کد خبر 901571
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مبارزه جوانان رام الله با صهیونیستها در خون و آتش

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس خواهان تدوین طرحی اسلامی برای آزادی سازی فلسطین شد.

به گزارش مشرق، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود در دهمین کنفرانس پیشگامان قدس و فلسطین گفت: حماس طرحی تاکتیکی و راهبردی برای آزادسازی قدس دارد، اما باید یک طرح عربی و اسلامی برای گردهم آوردن اندیشمندان برای آزادسازی قدس تدوین شود.

ببینید

عکس/ درگیری‌ها در نوار غزه

مشعل گفت: اشغالگران در برخی ساختارهای عربی نفوذ کرده اند که این امر همزمان با گام های پرشتاب برای از بین بردن مسئله فلسطین است.

وی بر لزوم دنبال کردن طرح هیا شکستن محاصره نوار غزه و حمایت از مقاومت و مقابله با عادی سازی روابط با اشغالگران تاکید کرد و ملت فلسطین را ضامن به شکست کشاندن و ناکام کردن طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن کرد.

مشعل با اشاره به راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل از پایداری ملت ما و تسلیم نشدن آنها در بهت و حیرت به سرمی برد. غزه با وجود قدرت دشمن برتری یافته است و ملت های عربی باید از شکستن محاصره از غزه حمایت کنند.

وی افزود: کرانه باختری با انتفاضه و خروش خود با وجود هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشغالگران و پیگرد مبارزان فلسطینی همگان را شوکه کرده است.

تلاش اشغالگران برای معلول کردن کودکان فلسطینی

جنبش جهانی دفاع از کودکان – فلسطین تاکید کرد که اشغالگران اسرائیلی کودکان غزه را از رویاهای خود محروم می کنند و در تلاش هستند که آنها را تبدیل به کودکانی معلول کنند.

این جنبش در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: نیروهای اشغالگر با تیراندازی عمدی به سمت کودکان فلسطینی در تلاش برای تبدیل آنها به کودکانی معلول هستند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان – فلسطین اعلام کرد که موارد معلولیت های دائمی کودکان غزه در اثر اصابت گلوله های اشغالگران به آنها در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت را مستند سازی کرده است.

این جنبش تاکید کرد که قوانین بین المللی نیروی اشغالگر را ملزم می کند که تحقیقاتی جدی، حرفه ای، شفاف و بی طرف درباره همه حوادث تیراندازی انجام دهد و باید نظامیان اشغالگری که به کودکان به طور عمدی برای به قتل رساندن یا معلول کردن دائمی آنها تیراندازی می کنند، بازخواست شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس