کد خبر 901885
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
منصور غلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم برای ۲۰سال آینده در حوزه آموزش عالی برنامه ریزی کرده است، گفت: تعداد دانشجویان کم شده و دانشگاه‌ها ساماندهی مجدد می‌شوند

به گزارش مشرق، منصور غلامی امشب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: روی موضوع دانشجویان خارجی به دلیل همسایگی خراسان جنوبی با افغانستان کارکارشناسی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر علوم به کارت زرد مجلس

اظهار بی‌اطلاعی وزیر علوم از پرونده تحصیلی "حسین فریدون"

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها توجه به نقش آنها در حال مشکلات کشور و جامعه به عنوان شاخص در دانشگاه‌ها قراردادیم، افزود:دانشگاه‌ها اگرب خواهند ادامه حضورشان را داشته باشند باید تاثیرگذاری درجامعه داشته و این همکاری مدیران انجام نمی‌شود مگر اینکه که مسئولان از دانشگاه‌ها مشورت وهمکاری بگیرند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:حاصل نشستها در خراسان جنوبی این است که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان بیشتر از آنچه که بود می‌دانستم.

غلامی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش دانشجوی افغانستانی را دارد و با وتوجه به نزدیکی فرهنگی وزبانی با این کشور باید طرح پذیرش دانشجوی افغانی پیگیری شود، افزود: اکنون در شهرهای کوچک کمبود دانشجو و صندلی خالی داریم و حتی در دانشگاه‌های بزرگ هم این مشکل دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی ساماندهی جدی شده و دانشگاه فنی حرفه‌ای مورد حمایت است، بیان داشت: در آیین نامه های مختلف تغییرات جدی لحاظ شده که امید است به تدریج تاثیر مثبت آن را شاهد باشیم.

غلامی افوزد: برای ۱۵ سال آینده دانشگاه‌ها برنامه ریزی شده و امید است تا قبل از سال آینده در استانهای حائز شرایط برنامه‌ها اجرایی شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور گفت: در دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی از هیجانات انتخاب رشته دچار کمبود دانشجو شده ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس