کد خبر 900884
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
سعید جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به‌اینکه دولت در سایه گفتمان فعالیت نمی‌کند، گفت: در این دولت، هر کدام از ما بتوانیم در حد توان خود تاثیرگذار باشیم، می‌توانیم در روند کشور مفید واقع شویم.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عصر امروز در جلسات تخصصی «دولت سایه در مشهد» به میزبانی پژوهشکده ثامن اظهار داشت: برگزاری جلسات این چنینی باید با هدف این باشد که نکاتی را به دستگاه‌های اجرایی تذکر دهیم و مسائلی را به آنها گوشزد کنیم و تنها از این طریق است که می‌توان وضعیت بهتری را رقم زد و به آرمان‌ها نزدیک شد.

بیشتر بخوانید:

جلیلی: کسانی که مسئولیت ندارند به دولت کمک کنند

جلیلی: برخی در دفاع از انقلاب دچار تعارف شده‌اند

راهکار جلیلی برای بی اثر کردن همیشگی تحریم‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از معضلات اساسی امروز جامعه ما این است که گفت‌وگو کمرنگ شده و باید به این مقوله توجه جدی داشت و برگزاری چنین جلساتی می‌تواند منجر به تقویت فرهنگ گفت‌وگو شود.

جلیلی ادامه داد: رویکرد پژوهشکده ثامن در این زمینه مناسب است زیرا کمک به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌کند و از سوی دیگر رویکرد محقق محوری را گسترش می‌دهد و سبب می‌شود افراد صرفا تماشاگر صرف نباشند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی باید این باشد که مردم را در مدیریت شهری درگیر کنیم تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در عرصه مدیریت شهری وجود دارد را می‌توان از طریق گفت‌وگو و تعامل بین دستگاهی برطرف کرد و باید از ظرفیت آستان قدس و شهرداری در این حوزه بهره گرفت.

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات در حوزه مدیریت شهری این است که بعضا زیرساخت‌ها و سخت افزارها بر نرم افزارها مسلط هستند گفت: نباید ساخت و سازها به شهر لطمه‌ای وارد کند زیرا این مسئله جبران پذیر نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به‌اینکه دولت در سایه گفتمان فعالیت نمی‌کند؛ متذکر شد: در این دولت، هر کدام از ما بتوانیم در حد توان خود تاثیرگذار باشیم، می‌توانیم در روند کشور مفید واقع شویم.

جلیلی بر اهمیت پیوند با مراکز دانشگاهی و پژوهشی در حوزه رفع مشکلات و معضلات شهری تاکید و اظهار داشت: باید در حوزه مدیریت شهری به یک گفتمان واحد در راستای نیل به تمدن اسلامی برسیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رمضان IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    جلیلی وحمایت از دولت؟؟؟؟؟؟؟؟وای خدای من خورشید از کجا درآمده؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس