کد خبر 901858
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
جان بولتون نمایه

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به روسیه و حوزه قفقاز گفت، ایران همان کشور سال ۱۹۷۹ میلادی است و برای تسکین ما کاری انجام نداده است.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا قرار است روزهای آتی به روسیه ، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان سفر کند.

بیشتر بخوانید:

بولتون: دنبال نفت جایگزین برای مشتری‌های ایران هستیم

 به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا»  در روز شنبه، جان بولتون درباره اهداف سفر خود در گفت‌وگو با «هاگ هیویت» خبرنگار معروف آمریکایی گفت: «این سفر در تداوم دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تابستان در هلسینکی پایتخت (فنلاند) درباره  پیگیری روابط واشنگتن و مسکو است و البته ما مشکلات و اختلاف‌هایی در منطقه قفقاز داریم. این کشورهای حوزه قفقاز نقش جغرافیایی مهمی در تعامل با ایران ، روسیه و ترکیه دارند.»

 جان بولتون در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایران مدعی شد که حکومت ایران دشمن آمریکا و یک تهدید است.

بولتون که سابقه‌ای طولانی از حمایت از مخالفان نظام ایران به ویژه گروهک منفور منافقین دارد و بارها در همایش‌ آن‌ها شرکت کرده ، در بخشی دیگر از سخنان ضد ایرانی  و تهمت زنی‌های غیرمستند درباره حوادث اخیر در فرانسه گفت: «رژیم ایران یک تهدید است به همین دلیل بود که رئیس جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شد. آن‌ها کاری را برای تسکین ناراحتی‌های ما در زمینه تداوم حمایت از تروریسم در جهان انجام ندادند. به همین دلیل تحریم‌های اقتصادی در حال اعمال مجدد هستند. به همین دلیل ما حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد می‌کنیم.»

 وی در ادامه با بیان خروج برخی کشورهای بزرگ نفتی از ایران، با تاکید مجدد بر هدف اصلی واشنگتن از اعمال فشار بر ایران مدعی شد: «ناآرامی در ایران در حال گسترش است. ایران همان کشور سال ۱۹۷۹ میلادی به این سو باقی مانده است. این کشور در پی ادامه برنامه‌های ساخت سلاح کشتار جمعی، هسته‌ای ، شیمیایی و بیولوژیکی است. ایران ،کشوری خطرناک در منطقه و دنیا است.»

براساس برنامه اعلام شده قرار است که سفر بولتون به مسکو روزهای ۲۲ و ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر ماه و اول آبان) صورت گیرد. منابع خبری روسی اطلاعاتی درباره محور رایزنی‌های دوجانبه منتشر نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امین IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    5 0
    من می خواهم اسم این فرد رو جان بولداگ بزارم لطفا چاپ مشرق عزیز
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      0 0
      درست میگی امابولتون یعنی بول تون!!!
    • DE ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      0 0
      البته با پوزش از بولداگ ها ،
    • US ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      0 0
      بوزینه اسم مناسبی است ولی این بوزینه ادرس غلط میده. روحانی ازارش به مورچه هم نمی رسد چه برسد تهدید. ایشان هر چی شما دادید امضا کرده و هر چی بهش گفتید عمل کرده اصلاً از این شخص مطیع تر کجا میتوانید پیدا کنید اون کسانی که برای شما تهدید هستند ایرانیان پاک نژاد وطن پرست مسلمان هستند که بر عکس تیم روحانی یک وجب خاک این مملکت را معامله نمی کنند برای مثال سپاه. این کوه نور استقلال ایران و دریای نور عظمت ایران
  • AE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    5 0
    آره ایران یک تهدید است برای دشمنان این سرزمین مقدس و انشالله شما را به گور خواهیم فرستاد
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    3 0
    یعنی حالم از این بولتون به هم میخوره اگه دستم بهش برسه میدونم چه بلایی سرش بیارم
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    این جوجه کلاغ چی میگه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    از لبخند و خوشحالی مشخص که از طویله داری میای ای شیطون تو هم از عمو ترامپت یاد گرفتی راه دوشیدن گاوهای شیرده را ....حالا بگو ببینم چند دولار دادن واست که این چرت و پرت زر هارو بگید.....
  • عبدالله IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    حتما یه سامسونیات پر از دولار گرفته تا اینو بگه....!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس