پرچم نمایه ایران و اتحادیه اروپا

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خزانه داری آمریکا درخواست وزرای خود برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت را مطرح می کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه فایننَشال تایمز امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا خواستار حفظ دسترسی ایران به سیستم بانکداری «سوئیفت» (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) شدند.

در گزارش این رسانه انگلیسی در این خصوص آمده است که اقدام کنونی اروپا با هدف ادامه دسترسسی ایران به این نظام بانکی به منظور تداوم همکاری های قاره سبز با ایران پس از تحریم های ماه نوامبر آمریکا علیه تهران به انجام می رسد.

گزارش این روزنامه در ادامه می افزاید: وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا بر آنند تا در دیدار با «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اندونزی که تا ۱۴ ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت؛ موضوع مذکور را مطرح کنند.

این درحالیست که وبگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» روز گذشته در گزارش خود به نقل از چندین مقام آمریکایی اعلام کرد که در درون دولت «دونالد ترامپ»، نبردی داخلی میان مقامات برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی در جریان است.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌های اروپایی بدنبال حذف دلار در مبادلات با روسیه

به گفته این مقامات، حفظ این کانال دسترسی برای تهران که با دور جدید تحریمهای سختگیرانه آمریکا از ماه نوامبر روبه روست، به مثابه یک راه نجات خواهد بود.

گفته می شود که مقامات بلندپایه در وزارت خزانه داری آمریکا- از جمله افرادی که به حفظ چارچوب توافق هسته ای ایران امیدوارند- تلاش می کنند تا دسترسی ایران به سیستم بانکداری «سوئیفت» (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) را حفظ نمایند؛ سیستمی که نقل و انتقالهای بین بانکی را در ورای مرزها تسهیل می نماید.

مقامات بلندپایه سوئیفت هفته گذشته در واشنگتن دی‌سی با مقامات دولت ترامپ دیدار کردند. هدف از این دیدار، اطمینان یافتن از حفظ دسترسی ایران به این سیستم بانکداری بین المللی بود که به اقتصاد ایران امکان مراوده تجاری با کشورهای اروپایی را می بخشد.

در شرایطی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به روشنی اعلام کرده اند که سوئیفت و شرکای اروپایی واشنگتن ملزم به قطع مراودات تجاری خود با ایران هستند؛ گفته می شود که کادری از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا قاطعانه با این تصمیم مخالفت کرده و در آستانه اجرایی شدن تحریمهای جدید از چهارم نوامبر، راه را برای یک زورآزمایی داخلی هموار کرده اند.

یکی از مقامات آمریکایی در حوزه سیاست ایران به فری بیکن گفت که «رئیس جمهور ترامپ به منظور اِعمال فشار حداکثری [بر تهران]، به دولت دستور داده است که تمامی تحریمهای گذشته از دوران اوباما را مجدداً برقرار کنند».

شایان ذکر است که روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا را مقامی خواند که هدایت این جبهه داخلی به نفع حفظ دسترسی ایران را برعهده دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    احمقا با یورو کار کنید با هرچی غیر دلار بذارید هژمونی امریکا درهم بشکنه نباید دشمنمون قوی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس