کد خبر 902413
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
امیر عابدینی

مدیر سابق در فدراسیون فوتبال گفت: قول می‌دهم اگر کی‌روش برود نزد وزیر و بگوید امروز تاج نباشد، فردا تاج نخواهد بود.

به گزارش مشرق، امیر عابدینی درباره اظهارات مک‌درموت که گفته اینجا را خبری‌ها شبیه سیرک می‌دانند، آیا اینجا شبیه سیرک است؟، اظهار داشت: چنین اهانتی نمی‌کنم. البته سیرک هم برای خودش جاذبه دارد، حالا بستگی دارد کجای سیرک کار کنی. اینکه دوستان حرمت‌شکنی را تا بی‌نهایت پیش می‌برند به خاطر این است که ما دغدغه کار فرهنگی را رها کرده‌ایم و اجازه می‌دهیم هر کسی در هر جایگاهی به معیارهای ارزشی، اخلاقی و فرهنگی ما اهانت کند.

* چرا وقتی یک خارجی چشم سبز حرف می‌زند کسی تذکر نمی‌دهد؟

وی افزود: تعجب می‌کنم گاهی به خاطر یک قلم، یک تیتر و یک بیان آدم را احضار می‌کنند و می‌گویند چرا اما وقتی یک خارجی چشم سبز بیاناتی دارد که این بیانیات تقابل اندیشه فکری با ما دارد کسی تذکر نمی‌دهد. فکر می‌کنم بضاعت مدیریت ما لوث شده و شاید صلاح بر این باشد. یا ارده‌ای پشت سر فوتبال قرار گرفته تا کمترین تنش صورت بگیرد و وضعیت پایدار باشد. 

این پیشکسوت فوتبال یادآور شد: کسانی که فرصت طلب هستند، کسانی که نان را به نرخ روز می‌خورند، کسانی که به هیچ عنوان روی معیارهای اخلاقی و فرهنگی گام برنمی‌دارند، این مطالب به آنها برنمی‌خورد، ناراحت هم نمی‌شوند و تحمل می‌کنند. این تحمل هر چقدر بار روی دوش مردم بگذارد برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

* مردم نمی‌پسندند فرصت‌طلبان در سفره ما با کفش راه بروند

عابدینی در ادامه مصاحبه با رادیو تهران، درباره مجموعه پک و اینکه کی‌روش گفته اینجا میراث من است، درباره اینکه برخی می‌گویند شاید ایراد از مدیریت باشد، تصریح کرد: اگر مدیریت در قالب یک نظام مدیریت تدوین شده، حساب شده، کارشناسی شده و دقیق حرکت می‌کرد، این برخوردها قابل تحمل نبود. مدت‌هاست رجزخوانی‌هایی را می‌شنویم که این رجزخوانی در شان ملت ما نیست. کی‌روش نه اینکه فقط در قالب فوتبال مطالبی را عنوان می‌کند یا عناصری را تحریک می‌کند که این حرف‌ها را بزند. فکر می‌کنم به آبدارچی آکادمی هم برسد که به ما توهین کند. اشکالی ندارد توهین کند یک ایرانی هر چه می‌خواهد به من بگوید تا آرام شود. اگر ظرفیت داشته باشم انتقاد یک رهگذر را گوش کنم، به خودم می‌بالم.

وی افزود: این آزادی بیان را به فال نیک می‌گیرم اما از فرصت طلبانی که ما به آنها فرصت دادیم که در سفر ما با کفش راه بروند، توهین کنند، این را ملت و مردم ما نمی‌پسندند. این ضعف مدیریت که می‌بینیم ناشی از همین است. برخی در مسندهایی نشسته‌اند که این مسندها جایگاه آنها نیست. آنها به آن صندلی چیزی نداده‌اند و از آن صندلی هزینه می‌کنند.

* کی‌روش به وزیر بگوید امروز تاج نباشد، تاج فردا می‌رود!

این مدیر سابق فوتبال یادآور شد: وقتی اینگونه برخورد می‌شود باید صبر و تحمل را بالا ببریم و بگوییم هر چیزی می‌خواهید بگویید. من باور جدیدی پیدا کردم که پشت اراده فوتبال اراده دیگری است و او است که تنظیم و هدایت می‌کند و هر چه دوستان خارجی می‌خواهند بکنند. آقای کی‌روش تصمیم می‌گیرد فلانی و فلانی نباشند، یا تصمیم می‌گیرد این زمین نباشد، این کشور نه آن کشور، این دستیار نه آن دستیار. او مالکیت آکادمی را فقط ندارد بلکه آکادمی کل فوتبال را دارد. قول می‌دهم اگر کی‌روش برود نزد وزیر و بگوید امروز تاج نباشد، فردا تاج نخواهد بود. 

* در قرارداد کی‌روش چه چیزی است که می‌گوید فقط تیم ملی بزرگسالان؟

عابدینی درباره اینکه پک سالهاست ساخته شده و صفایی فراهانی زحمات زیادی برای ساخت آن کشیده، شما در فدراسیون بوده‌اید آیا این مجموعه فقط برای بزرگسالان ساخته شده یا همه رده‌های سنی، یادآور شد: هراتیان واقعا تلاش کرد این مجموعه را تکمیل کرد. کفاشیان هم زحمت کشید اما کلنگ توسط صفایی فراهانی زده شد تا به سرانجام رسید. بودجه خارج از فوتبال برای این مجموعه هزینه شد. امروز اگر فکر کنیم این مجموعه فقط برای بزرگسالان است یعنی کل مدیریت فوتبال را رها کرده‌ایم. مگر می‌شود تیم‌های پایه دارای ارزش‌های ذاتی برای آینده نباشند؟ مگر می‌شود آنها را رها کنیم؟ مگر در قرارداد کی‌روش چه چیزی آمده که کی‌روش می‌گوید فقط بزرگسال آن هم با ضربه زدن به تیم‌های بزرگ لیگ شکل بگیرد؟ اینها رفتارهایی بوده که به فوتبال ما چیزی نداده است.

* برخی فکر می‌کنند از فوتبال برویم زبان‌مان بسته می‌شود

وی افزود: بازیکنی که امروز لژیونر می‌شود فردا به تیم ملی دعوت می‌شود اما اگر همان بازیکن در لیگ ایران پیر شود مربیان تیم ملی به سراغ‌شان نمی‌روند. بعضی از دوستان فکر می‌کنند اگر از فوتبال کنار برویم زبان‌مان هم بسته می‌شود. اشتباه‌شان در این است. یک دلسوز همیشه حق دارد حرفش را بزند. آیا گوش شنوا در مسئولان هست که این انتقاد را بشنوند؟

این پیشکوست فوتبال درباره اینکه رامین رضاییان دعوت نشده و در تمرینات حضور دارد، دلیل چیست و آیا کادر فنی حس خاصی دارد؟، عنوان کرد: بحث فنی اگر باشد مقوله‌ای جداست. اعتقاد دارم بخش سلیقه‌ای کار مربی را نمی‌توان تجزیه و تحلیل کرد اما طبق روال این رفتارها غیرطبیعی است. این بخش را کمتر از کی‌روش ایراد گرفتم البته خودم باور ندارم باید این اتفاق بیفتد. باید به لیگ نگاه دقیق داشته باشیم تا رشد و آگاهی در فوتبال بالا رود. وقتی بازیکن این باور را پیدا کنند که نظر سرمربی نظر خاصی است و عامیت ندارد، آن وقت انگیزه از بین می‌رود. ما باید ایجاد انگیزه کنیم.

* آزمون با عصا هم راه برود به تیم ملی دعوت می‌شود

عابدینی همچنین درباره دعوت از سردار آزمون، تصریح کرد: سردار را کاری کردیم که چارچوب موازین ما را قبول ندارد. به گونه‌ای دیگر زندگی و رفتار می‌کند. آن روزی که کنار رفت گردن مردم انداخت و بحث فوتبال خودش را نکرد. اینکه وقتی زیاد در حاشیه باشی از متن دور می‌شوی. اینکه چرا برمی‌گردد به خاطر پشت صحنه‌ای است که بوهایی به مشام ما هم می‌رسد. سردار آزمون اگر با عصا هم راه رود به تیم ملی هم دعوت می‌شود.

* فدراسیون فوتبال پشت فیفا پنهان شده است

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش درباره قانون بازشستگان و اینکه فدراسیون فوتبال می‌گوید شامل حال ما نمی‌شود، یادآور شد: هیچ وقت فیفا نمی‌گوید رئیس فدراسیون از چراغ قرمز ممکلت رد شود. قوانین عامه در یک کشور به قوانین خاص فیفا حاکمیت دارد. نمی‌توانیم بگوییم استثنا هستیم. فدراسیون فوتبال پشت فیفا پنهان شده است. چه اشکالی دارد بگوییم بازنشسته هستیم و برویم؟ اگر خدماتی می‌توانیم داشته باشیم کمک کنیم حالا رئیس فدراسیون نباشیم چه اشکالی دارد؟ همیشه به جوانگرایی اعتقاد داشتیم حالا که بحث عمل مطرح شده دنبال بهانه هستیم که بمانیم. خدا صندلی را از ما نگیرد بلکه به ما جسارت دهد صندلی را رها کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 2
    استیلی لنگی حقشه
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      1 1
      خودم پرسپولیسی هستم اما در مورد استیلی باید حق را به کیروش و درموک داد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 2
    "چرا وقتی یک خارجی چشم سبز حرف می‌زند کسی تذکر نمی‌دهد؟ " اگر خارجی بیربط بگوید حق تذکر داریم اما فعلا که دارند حرف صحیح می زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس