فیلم/ ظریف: تردید نداریم اروپا شریک آمریکاست

ظریف دروغ حامیان FATF را در صحن علنی مجلس بر ملا کرد.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان حربه غیراخلاقی برای پیشبرد اهداف جناحی خود دارند و آن هم سواستفاده از نیازهای مردم است. افراد این جریان سیاسی با طرح این موضوع که اگر جامعه به سمت سیاست‌های این جناح بروند مشکلاتشان حل می‌شود و برعکس، سعی می‌کنند جامعه را با خود همراه نمایند. موضوع برجام و وعده‌هایی که درباره شغل و گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌ها به مردم داده شد از جمله این موارد است.

بیشتر بخوانید: 

نقوی حسینی: رئیس‌جمهورتعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات حل می‌شود

خبر نقوی حسینی از 7 جلسه لاریجانی برای تصویب FATF

اما روز یکشنبه در جریان تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT  یکی از نمایندگان مجلس نسبت به دروغی که چند روزی است در رسانه‌های اصلاح طلب و برخی از حامیان FATF وجود دارد که کاهش نرخ ارز به این موضوع وابسته است، واکنش نشان داد و بیان کرد که چرا چنین دروغی به مردم گفته می شود و آنها را درباره این موضوع می ترسانیم تا برای منافع سیاسی رای جذب کنیم.

«حسین نقوی حسینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بحث ما منافع ملی است و دعوای جناحی و گروهی نداریم و آرزوی ما موفقیت دولت است، اما دولتمردان باید به شبهات موجود پاسخ دهند، گفت:

«فریبکاری نباید باشد، اتفاقات گذشته نباید تکرار شود ما باید بدانیم از عضویت در این کنوانسیونها چه می‌خواهیم و آیا مشکلات ما با پیوستن به آنها حل می‌شود یا خیر؟»

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد:

«موسسات مالی و پولی غرب با ما کار نکردند و راههای زیادی را برای حل این موضوع رفتیم اما آیا این مشکلات حل شد چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید اگر به این کنوانسیونها نپیوندیم پروژه‌های عمرانی اجرا نمی‌شود چرا دروغ می‌گویید؟ چرا می‌گویید مشکل مالی و پولی ما حل نمی‌شود، چرا می‌گویید کالاهای اساسی به کشور نمی‌آید و مردم گرسنه می‌مانند با مردم روراست باشید.»

وی اضافه کرد:

«در زمان تصویب برجام هم گفته می‌شد اگر این اتفاق بیفتد مشکل مالی حل و گرفتاریهای مردم حل می‌شود مگر در 20 دقیقه برجام تصویب نشد و همچنان هم مجلس مورد اتهام ملت ایران است.»

این موضوع سبب شد تا «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که 30 دقیقه برای دفاع از این لایحه دولت به صحن مجلس آمده بود، درباره چنین ادعایی بگوید:

«برخی از دوستان مشکلاتی را مطرح کردند، اولاً من خدمت عزیزان مطرح کنم که از آقای همتی (رئیس کل بانک مرکزی) سوال کردم که گران شدن ارز و ارزان شدن ارز هیچ ارتباطی به FATF نداشته است، بر اساس قانون پولشویی هم در زمانی که ورود ارز ممنوع شد و هم الان که ورود ارز آزاد شده، با رعایت مقررات پولشویی بوده است، لذا دوستان، مردم را نسبت به بعضی مسائل که دلایل دیگری دارد و برخی از این مشکلات ذکر شده، اشاره به FATF نکنند.»

اما چه کسانی این ادعای دروغین را در این چند روز مطرح کردند. درحالی ظریف از قول رئیس کل بانک مرکزی تاثیرFATF در کاهش قیمت دلار را تکذیب کرد و آب پاکی را به دست مدافعان این طرح ریخت که بلافاصله بعد از موج کاهش قیمت دلار در کشورمان «حمید بعیدی‌ نژاد» از دیپلمات‌های هسته‌ای و سفیر ایران در لندن در توئیتی نوشت:

«با شروع ریزش قیمت ارز و سکه در بازار امروز عصر ایران حالا نوبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل فرایند FATF و تصویب استانداردهای بین‌المللی نظام بانکی در جلسه فردا، روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از میان رفتن حباب ساختگی در بازار را تداوم بخشند.»

«محمود صادقی» ، نماینده تهران و عضو فراکسون امید به این توییت بعیدی نژاد پاسخ داد و در جواب نوشت: «با توجه به  گفت‌وگوهایی که در روزهای اخیر با همکارانم داشتم پیش‌بینی می‌شود نمایندگان فراکسیون امید و فراکسیون مستقلین به اتفاق آرا و بخش قابل توجهی از نمایندگان فراکسیون ولایی به کنوانسیون CFT رای مثبت خواهند داد.»

«پروانه مافی» یکی دیگر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز در توئیتی با طرح همین ادعا نوشت: «لوایح چهارگانه در حال تصویب در مجلس و FATF یکی از آنهاست و ومی‌تواند تبادلات پولی و بین المللی ما را تسهیل و از دستاورد این اتفاق ضمن ثبات در بازار ارز می توان قیمت آن را حتی تا میزان 50 درصد قیمت فعلی کاهش داد.»

روزنامه اصلاح طلب ابتکار نیز در مطلب اول خود با عنوان «قیمت دلار در آزمون CFT» اینگونه القا کرد که ارتباط میان کاهش قیمت دلار و تصویب این لایحه بسیار زیاد است.

به هر جهت موضوع تلاطم قیمت دلار و نیاز امروز به ثبات و کاهش آن برای همه اهمیت بسیاری پیدا کرده است؛ متاسفانه جناح اصلاح طلب نیز از ساعات کاهش قیمت دلار سعی کرد با القاسازی این مطلب افکارعمومی را نیز به سمت این موضوع سوق دهد که بدون این لایحه گشایش اقتصادی به وجود نمی آید. موضوعی که بازهم ظریف البته بر خلاف برجام و احتمالا با استفاده از تجربه آن بیان داشت: «نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب CFT مشکلات حل شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ES ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    34 2
    اصلاح طلبان با ترساندن مردم به اینجا رسیدن. مردم هم انصافا ترسو هستند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    11 3
    دعواسرلحاف ملاست
  • مرتضیsk IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    24 6
    چوب اعتماد به دروغ های برجامیان خوردن ولی هنوز آدم نشدن
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    15 1
    چه عکسی از ظریف گذاشتی مشرق ! مردم از خنده
  • یزدی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    4 0
    چرا ظریف اینجوری دهانش را باز کرده؟ مگه می خواد واسه امریکا و خوش خدمتی به اذنابش چیکار کنه؟ مواظبش باشید این بدبخت بخاطر اونا سکته نزنه .
  • سوخته IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    8 0
    خائنین به ملت
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    1 0
    تمام این عملکردهای تضاداوروبحرانی براثرعدم شفافیت وروراست بودن باافکارعمومی جامعه که خودبازوی محرکی براپشتیبانی ازطرح ولوایح داخلی ویامنطقه ای بنابراینبایدحقوق شهروندی اسلامی اقتضایکندکه اول باربرای ملت تشریح وتویف شودبعداان لوایح کذایی به جریان می انداختید
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    ظریف جان اعلام کرد که: من تضمین نمیکنم که اگر FATF تصویب شود همه مشکلات حل می شود, ولی تضمین می کنم اگر تصویب نشود مشکلات بیشتر خواهد شد. خب ای باهوش, ای قهرمان دیپلماتیک, خب اگر تصویب هم بشه مشکلات بیشتر خواهد شد. وقتی مشکلات کم نمی شود چرا تصویب کنیم. وقتی تضمینی برای اینکه مشکلی پیش نیاید وجود ندارد چرا تصویب کنیم. اصلا برای چه تصویب میکنیم؟ دلیل این تصویب اول گفته شود بعد تضمین آن بحث شود. مانند این است که هواپیمایی در حال سقوط باشد و به زنی بگویی که اگر بچه ات را بیرون پرت نکنی هواپیما سقوط خواهد کرد. خب اگر بچه اش را هم پرت نکند باز هم هواپیما سقوط خواهد کرد و این نیاز به هوش و زکاوت ندارد که.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    اصلاح طلب هادر واقع افساد طلب هستند
  • US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    میدونید معیار و محک صداقت و خدمت و ارادت ظریف رو با چی باید سنجید؟ با میزان عافیت طلبیش، اینکه وقتی هزراران جوان این مملکت کار و دانشگاه و خانواده رول کردن و داوطلبانه رفتن جنگ، ظریف خودش رو تو سفارت یا دفتر حفظ منافع تو بهترین و امنترین جای دنیا قایم کرد تا مبادا خونی از دماغش بیاد، بعد از اونجا پله ترقی ساخت برای خودش، تا سر فرصت ... در اون زمان حتی رئس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس کشورهم برای بازدید یه سری جبها رفتن و جانی به خطر انداختن، ولی ظریف تو اون مدن باریکی کار رو و گرفت و کلفتی نون رو! این رویه همچنان ادامه داره.
  • عباس IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    حالا حالاها از دست تربیت شدگان غرب رها نخواهیم شد
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
      0 0
      آخرین نسل حامی غرب در حال انقراض هستند
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت تزویر و کلید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس