شمال حما.jpg

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند حمله گسترده تروریست های موجود در شمال استان حماه را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق، دهها تن از عناصر گروه تروریستی «جیش العزه» مستقر در شهرک «مورک» در شمال استان حماه، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای سوری در حومه شهرک های «لحایا و معرکبه» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ایستگاه های دفاعی نیروهای ارتش سوریه در شمال استان حماه در گام نخست توسط آتش توپخانه هدق قرار گرفت و در ادامه یگان های زمینی تروریست ها وارد عمل شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری در لحظات اولیه درگیری ها به دلیل شدت حملات توپخانه ای به صورت موقت از برخی مناطق عقب نشینی تاکتیکی کردند تا بتوانند دوباره ابتکار عمل را در این محور در دست گیرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: با اعزام نیروهای کمکی به منطقه درگیری و پشتیبانی یگان های توپخانه ای، پیشروی عناصر تروریستی متوقف شد.

این منبع میدانی با بیان این که حملات تروریست ها غافلگیرانه و برخلاف توافق به دست آمده بود، افزود: نیروهای ارتش سوریه به سرعت عملیات معکوسی را انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش مشرق، ۳۵ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

در حال حاضر، بخش های کوچکی از مناطق شمالی استان حماه از جمله شهرک های «لطمین، لطمانه، کفرزیتا، مورک، زکاه» در اشغال گروه های تروریستی جبهه النصره و جیش العزه است.

از شهرک «زرنا» در استان ادلب خبر می رسد، درگیری شدیدی میان عناصر تروریستی جبهه النصره (هیات تحریرالشام) با عناصرگروه تروریستی «جیش الاحرار» وابسته به جبهه وطنی للتحریر» در جریان است.

به گفته منابع میدانی، گروه تروریستی تحریر الشام به منظور کنترل اوضاع میدانی، کاروانی از نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی را به منطقه اعزام کرده است تا از قدرت نمایی تروریست های جیش الاحرار جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، درگیری میان گروه های تروریستی در مناطق مختلف اشغالی شمال سوریه به شکل های مختلف از جمله «کمین، حملات غالفگیرانه، عملیات ترور با تله های انفجاری و... » همچنان ادامه دارد و تاکنون هزاران تن از عناصر تروریستی در جریان این زد و خوردها کشته و زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    16 1
    این کجاش واکنش قاطع است بار اول نیست که اینها نقض آتش بس می کنند نباید حرکت اینها رصد بش؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    14 0
    حملات تروریست ها غافلگیرانه و برخلاف توافق به دست آمده بود!!! آقا دست بردارید خواهشا! غافلگیری یعنی چی؟ همیشه همینو میگین در صورتی که علاوه بر اینکه باید از گذشته عبرت بگیرن، اصلا تو جنگ چیزی بنام غافلگیری نباید باشه همینطور که مسئولین ما میگن که غافلگیر نخواهیم شد!
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    شکست ارتش سوریه در حماء وادلب با این شیوه قطعی است واعا غافلگیری تو جنگ به این مهمی خیلی نوبره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس