خبر ویژه

مدعیان شعار شفافیت و مبارزه با قانون‌شکنی و رانت، در قبال ۶ ماه تاخیر رئیس‌جمهور در اجرای حکم انفصال از خدمت رئیس پیشین بانک مرکزی سکوت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات اخیرا خبر داد: هیئت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی و معاونان ایشان رای داد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای "رانت‌خواری" قوچانی

چرا مقصر رانت ۱۸ میلیاردی و منفصل از خدمت، مشاور رئیس جمهور شد؟!


عادل آذر در گفت‌وگوی ویژه خبری با ابراز اینکه دیوان محاسبات نوسانات نرخ ارز و مدیریت منابع ارزی کشور را از آذر پارسال به طور جدی رصد می‌کرد گفت: بانک مرکزی گارد خاصی در برابر نظارت‌های دیوان گرفته بود و به ما اطلاعات و دسترسی‌های لازم را نمی‌داد.


وی اعلام کرد: هیئت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان ایشان رای داد.


رئیس کل دیوان محاسبات کشور یادآور شد: در سال ۹۶، ۲۲ میلیارد دلار ارز مداخله‌ای به بازار تزریق شد.


عادل آذر گفت: در ارتباط با نوسانات نرخ ارز در سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷، سه پرونده در دیوان محاسبات تشکیل شده که هیئت مستشاری رای یکی از آنها را صادر کرده و دو پرونده دیگر در دادسرای دیوان در حال بررسی است.


اکنون سؤال این است که مدعیان شعار شفافیت در مجلس، چرا ظرف ۹ ماه گذشته درباره این حکم انفصال، سکوت و انفعال به خرج  داده‌اند؟ این درحالی است که «سیف» به عنوان متهم واگذاری رانت ۱۸ میلیارد دلاری با قیمت ۴۲۰۰ تومانی احضار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بهمن IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    پس چرا الان افشا کردی؟ تا الان لالمونی گرفته بودی ؟ یا آقای 20 دقیقه ای دستور داده بود ساکت باشی ؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    0 3
    شما همه از تابانیدن نور توسط همین اقای سیف به کثافت کاری های اقتصادی در موسسات مالی ناراحت هستید حتی اگر محکوم شود فهرمان ملی است که دست اراذل در نفله کرون بیت المال مسلمین رو کرده است اگر واگذاری ارز بد بوده در دولت مورد نظرتان که معلوم نیست ۷۰۰ میلیلرد دلار ارز را به کی داده وجه کرده چرا کیفر خواست ندادید بیچاره فقط ملت مسلمانی است که از چپ واز راست دارد ضربه میخورد و تازه دشمنان خارجه هم سرچای خودش........ خدایا تو فریاد رس مسلمین باش خدایا تو داد رس را حاکم کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس