کد خبر 902041
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
میک مک درموت

به نظر می‌رسد فوتبال ایران در این روزها با یک چالش بزرگ روبرو خواهد بود؛ درگیری بین متولیان تیم‌های بزگسالان و امید.

به گزارش مشرق، تاریخ یک بار دیگر تکرار شد و مانند دوره پیش مربیان تیم‌های ملی و امید دوباره مقابل هم صف آرایی کردند.

داستان این بار بر سر استفاده تیم امید از امکانات مرکز آمادگی تیم ملی(PEC) است. ظاهرا تیم امید قصد داشته از امکانات این مجموعه استفاده کند اما با چراغ قرمز کارلوس کی روش روبرو شده است.

روایت دو طرف البته از داستان متفاوت است.

حمید استیلی، مدیر تیم امید عنوان کرد تا به حال به او اجازه داده نشده حتی از این مجموعه دیدن کند. مربیان تیم امید هم تاکید کردند به آنها فرصت استفاده از PEC داده نشده است. گفته شد که کی‌روش شخصا با حضور تیم امید در این مجموعه مدرن و حرفه‌ای مخالف است.

در سوی دیگر اما کادر تیم ملی اصلا این حرفها را قبول نداشتند. مسوول رسانه ای تیم ملی این صحبتهای استیلی را فرافکنی و سرپوش گذاشتن روی ناکامی تیم امید در بازیهای آسیایی دانست.

کی‌روش هم دیروز وارد این بحث شد؛ او عنوان کرد مریبان تیم امید خودشان هرگز تمایل به استفاده از PEC را نداشتند و او نمی‌خواهد این مجموعه را در جیبش بگذارد و برود. سرمربی تیم ملی درباره سفر استیلی به روسیه هم به مدیر تیم امید متلک انداخت.

در شرایطی که حمید استیلی با یک مصاحبه مسالمت آمیز تلاش کرد جلوی عمیق‌تر شدن این شکاف را بگیرد اما یک مصاحبه آتشین از سوی دستیار کارلوس کی‌روش زمینه جنگ را ایجاد کرد.

میک مک درموت مربی تیم ملی در پاسخ به صحبتهای استیلی که گفته بود "با هزینه خودم به جام جهانی رفته و منتظر پاسخ فدراسیون برای استفاده از مرکز پک هستیم" گفت:

به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است.  اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.

مصاحبه‌ای حیرت‌آور که می تواند جنگ طرفین را شعله‌ور کند. قبل از این رضا شاهرودی، مربی تیم امید هم از همکاری نکردن مسوولان تیم ملی با تیم امید انتقاد کرده بود.

دیشب همیچنن خبر دیگری درباره این اختلاف منتشر شد؛ خبری مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال با استفاده تیم امید از امکانات "پک" رسما مخالفت کرده است.

زمینه یک دعوای جدید حالا فراهم است؛ مصاحبه تند مک درموت علیه استیلی و اختلاف بر سر پک.

فدراسیون فوتبال برای اینکه زلاتکو کرانچار و کارلوس کی روش دو سرمربی مهم فوتبال ایران وارد یک مناقشه علنی نشوند کار سختی خواهد داشت.

این دعوا از قبل هم قابل پیش بینی بود.

کرانچار و کی روش هرگز رابطه خوبی باهم نداشتند. اختلاف این دو  به چهار سال و نیم قبل برمی‌گردد. زمانیکه کی‌روش اصرار داشت ملی‌پوشان سپاهان به جای حضور در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا به اردوی آمادگی تیم ملی بیایند و کرانچار شدیدا مخالف این موضوع بود.

دو طرف شدیدا علیه هم مصاحبه کردند و این اختلاف باعث خط خوردن بازیکنانی مثل امید ابراهیمی شد.

مشخص بود کارلوس کی روش با انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم امید مخالف است. در روزهایی که انتخاب کرانچار نهایی شده بود، سرمربی تیم ملی در یک مصاحبه جواد نکونام را گزینه مناسب تیم امید دانست.

حالا هم باید به نیش و کنایه‌های کادر تیم ملی به نتایج تیم امید در بازیهای آسیایی اشاره کرد.

این بار هم رابطه تیم ملی با تیم امید یک رابطه کاملا خصمانه است.

دوره قبل دیدارهای انتخابی المپیک هم داستان همین بود. تقابل شدید کی روش با محمد مایلی کهن، حبیب کاشانی و محمد خاکپور.

دو گروه آنقدر باهم مشکل داشتند که در ویدیویی مشخص شد پس از برد ایران، کی‌روش از کنار کاشانی رد شد و حتی حاضر نشد یک ثانیه با او روبرو شود.

مایلی‌کهن هم در اظهارنظری عجیب از خیانت چند بازیکن که با سرمربی تیم ملی رابطه خوب داشتند گفت.

این هم از هنرهای مدیریتی فدراسیون فوتبال ایران است که به جای رابطه سازنده بین دو تیم مهم ملی و امید دشمنی بین دو گروه ایجاد شده است.

امروز چندین خبرگزاری مهم در مطالبی انتقادی تاکید کردند رئیس اصلی فوتبال ایران کارلوس کی‌روش است نه مهدی تاج.

انتقادی که با واکاوی اتفاقات یکی دو روز گذشته درست به نظر می رسد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    2 1
    يه نگاه اجمالى به تيم مديريتي و فنى تيم اميد ( به استثناء كرانچار كه آدم كار بلد و با شخصيتى هست) كافى هست . جريان بأخت به ميانمار و حذف شدن و عدم مديريت يه سرى جوان و افتضاح أمين أسدى و از همه خنده دار تر بركشت تيم در گروه هاى ٧ نفرى به دليل بى كفايتى يا حتى رانت هاى هواپيمايى ، همه و همه نشون مى ده كه از ماست كه بر ماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس