کد خبر 902185
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
ایتالیا

بعد از ناکامی بزرگ سال گذشته در صعود به جام جهانی، طرفداران تیم ملی ایتالیا حالا نگران یک ناکامی جدید هستند.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایتالیا امشب (یکشنبه) در سومین بازی‌اش در گروه سوم از دسته اول لیگ ملت‌های اروپا در حالی به خانه لهستان می‌رود که روی لبه تیغ قرار دارد.

مردان روبرتو مانچینی در صورتی که امشب به لهستان ببازند، به دسته دوم لیگ ملت‌های اروپا سقوط می‌کنند و از جمع تیم‌های برتر این تورنمنت برای دوره بعدی برگزاری این رقابت‌ها خارج خواهند شد. کسب تساوی اما آنها را به بقا امیدوار نگه می‌دارد.

این بازی از ساعت 22:15 به وقت تهران در لهستان آغاز می‌شود و دو تیمی که هم امتیاز هستند و ماه گذشته در بولونیا یک-یک مساوی کردند را برابر هم قرار می‌دهد.

در گروه سوم دسته اول لیگ ملت‌های اروپا پرتغال با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین است و بعدی به نظر می‌رسد که شانس صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها را از دست بدهد به خصوص که این تیم یک بازی خانگی هم برابر لهستان دارد.

با این شرایط رقابت اصلی میان ایتالیا و لهستان برای بقا در دسته اول لیگ ملت‌های اروپاست و هر کدام از آنها که امشب ببازند، صرفنظر از نتیجه بازی آخرشان مقابل پرتغال سقوط خواهند کرد. این به آن دلیل است که تیم بازنده دیدار امشب در خوشبینانه‌ترین حالت، حتی در صورت پیروزی در بازی آخرش مقابل پرتغال باز هم با تیم برنده بازی امشب هم‌امتیاز خواهد بود و به خاطر کسب نتیجه ضعیف‌تر در بازی رودررو در جدول پایین‌تر قرار می‌گیرد.

در صورتی که بازی امشب مساوی شود، ایتالیا برای صعود باید بازی بعدی‌اش که در 17 نوامبر در خانه برابر پرتغال است را ببرد و سه روز منتظر بماند و ببیند که پرتغال در بازی‌ خانگی‌اش مقابل لهستان چه نتیجه‌ای می‌گیرد. صورتی که لهستان آن بازی را ببرد، تفاضل گل تعیین می‌کند که ایتالیا در دسته اول می‌ماند یا لهستان.

اگرچه روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا مدعی شده که برایش ماندن در دسته اول لیگ ملت‌ها یا سقوط به دسته دوم مهم نیست، واقعیت این است که تفاوت میان این دو سناریو برای آتزوری بسیار زیادی است. نتایج بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا در جایگاه آنها در رده‌بندی فیفا تأثیرگذار است و به این ترتیب عملکرد ضعیف ایتالیا می‌تواند همان سرنوشتی را برای این تیم به ارمغان بیاورد که باعث نرسیدن آن به جام جهانی 2018 شد. ایتالیا به دلیل جایگاه نازلی که در مقطع سیدبندی قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 داشت، در سید دوم قرار گرفته و به همین دلیل با تیمی قدرتمند مانند اسپانیا همگروه شد و به همین دلیل نتوانست مستقیماً صعود کند و در ادامه نیز در مرحله پلی‌آف مقابل سوئد تسلیم شد.

اگر آتزوری در لیگ ملت‌های اروپا هم ضعیف نتیجه بگیرد ممکن است جایگاهش برای سیدبندی قرعه‌کشی مرحله انتخابی یورو 2020 که ماه مارس سال آینده انجام می‌شود، افت کند و این تیم با یک رقیب بزرگ دیگر همگروه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس