123.jpg

براساس توافق به دست آمده میان واشنگتن و آنکارا، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه باید از شهر منبج در شمال شرق استان حلب خارج شوند و به سمت شرق رود فرات عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با اجرای توافق سوچی میان دولت های روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه غیر نظامی عاری از سلاح در عمق ۱۵ تا ۲۵ کیلومتری در شمال سوریه، از شمال شرق استان حلب خبر می رسد توافق میان آمریکا و ترکیه در حال انجام است.

براساس توافق به دست آمده میان واشنگتن و آنکارا، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه باید از شهر منبج در شمال شرق استان حلب خارج شوند و به سمت شرق رود فرات عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، گروهی دیگر از شبه نظامیان کُرد در روزهای گذشته خودروهای نظامی خود را به نیروهای آمریکایی تسلیم کردند و از شهر منبج خارج شدند تا روند اجرای این توافق سرعت گیرد.

به گزارش مشرق، نیروهای آمریکایی از زمان شروع توافق، تعداد زیادی از خودروهای نظامی مدل «کوگار» شبه نظامیان کُرد را تحویل گرفته اند و این اقدام با هدف هماهنگی بیشتر در اجرایی شدن توافق صورت گرفته است.

با وجود توافق میان دولت های ترکیه و آمریکا، برخی از شبه نظامیان کُرد در خروج کامل از شهر منبج و مناطق حومه تعلل می کنند که همین مسئله منجر به خشم دولت ترکیه شده و در اجرای توافق مشکل به وجود آمده است.

براساس توافق به دست آمده، شبه نظامیان کُرد باید در سریع ترین زمان ممکن از منطقه منبج خارج شوند تا گروهی مشترک از نظامیان آمریکایی و ترکیه ای به منظور ایجاد فضای امن وارد منطقه شوند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: دولت ترکیه در توافق سوچی با دولت روسیه متحمل یک شکست شد چرا که گروه های تروریستی ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر به سمت مرکز استان ادلب عقب نشینی کردند و حالا درصدد است با نفوذ در منطقه منبج شکست خود را جبران کند.

این منبع میدانی با بیان این که دولت ترکیه تلاش می کند مکان دیگر برای استقرار گروه های تروریستی در نظر بگیرد، افزود: دولت ترکیه حضور شبه نظامیان کُرد را در منطقه منبج یک خطر جدی توصیف می کند و با همین بهانه هم به دنبال ماجراجویی جدید است.

به گزارش مشرق، اگر آمریکایی ها در روند اجرای توافق به دست آمده مبنی بر خروج شبه نظامیان کُرد از منطقه منبج بد عهدی کنند، شکست آنکارا در شمال سوریه تکمیل تر می شود و این امکان وجود دارد آنان همکاری های خود را با دولت روسیه افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • reza IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    19 26
    بلاخره عقب نشینی کردن.مشرق ثبت کن
  • علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    شکست اینه که اسرائیل هر روز نیروهات رو بزنه و تو هم جیکت در نیاد
    • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      93 19
      اینو عردوغان وهابی و اسرائیل تروریست خیلی بهتر از نوچه هاشون میدونن که در سوریه مطلقا شکست خوردند و محور مقاومت پیروز قطعی فتنه سوریه است
  • محبوبه IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    64 21
    اردوغان در مقابل ملتهای مظلوم سوری و ترکیه مثل گرگ هار است ولی در مقابل امریکایی ها مث موش بهمین خاطر کشیش برانسون رو از ترس ازاد کرد
  • AE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    36 33
    به زودی نوبت شرق فرات است تا خیال خام از آب گل آلود ماهی گرفتن تعبیر نشه.داعش بهانه ای بود که نیروهای به اصطلاح دمکراتیک، سوریه را تجزیه کنند!
    • US ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      24 10
      داعش دست پرورده یه کشور فاحشه زاده و بی شرف بود
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    نیروهای ارتش آزاد تحت امر ترکیه امروز آمادگی خود را برای حمله به منبج اعلام کردند و اعلام کردند که زمان آن نزدیک است. تروریست ها این بار هم نمی توانند قصر در بروند. جناب اردوغان نیز گفته تروریستها در حال حفر خندق هستند در واقع انها گور خود را میکنند.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      86 29
      درگیری تروریستهای عرتش عازاد تحت حمایت عردوغان آتا ترور با تروریستهای ی پ گ آمریکا اتفاقا بسیار به نفع محور مقاومت و ملت و ارتش سوریه است و امیدوارم تروریستهای بوزگوردی و پانکرد با هم به جهنم واصل بشن تا ملت سوریه نفس راحتی بکشه
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    20 71
    بولدزر نیروهای تحت حمایت ارتش ترکیه دوباره روشن میشه.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      86 12
      البته تروریستهای تحت حمایت طورکیه تروریست درسته! و چه بهتر تروریستهای ی پ گ با تروریستهای عردوغان بجنگن و تا میتونن همدیگه رو بکشن! تا ملت سوریه نفس راحتی از شر هرچه تروریسته بکشه!
    • امید تبریزی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      63 15
      البته بیشتر فرغونه تا بولدوزر
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      صحیحش تروریستهای تحت حمایت عرتش طورکیه است! ضمن اینکه از هر نوع درگیری بین تروریستهای بوزگوردی عردوغان با تروریستهای ی پ گ آمریکایی استقبال میکنیم! چون باعث یکپارچه شدن خاک سوریه و خلاص شدن ملت سوریه از لوث وجود تروریستها میشه
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      تا به حال ترکیه هرچه گفته کرده از شاخه زیتون تا سپر فرات تروریست ها را به چاله های کنده شده به دست خود تروریست ها دفن کرده. این بار هم در منبج بولدزرش را یه خورده به حرکت در خواهد آورد.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      شما یه زمانی از پ ک ک حمایت می کردید حالا چ شده که آرزوی درگیری آنها را با همدیگر می کنید؟ ها چون دیگه از پ ک ک دلسرد شده اید، چون وقتی آنها تارومار میشوند و شما هم قشنگ سرجاتون مینشینید از لحاظ روحیه براتون گران تمام میشه و دلیل دیگه هم داره که پ ک ک با خود شما هم یه خورده خوب نیست
  • US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    10 10
    ی.پ.گ در مقابل داعش از خودش دفاع کرده شما از چی میسوزید؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    11 18
    دقیقا بر عکس تمامی خبر گذاری های دیگه نوشتی مشرق ! باور کن ما هم سواد داریم و می تونیم خبر از منابع خارجی هم بخونیم ! خخخخخخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    اردوغان و پدر داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس