فرحان حق

سازمان ملل هم به موضوع «ناپدید شدن» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود در کنسولگری عربستان در استانبول واکنش نشان داد و گفت که این موضوع را از نزدیک پیگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل دوشنبه شب در سخنانی گفت که سازمان ملل درباره فشارها و خشونت‌ها اخیر علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نگران است.

فرحان حق تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به خشونت‌های صورت گرفته علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از جمله جمال خاشقچی (روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های رژیم سعودی) نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: عربستان ثابت کند که «خاشقچی» ساختمان را ترک کرد

خاشقچی فریب سفیر عربستان در آمریکا را خورد

رد پای شخصیت بسیار نزدیک به بن سلمان در ناپدید شدن خاشقجی

وی افزود: پرونده آقای خاشقچی را نزدیک مورد بررسی قرار خواهیم داد و پس از پایان تحقیقات، موضع مشخصی را اتخاذ خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه هم دیروز یکشنبه اعلام کرد که موضوع ناپدید شدن خاشقچی را شخصا پیگیری و نتیجه آن را هر چه که باشد، به گوش جهانیان خواهد رساند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز نیز در سخنانی خاطر نشان کرد که اگر کنسولگری عربستان معتقد است آقای خاشقچی از ساختمان خارج شده، باید این ادعا را با فیلم و مدرک اثبات کند.

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.

پلیس ترکیه شنبه گذشته اعلام کرد که منتقد سعودی به احتمال قوی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته و جسد وی با خودرو به بیرون از کنسوگری منتقل شده است.

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که از منتقدین سیاست‌های دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود، به نقل از یک منبع عرب‌زبان خبر داد که یک تیم ۱۵ نفره پس از ورود به ساختمان کنسولگری، جسد مقتول را تکه تکه کرده و سپس به بیرون از کنسولگری منتقل کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس