فیلم/ حال و هوای مرز شلمچه با زوار اربعین

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه استان خوزستان گفت: ۳۱۰ موکب در پایانه شلمچه و ۲۱۶ موکب در پایانه چذابه میزبان زائران اربعین حسینی است.

به گزارش مشرق، استان خوزستان با توجه به داشتن دو مرز اصلی برای تردد زائران اربعین به عنوان یکی از استان‌های مهم برای زائران حسینی است، به طوری که زائران استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشورمان برای سفر اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه واقع در این استان وارد خاک عراق می‌شوند.

بر همین اساس موکب‌های بسیاری در نقاط مختلف استان خوزستان برای میزبانی از زائرن حسینی برپا شده است و بسیاری دیگر از این مواکب در شهرهای مختلف عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه استان خوزستان با اشاره به آمادگی موکب‌ها برای پذیرایی از زائران حسینی، اظهار داشت: استان خوزستان۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار دارد که ۳۱۰ موکب در پایانه شلمچه، ۲۱۶ موکب در پایانه چذابه و ۵۸ موکب در کشور عراق و بقیه در بین راه مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صحن حضرت زهرا(س) از فردا به‌روی زائران اربعین گشوده می‌شود

وی با بیان اینکه ۵۰۰ موکب نیز در استان خوزستان در دست اقدام است، افزود: موکب‌های اربعین در استان خوزستان از مرزهای اندیمشک، شهرکرد(ایذه)، بهبهان و هندیجان آغاز شده و تا پایانه شلمچه و چذابه ادامه دارند و اقدام به اسکان و پذیرایی از زائران حسینی می‌کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه استان خوزستان با اشاره به اینکه اسکان زائر با هماهنگی‌های صورت گرفته با اوقاف و سایر ارگان‌ها در حسینیه‌ها، مساجد و اردوگاه سپاه صورت می‌گیرد، گفت: ما در پایانه‌های مرزی شلمچه و جذابه علاوه بر دادن وعده‌های صبحانه و میان‌وعده عصرانه، دو وعده غذای گرم یعنی شام و نهار نیز تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه موکب‌های ما توسط مردم برپا شدند، گفت: با توجه به اینکه زائران کشورهای پاکستان و افغانستان از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوند، موکب‌های خارجی نیز در استان برپا شده است که در بین سایر موکب‌ها استقرار یافته‌اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برپایی ۱۵ موکب مختص اتباع خارجی، خاطر نشان کرد: امیدواریم که امسال مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به خوبی برگزار شود و بتوانیم رضایت زائران در استان خوزستان و پایانه‌های مرزی را جلب کنیم.

امسال بیش از یک هزار موکب ایرانی در عراق نیز برپا می‌شود که خدمات‌رسانی این موکب‌ها به زائران از ۲۸ مهرماه آغاز شده و تا ۱۱ آبان‌ماه ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس