علی صانعی

سرمربی تیم فوتسال المپیک ایران که مدیر فنی تیم ملی بزرگسالان هم بود تاکید کرد در پایان رقابت‌های این رشته در المپیک جوانان در آرژانتین از تمام مسئولیت‌هایش کناره گیری می‌کند.

به گزارش مشرق، تیم های ملی فوتسال ایران در سالهای اخیر در بخش مردان و زنان یک چهره کم ادعا و با دانش را روی نیمکت خود می دید. علی صانعی که بعد از یک دوره ناموفق روی نیمکت تیم ملی فوتسال به عنوان سرمربی، مجددا باتجربه تر به عنوان مدیرفنی به تیم بزرگسالان اضافه شد، کارش را در کنار سیدمحمد ناظم الشریعه آغاز کرد. نتایج خوب تیم ملی از یک سو و تجربه صانعی از سوی دیگر باعث شد تا وی هر از گاهی در تیم ها و در رده های سنی مختلف با عناوین متفاوت کسب افتخار کند.

صانعی بعد از عنوان سومی با تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا، عنوان قهرمانی با تیم ملی در جام ملتهای آسیا، کسب عنوان قهرمانی با تیم بانوان در آسیا و همچنین کسب عنوان اولین دوره قهرمانی مسابقات فوتسال آسیا به عنوان سرمربی، سهمیه المپیک آرژانتین را به ایران رساند.

مسئولان کمیته فوتسال هم علی صانعی را به عنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب کردند تا وی این تیم را آماده المپیک کند. البته این تیم در راه آماده سازی و برگزاری بازی های تدارکاتی مشکلاتی داشت و در المپیک به جز برد مقابل جزایر سلیمان، برابر برزیل و روسیه شکست خورد تا انتقادها از صانعی بالا بگیرد.

صانعی بعد از مسابقه با روسیه رسما اعلام کرد که دیگر قصد کار در تیم های ملی را ندارد و این آخرین جایی است که با تیم های ملی همکاری می کند. هرچند که وی تاکید می کند پیش از این مسابقات تصمیمش را برای کناره گیری از تیم های ملی گرفته بود.

صانعی در این خصوص گفت: از چند ماه پیش به بازیکنانم گفته بودم تمام تلاششان را بکنند چون این آخرین حضور من در تیم های ملی و در تمام رده های سنی است. قرارداد من اول آبان تمام می شود و دیگر قصد ندارم در تیم های ملی کار کنم.

وی تاکید کرد: از کادرهای فنی تیم های مختلف که در سالهای گذشته مرا تحمل کردند، تشکر می کنم.

هرجا رفتم با خواهش و التماس بوده/ دیگر در تیم‌های ملی کار نمی‌کنم

علی صانعی با اشاره به دلایل باخت تیم فوتسال المپیک ایران مقابل روسیه در المپیک آرژانتین، گفت: ما در این مسابقه خوب کار کردیم و از حریف برتر بودیم. متاسفانه بعد از گل اول داور اشتباه فاحشی کرد و برای روسیه پنالتی گرفت. وقتی بازی یک - یک شد توپ و میدان را کنترل کردیم. فرصت گلزنی هم داشتیم که از آن استفاده نکردیم. به هر حال در این رده سنی بازیکن جوان است و هرچقدر توصیه کنید باز هم اشتباه می کنند. این جزوی از بازی است.

وی افزود: لحظه آخر بازی با روسیه هم از همان نقطه ای که تذکر داده بودیم گل خوردیم. فرصت زیادی برای جبران نبود. هرچند یک فرصت صد درصد گلزنی را در همان ثانیه های پایانی از دست دادیم و  بازیکن ما به خاطر هیجانی که داشت دروازه خالی را به بیرون زد. این تجربه می شود تا بازیکنان جوان تمرکز بیشتر داشته  باشند.

سرمربی تیم فوتسال المپیک ایران تصریح کرد: شانس همراه بازیکنان ما نبود. اگر شانس داشتیم حداقل بازی با نتیجه مساوی تمام می شد. ما برای این تیم زحمت زیادی کشیدیم هرچند به نتیجه ای که می خواستیم نرسیدیم. برای تشکیل این تیم و انتخاب بازیکنان، ۵۰ هفته اردو داشتیم. ۵۰ تا سه روز که می شود ۱۵۰ روز. از این ۵۰ هفته، ۳۰ هفته به استعدادیابی اختصاص داشت و ۲۰ هفته هم با آنها تمرین کردیم. در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و به آنها خسته نباشید می گویم.

صانعی ادامه داد: اگر اشتباهی هم بوده متوجه من است که نتوانستم به خوبی دانشم را به بازیکنان منتقل کنم. اشتباهی متوجه بچه ها نیست. کاری که ما در یکسال و نیم گذشته کردیم، هزینه نبود بلکه سرمایه گذاری بود.

وی خاطرنشان کرد: شنیدم یک نفر گفته است ما برای بازی تدارکاتی ۲۰ نفر را به ایتالیا بردیم ولی ۱۰ نفر دیگر عازم آرژانتین و المپیک شدند. این درست نیست. از ۱۵ نفری که به ایتالیا رفتند، ۱۰ نفر به آرژانتین آمدند. مدارکش هم موجود است. فقط یک نفر بود که حتی ویزایش را گرفتیم ولی خروجی اش جور نشد. این ۱۰ نفر از همان ۱۶ نفری بودند که برایشان برای ایتالیا ویزا گرفتیم.

سرمربی تیم فوتسال المپیک که مدیرفنی تیم بزرگسالان هم هست، در ادامه به انتقادهایی که از حضورش در تیم های مختلف می شود واکنش نشان داد و گفت: این آخرین حضور من در تیم های ملی بود؛ در تمام رده ها. به بچه ها و کادر فنی از چند ماه پیش اعلام کردم که تمام تلاششان را بکنند چون این آخرین حضورم در تیم های ملی است. قراردادم اول آبان تمام می شود. قصد ندارم دیگر کار نکنم.

وی افزود: نمی دانم چرا بعضی از دوستان هیجان دارند و می گویند صانعی در این تیم و آن تیم بوده است. هرجا رفتم با خواهش و التماس بوده است. برای تیم بانوان آنقدر زنگ زدند و تماس گرفتند و التماس کردند که رفتم وگرنه تمایل نداشتم با این تیم کار کنم. در مورد جوانان هم همینطور بود. برای بزرگسالان هم خواهش کردند که رفتم.

صانعی با تاکید بر اینکه برای کار در تیم های ملی از کسی خواهش نکرده است، گفت: کار ما که تمام شد. برای گروه بعدی که در تیم جوانان کار می کند آرزوی موفقیت می کنم. از فدراسیون فوتبال هم تشکر می کنم. اگر کم و کاستی هم بوده، فدراسیون تلاشش را کرده است. تمام مشکلات تقصیر فدراسیون نیست. نباید بی انصاف بود. فدراسیون در حد توانش تلاش کرده است. از کادر فنی زیر ۱۸ و زیر ۲۰ سال، کادر تیم بانوان و تیم ملی که من را تحمل کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بنده نیاز به استراحت دارم. ۴ سال بدون وقفه کار کردم و بدون اینکه بخواهم درگیر تمام رده ها بوده ام.

صانعی خاطرنشان کرد: البته باید این را هم بگویم المپیک جای کوچکی نیست. ما هم مقابل تیم های کوچک نباختیم. برابر تیم های بزرگی مثل برزیل و روسیه شکست خوردیم. بچه های ما مقابل این تیم ها خوب بازی کردند. برابر برزیل بدشانس بودیم و توپ هایمان وارد دروازه نشد. جلوی روسیه هم موقعیت های خوبی داشتیم. یادمان باشد تمام تیم ها تلاش می کنند. یک سر فوتبال برد و یک سرش باخت است. باید از این جوانها حمایت کرد. آنها این پتانسیل را دارند در فینال جام جهانی بازی کنند. خواهش می کنم آنها را رها نکنند.

وی تصریح کرد: بنده آدمی نیستم که در بردها جلو بیایم ولی در باختها سینه سپر می کنم. با یک برد مغرور و با یک باخت ناامید نمی شوم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    25 0
    صانعی به کجا وصلی؟؟ تو اصلا نباید می آمدی. حالا زود برو که جات اصلا اونجا نیست
  • فرهاد AR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    15 0
    سلام و عرض ادب ایشان دقیقا درست اشاره کردند و واقعا حق ایران بیشتر بود و فقط بد شانسی و جوانی از نتیجه گیری لازم محروم شدند . تیم ایران از لحاظ فنی و بازی کاملا سر بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس