کد خبر 900221
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
سفیر ایران و برهم صالح

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی در عراق ایران امروز یکشنبه با برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

ایران از انتخاب برهم صالح استقبال کرد

اولین اظهارات رئیس‌جمهور جدید عراق

دو طرف در این دیدار درباره روابط تاریخی بین دو کشور و راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

مسجدی در این دیدار تبریک روحانی به مناسبت پیروزی برهم صالح در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی ابلاغ و برای او در انجام ماموریت‌ها آرزوی موفقیت کرد.

وی اظهار داشت: ضمن تبریک به شما و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

سفیر کشورمان در بغداد بر حمایت از عراق قوی و مستقل تاکید کرد و گفت: روابط خوب شما با کشورهای همسایه و جامعه جهانی مایه افتخار و مباهات ما است و ما به نقش محوری عراق در آینده چشم دوخته‌ایم.

مسجدی گفت:  عراق با برخورداری از منابع و تجارب خود نیاز به دولتی قوی دارد و من کاملا اعتقاد دارم که شما می‌توانید مشکلات را پشت سر بگذارید.

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق نیز اظهار داشت که بحران کنونی در منطقه غیرقابل قبول است و ما به گفت‌وگویی عمیق درباره مسائل حساس در مرحله آینده چشم دوخته‌ایم.

وی از روابط دوجانبه بین عراق و ایران و نقش این دو کشور در حمایت از ثبات و صلح در منطقه به‌ویژه از نقش ایران در حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم و شکست دادن گروه تروریستی داعش تمجید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس