کد خبر 899827
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
زلزال

نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک فروند موشک «زلزال-۱» را به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

به گزارش مشرق، یگان ارتش یمن و انصارالله در پاسخ به ادامه جنایت‌های ائتلاف سعودی، امروز شنبه یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت پایگاه‌های شبه نظامیان در منطقه «الاجاشر» در نجران شلیک کرد.

به نوشته المسیره، گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از شلیک امروز موشک بالستیک زلزال-۱ منتشر نشده است.

نیروهای موشکی مبارزان یمنی روز پنجشنبه گذشته نیز دو موشک «زلزال-۲» را به سمت پایگاه‌های ارتش سعودی در الخوبه واقع در جازان شلیک کردند که در پی آن تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض صنعاء به توسعه‌طلبی‌ نفتی عربستان در شرق یمن

حاصل اصلاحات بن‌سلمان در عربستان چه شد؟

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018  افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. بنابر وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، این سال، سال موشکهای بالستیک یمن خواهد بود.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کرد، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کرد.

سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن دیشب به مناسبت سالگرد شهادت «زید بن علی (ع)» اعلام کرد که «شلیک موشک به تأسیسات سعودی، پاسخی به حملات عربستان به یمن است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس