و احیای فیزیکی و محتوایی آستان امامزادگان سراسر کشور از دیگر مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح شهرستان، استان، کشور و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که همه ساله با برنامه‌ریزی منظمی انجام می‌شود، همچنین نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام و حمایت می‌شوند.

مراسم معارفه رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه لزوماً نباید روحانی باشد و یا سابقه تدریس و استاد دانشگاهی و عضویت در فلان و فلان شوراهای انتصابی، بلکه باید یک مدیر شایسته و برجسته باشد و سوابق مدیریت قبلی نیز باید مبین مدیریت خوب ایشان باشد.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    1 0
    این اقا در سازمان تبلیغات چه گلی بسر جامعه زد حالا رفته اوقاف چه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس