محمدحسین مقیمی

استاندار تهران گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در شهر تهران صورت گرفته است و این اقدامات الگو برای سایر شهرستان‌ها شده است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی در مراسم ۱۴ مهرماه «روز تهران» که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: شهر تهران جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر و استان تهران جمعیتی بالغ بر ۱۴ میلیون نفر دارد و روزانه در این استان یک میلیون نفر مهمان داریم. بنابراین استان تهران با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر اداره آن برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد استاندار تهران برای ویلاسازی

وی افزود: تهران شهری است که ۱۵ خرداد ملی شدن صنعت نفت، اولین دوره مجلس بعد از ۱۴ مهرداد و قیام مشروطیت و ۲۲ بهمن را پشت‌سر گذاشته است. 

استاندار تهران افزود: تهران شهر استعدادها است که نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای در علم، فرهنگ و هنر کشور برعهده داشته و امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در کسوت استادی در دانشگاه‌های بزرگی مشغول تدریس هستند.

وی افزود: در تهران از همه قوم‌ها و اقلیت‌ها و اقوام از شمال به جنوب و از شرق به غرب حضور دارند.

مقیمی گفت: در تهران هر اقدامی انجام می‌شود الگو برای کل کشور خواهد شد و در سال‌های گذشته نیز اقدامات خوبی را شهرداری در تهران انجام داده است و می‌توانیم نمونه کوچک آن را در دیگر شهرها نیز ببینیم.

وی افزود:‌ ما بایستی از همه ظرفیت‌ها در شهر استفاده کنیم به خصوص از نسل جوان که شاهد رشد و شکوفایی شهر باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: مردم تهران بیشترین سهم را در رفع کمبودها برعهده دارد و امروز خیرین از تهران به سایر شهرها برای کمک می‌روند. 

مقیمی افزود: حدود ۴۵ درصد از اقتصاد کشور در استان تهران رقم می‌خورد و می‌تواند در توسعه شهر و کشور مؤثر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 1
    1600 ملت نجومی و 52 هزار میلیارد تومان بدهی برای مردم تهران کار خوبی است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس