فرو ریختن گلیج پل - تنکابن

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در سه استان گلستان، گیلان و مازندران، گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع سیل و آب‌گرفتگی در سه استان کشور، اظهار داشت: از دیروز 22 شهرستان شامل کردکوی، علی‌آباد، گرگان، بندر گز، تالش، فومن، صومعه‌سرا، رودسر، رضوان‌شهر، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، قائم‌شهر، گلوگاه، نوشهر، ساری، نکا، متأثر از این حادثه شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به بیش از 700 نفر به دلیل این حادثه گفت: تعداد زیادی نیز اسکان اضطراری یافته و به مناطق امن منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 158 منزل مسکونی از آب تخلیه شد و امدادرسانی توسط 78 تیم امدادی همچنان ادامه دارد.

سیلاب مدارس ۴ شهرستان مازندران را تعطیل کرد

بر اساس تصویب ستاد مدیریت بحران مازندران، به دنبال بارش شدید باران، همراه با سیلاب و آبگرفتگی معابر و برخی مدارس، مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های رامسر، عباس آباد، تنکابن و چالوس در روز شنبه 14 مهرماه تعطیل اعلام شد.

بر اساس این تصمیم سایر مدارس و مراکز آموزشی سایر 18 شهرستان مازندران امروز باز بوده و دایر است. دانشگاه‌های مازندران نیز امروز باز خواهد بود.

۱۵ خانه روستایی آمل بر اثر طوفان شدید تخریب شد

جمشید نیکزاد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی‌های سازمان هواشناسی در خصوص کاهش دما و وقوع باد و طوفان و بارندگی شدید، نیروهای امدادی این جمعیت در قالب کارکنان و امدادگر در مرکز اداری مستقر شدند تا درصورت درخواست نیاز مردم سریعا اقدامات لازم انجام شود.

 وی با بیان به شروع بارش شدید باران از عصر جمعه در این شهرستان و درخواست کمک از مرکز 112 بیان کرد: با اعلام درخواست نیاز سریعا اکیپ های امدادی به مناطق اعلام شده اعزام و نسبت به تخلیه آب و رفع موانع آب گرفتگی و توزیع نایلون اقدامات لازم را انجام دادند.

فرو ریختن پل غریب در تنکابن بر اثر سیل!

نیکزاد با اشاره به اینکه بارندگی شدید عصر جمعه روستاهای دو بخش اصلی شهرستان در قسمت های دابودشت و مرکزی را تحت تاثیر قرار داد، گفت: در ارزیابی های اولیه 15 خانوار از این طوفان دچار خسارت شدند که در میان خانوارهای آسیب دیده توزیع نایلون توسط نیروهای امدادی این جمعیت صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر  آمل خاطرنشان کرد: روستاهای بختیارکتی، طوله کلا، پهلم کتی، کردخیل و هشتل بیشترین خسارت را داشتند.

رودخانه منطقه خرجگیل تالش طغیان کرد

سیاوش غلامی با اشاره به آغاز موج جدید بارش باران در سراسر استان گیلان اظهار داشت: تمامی تیم‌های هلال احمر استان از دیروز آماده‌باش هستند.

معاون جمعیت هلال احمر استان گیلان با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند بروز هر گونه حادثه را از طریق شماره تماس 112 به هلال احمر اعلام کنند افزود: تمام شعب 16گانه هلال‌ احمر گیلان تا دو روز آینده آماده‌باش هستند.

غلامی با اشاره به وضعیت فعلی استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر معابر شهرستان‌های شرق گیلان دچار آبگرفتگی هستند و روخانه منطقه خرجگیل تالش مجدد طغیان کرده است.

یک خودروی 206 از پل بزرگ حویق تالش در گیلان به داخل رودخانه سقوط کرد، باعث فوت 2 نفر از 6 سرنشین آن شد

وی با اعلام اینکه طغیان رودخانه در منطقه خرجگیل تالش تلفات جانی به همراه نداشته است تصریح کرد: طغیان این رودخانه خسارت مالی به دنبال داشته و تجهیزات لازم برای افراد خسارت دیده در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

معاون جمعیت هلال احمر استان گیلان با اعلام اینکه تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در حال آماده باش هستند عنوان کرد: آماده‌باش نیروهای هلال احمر تا دو روز آینده ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم دور ماندن از درختان در هنگام بروز رعد و برق تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود تا هنگام بروز رعد و برق وسایل برقی مانند تلویزیون که آنتن‌دار هستند را از برق جدا کنند.

 طغیان رودخانه خشکرود رودسر گیلان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در گلستان؛ آبگرفتگی معابر شهری در استان

 با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان از ساعاتی پیش بارندگی شدید همراه با رعد و برق در استان به ویژه در نواحی غربی استان آغاز شده و سبب آبگرفتگی معابر، اختلال در رفت و آمد و کاهش محسوس دمای هوا شده است.

از شهرهای کردکوی، بندرگز، نوکنده، بندرترکمن، گرگان و علی آبادکتول بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر گزارش شده است. در ناهارخوران گرگان نیز آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها سبب ترافیک شدید در این محور شده است.

وی با اشاره به کاهش 2 تا 6 درجه‌ای دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت در استان گفت: نفوذ این سامانه تا روز یکشنبه سبب بارندگی‌های متناوب، گاهی وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن دریا و کاهش 10 تا 14 درجه‌ای دما دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود از صبح روز شنبه به واسطه کاهش قابل توجه دما در برخی از مناطق مرتفع کوهستانی بارش‌ها به صورت برف انجام شود.

وی گفت: با توجه به بارش شدید باران به ویژه در روز شنبه احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

۷ شهرستان استان مازندران درگیر سیلاب شد

علی نبییان اظهار داشت: بارش‌های شدید سیلابی همراه با توفان و رعد و برق عصر امروز در مازندران از رامسر آغاز شده و اکنون همه شهرهای استان را فرا گرفته است.

وی افزود: بیشتر شهرهای مرکزی و شرق مازندران درگیر سیلاب شده و مسئولان همه مناطق شرقی، مرکزی و غربی استان در آماده باش کامل و امدادرسانی هستند.

جاری شدن سیل در رامسر

جانشین ستاد مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه همه راهداران در محورهای ارتباطی و سیل‌گیر استان آماده باش کامل هستند تصریح کرد: تاکنون ریزش سنگ و جاری شدن سیلاب و گل و لای در مناطق کوهستانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی و سیل در شهرهای ساری،  قائم‌شهر، بابل، بابلسر، نکا، گلوگاه و بهشهر بیشتر از سایر نقاط استان بوده است، افزود: تردد به کندی در این محورها انجام می‌شود و نیروهای خدمات شهرداری شهرهای یاد شده در حال خدمات‌رسانی هستند.

لغزنده و مه‌آلود بودن محورهای مازندران/ احتمال رانش در محورهای کوهستانی مازندران

علیرضا قدمی امروز درباره آخرین وضعیت جاده‌های مازندران اظهار کرد: آغاز بارش‌ها از روز گذشته ترافیک سنگینی در محورهای مازندران ایجاد کرد که مسافران به مقصدهای خود بازگشتند و در حال حاضر وضعیت عادی تردد در محورهای مازندران برقرار است.

وی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در سطح مازندران، افزود: سطح محورهای مازندران لغزنده است که ضرورت دارد رانندگان در تردد به رعایت مسائل ایمنی دقت کنند.

رئیس پلیس راه مازندران اضافه کرد: همچنین به‌دلیل وقوع سیلاب جاده سلیمان‌آباد در رامسر و راه ارتباطی شیرود به تنکابن مسدود شده که مأموران راهداری درحال بازگشایی محور هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه تمامی راه‌های اصلی مازندران باز است، گفت: مشکلی در محورهای اصلی مازندران نداشتیم.

سیل و صاعقه در مازندران قربانی گرفت

بر اثر وقوع سیلاب شدید، رعدوبرق و صاعقه دو ساکن فریدونکنار و بهشهر فوت کردند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تأیید خبر فوق اظهار داشت: رعدوبرق در فریدونکنار جوانی را به کما فرستاد. جوان 25ساله خرم‌آبادی که حین اسب‌سواری دچار حادثه شد از مرگ نجات یافت ولی پس از دو ساعت فوت کرد.

وی افزود: جوان 27ساله ترکمن در روستای امام‌ده بهشهر بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

صاعقه در آسمان ساری

روستایی که زیر آب رفت

علی‌اصغر احمدی امروز درباره وضعیت مازندران باتوجه به بارش‌هایی که از روز گذشته آغاز شد اظهار کرد: بارش از روز گذشته کل شهرهای مازندران را دربرگرفت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به رانش بخشی از راه ارتباطی تنکابن به شیرود، افزود: در حال حاضر این محور مسدود است که مأموران درحال بازگشایی محور هستند.

احمدی به تخریب سربندی هشت واحد مسکونی در شهرهای بابل و آمل اشاره کرد و گفت: همچنین مواردی از آب‌گرفتگی منطل و حیاط منزل داشتیم.

وی تصریح کرد: آب وارد روستای پسنده علیای عباس‌آباد شد که مجبور شدیم بخشی از ساکنان این روستا را به مکانی امن هدایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: از لحاظ برق دچار مشکلات قطعی از ابتدای بارندگی شدیم که باتوجه به حضور مأموران شرکت توزیع برق مشکل حادی در این زمینه نداشتیم.

احمدی با اعلام اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا بعدازظهر امروز در آسمان مازندران ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی و همچنین بحث لایروبی انهار رودخانه‌ای کارساز بود درغیر این صورت شهروندان بیشتر دچار مشکل می‌شدند که لازم است تا پایان فصل زمستان در این زمینه مداومت کنند.

خسارت 1.5 میلیاردی باران و طوفان یک روزه بر شبکه برق مازندران

قاسم شهابی امروز اظهار کرد: براثر بارش شدید باران و طوفان که از رو گذشته در آسمان مازندران آغاز شد حدود 40 خط از 438 خطوط اصلی شرکت توزیع برق مازندران قطع شد که به مرور برق‌دار شدند به‌طوری‌که بامداد امروز تمامی مشکلات مربوط به قطعی برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه باران و طوفان خسارت بسیار زیادی به شبکه برق مازندران وارد کرد، افزود: 16 دستگاه ترانس بزرگ، پنج دستگاه قطع‌کننده، بیش از 10 پایه تیر و ده ها نقطه پارگی سیم از روز گذشته تاکنون داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اضافه کرد: باران روز گذشته بیش از 1.5 میلیارد تومان خسارت به شبکه توزیع برق مازندران وارد کرد.

آبگرفتگی شدید یکی از روستاهای تنکابن

تمامی مدارس ابتدایی شهرستان نور تعطیل شد

بارش سیل آسا و مداوم باران که از عصر روز گذشته در مازندران آغاز شد همچنان ادامه دارد و امروز نیز سبب تعطیلی برخی مدارس استان شد.

بارش باران در شهرستان نور که باشدت همچنان ادامه دارد موجب تعطیلی همه مدارس مقطع ابتدایی اول و دوم (اول تا ششم)شد و بیشتر معابر شهری و روستایی دچار آبگرفتگی است.

معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار شهرستان نور با تائید این خبر اظهار کرد: در حال حاضر تنها مدارس ابتدایی شهرستان تعطیل است و مشکلی به جز آبگرفتگی معابر وجود ندارد.

مدیریت بحران مازندران فوت ۲ نفر بر اثر سیلاب در مازندران تایید کرد

علی اصغر احمدی فوت دو شهروند مازنی بر اثر صاعقه و سیل روز گذشته را تایید کرده که اورژانس مازندران خبر فوت بر اثر سیلاب را در استان تکذیب کرده است.

وی افزود: به علت رعد و برق یک نفر در ساری جان خود را از دست داد و یک راننده تاکسی در چالوس به علت رفتن با ماشین به زیر آب و خفگی جان باخت.

احمدی گفت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر فعال شدن سامانه بارشی از بعد از ظهر دیروز شاهد بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های استان و آب‌گرفتگی معابر به ویژه در شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد بودیم.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب آب‌گرفتگی منازل مسکونی در مناطق مختلف مازندران شد افزود: ساکنان منازل مسکونی در منطقه پسندعلیا شهرستان عباس آباد با تراکتور به مناطق امن منتقل شدند.

احمدی با اشاره به اینکه بارش شدید باران به سربندی برخی منازل مسکونی در آمل و بابل خسارت وارد کرد گفت: با کمک فرمانداری‌های این شهرستان‌ها پوشش موقت در اختیار مردم قرار گرفت.

پل میراثی جاده هتل رامسر فرو ریخت

بارش باران که در مازندران از روز گذشته آغاز و همچنان نیز ادامه دارد در شهرستان رامسر با خسارت‌های بسیار زیادی همراه بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با بالا آمدن آب رودخانه صفارود، دیوار و حیاط مدرسه دخترانه حدادی‌مقدم تخریب شد و به اعلام ستاد مدیریت بحران، مردم ساکن در حاشیه رودخانه‌ها باید به محل امن بروند.

در بخش دیگر شهرستان، پل میراثی و پرتردد جاده هتل رامسر نیز فرو ریخت.

حرکت تند آب در خیابان‌های مناطق مختلف شهرستان نیز تردد و عبور و مرور را دچار اختلال کرده و در پی خروش رودخانه صفارود، بخشی از بازار رامسر غرق در آب شده و خسارات زیادی به آن وارد آمده است.

در برخی مناطق نیز از شب گذشته تا صبح امروز اینترنت و تلفن همراه قطع بود.

به گزارش هواشناسی گیلماز بیشترین مقدار بارش گزارش شده از  شهرهای شمالی از شهرستان رامسر به میزان ۲۷۴.۶ م م تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز بوده است‌.

انسداد و رانش زمین در جاده جواهرده رامسر/سپاه آماده امدادرسانی

محمد محمدی با اشاره به بارش‌های شدید در رامسر اظهار کرد: سپاه رامسر برای کمک به نیروهای امدادی صد در صد آماده است.

وی با بیان اینکه مردم با مراجعه به پایگاه‌های بسیج می‌توانند خسارت و مشکلاتی را که به‌وجود آمده اعلام کنند، افزود: پایگاه بسیج در محلات به سپاه موارد را اعلام کرده و سپاه برای کمک وارد عمل می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر با اشاره به اینکه ۲۴ ساعته آماده کمک هستیم، بیان کرد: به‌نظر می‌رسد که خسارت در شهرستان رامسر بالا بوده و سپاه در این زمینه، آماده‌باش است.

این مسؤول که دقایقی پیش خود در مسیر جواهرده این شهرستان حضور یافته بود، جاده جواهرده را در برخی از جاها مسدود و در بیشتر مسیر رانش زمین و وجود سیلاب را عنوان کرده است.

گزارش‌ها در رامسر حاکی از خسارت به پل‌ها و برخی از راه‌های کوهستانی و رانش زمین در این شهرستان است.

دستور جهانگیری به استانداران گیلان و مازندران برای رسیدگی فوری به سیل‌زدگان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مقارن ظهر امروز(شنبه 14 مهر) در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران مازندران و گیلان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت خسارات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیل در این دو استان، خواستار آماده‌باش کامل نیروهای امدادی جهت رسیدگی فوری و امدادرسانی به مصدومین و خسارت دیدگان شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان، مصدومین و خسارت‌دیدگان، از استاندار و سایر مدیران استانهای مازندران و گیلان خواست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های استان و نیز استان‌های همجوار، هرچه سریعتر اقدامات لازم را در جهت رفع آبگرفتگی معابر و مدیریت اوضاع تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی انجام دهند.

سیلاب و آب گرفتگی منازل در رودسر گیلان

تخلیه حاشیه رودخانه‌ها و سکونتگاه‌های پرخطر/ آبگرفتگی ۱۶۰ خانه مسکونی

اسماعیل نجار در خصوص ورود سامانه بارشی و تحت تاثیر قراردان بخش های وسیعی از کشور گفت: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها بخصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی در سواحل شمالی و نیز شمال شرق کشور شده است.

نجار گفت: از بعدازظهر جمعه استان های گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، شمال استان سمنان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات کرمان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه در روز جاری تصریح کرد: با ورود این جبهه هوای سرد و افت دما در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش برف دور از انتظار نیست به همین منظور از روز چهارشنبه هفته گذشته و براساس اخطاریه سازمان هواشناسی از مدیران کل مدیریت بحران استان های تحت تاثیر خواسته شده است اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه ای خدمت رسان را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون وزیر کشور افزود: در همین راستا سیل و آبگرفتگی و رانش در برخی استانها موجب وارد آمدن خساراتی به مزارع کشاورزی و اماکن مسکونی، سقوط درخت، تخریب سقف برخی منازل مسکونی ، قطع برق ، انسداد برخی محورهای اصلی روستایی و سیل و آبگرفتگی در معابر گردید.

سیلاب و آب گرفتگی منازل در رودسر گیلان

نجار تصریح کرد: بر اثر بارش شدید باران برخی نقاط شهری و روستائی استانهای گیلان، مازندران و گلستان دچار سیل و آبگرفتگی شدند و دیگر استانها از جمله آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، البرز، خراسان شمالی ، زنجان، قزوین و همدان از رحمت الهی بهرمند بوده اند .

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشوربا اشاره به اینکه 2 نفر بر اثر برخورد صاعقه و 1 نفر در اثر جریان تند سیل در استان مازندران جان خود را از دست داده اند تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها و شهرستانهای تحت تاثیر به ریاست معاونین عمرانی، فرمانداران و بخشداران جهت ارزیابی حادثه تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات امداد رسانی در استانهای حادثه دیده گیلان، مازندران و گلستان توسط 396 امدادگر در قالب 89 تیم فعالیت داشتند که در این راستا 160 واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی بوده تخلیه شد.

وی با اشاره به خسارات وارده به استان مازندران گفت: با تلاش نیروهای امدادی اداره کل برق استان ، 15 خط اصلی برق مشترکین که بر اثر حادثه قطع شده بود مجددا وصل و کلیه شریانهای حیاتی اصلی روستایی هم اکنون باز است.

نجار با اعلام اینکه شهرستان رامسر با237 میلیمتر در استان مازندران و شهرستان رودسر از توابع استان گیلان با 222 میلیمتر بارش رکود دار میزان بارش بوده اند گفت: تمام مدارس شهرستانهای رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و عباس آباد از توابع استان مازنداران بعلت آبگرفتگی معابر در روز جاری تعطیل است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه کلیه اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانهای شمالی از جمله نیروهای بسیج جهت همکاری با دستگاههای ذیربط در آماده باش کامل هستند خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران مناطق تحت تاثیر جهت نظارت بر روند امداد رسانی و اقدامات دستگاهها در مناطق حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    22 14
    باران رحمت خداست. اگر نمیآمد هم میگفتید چرا نمی بارد و آب نداریم و بدبختیم
    • آرمانی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      3 27
      توی هرچیزی که افراط بشه مشکل ایجاد میکنه. از افراط در غذا و پرخوری گرفته تا افراط در باران.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      27 4
      بعد این همه سال هنوز نفهمیدن تا چه حد رودخانه طغیان میکنن و یه فکر براش بکنن تا این جور نشه خدایا اینا کی هستن دیگه
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      14 1
      بعد این همه سال هنوز نفهمیدن رودخانه طغیان میکنه و نباید در حریم آن خانه بسازند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 2
    ببار ای بارون ببار . بر دشت و دهر و هامون ببار
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 7
    یک 206 هم سقوط کرد در رودخانه و چهار نفر کشته شدند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 1
    افرین بر برکت خاص خدا. ممنون و متشکریم از خالق مهربان یکتا. یا علی
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 2
    در سنگ خاره قطره باران اثر نکرد
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      4 1
      منظور؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      3 2
      منظورت اینه که مردم سنگ خاره هستند؟‌
  • زهرا بخشی زاده IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 1
    از برکت وجود نعمت خدا است که گیلان این قدر پر بارش و باران است و اب دارد بندر انزلی و دریای خزر
  • اکبر خاله پسر IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 17
    دارند این کارها را میکنند تا عمدا در ایران شورش بشه
    • سامان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      8 0
      خیلی آخرشی
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      9 0
      "وزیر راه: "مزخرف نگو"
  • سجاد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 8
    وقتی گناه زیاد شد (حالا قبول نکنید!) نعمت تبدیل به نقمت میشه...
    • 01 GB ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      4 1
      هدایت این نعمت یک کم عرضه میخواد که ظاهرا مسوولین ندارن و الا براش برنامه ریزی داشتن. چند ساله که همین نعمت با بی تدبیری تبدیل به نغمت من شود.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 2
    سیل نتیجه غارت طبیعته .امیدوارم همه ویلاهای کثافتتون رو آب ببره. و همه جمعیت مهاجمی که به این منطقه ههاجرت کردند .همه تون رو ایشالا سیل ببره
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 2
      ایشالاه هم نفرینت به خودت برگرده
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    آب هست ولی کم است
  • رضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    مشرق لطفاً چرندات را نشر نده ،نمک به زخم مردم نپاش ! شرمنده ایم هم وطن .آرزوی سلامت و سعادت
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 0
    از نشانه های آخرالزمان این است که باران نمیبارد و همه جا را موجب خشکسالی می شود و زمانی که میبارد باعث سیل و طغیان می شود به طوری که گویی نعمت بر انسان حرام گشته است.
  • رضا AE ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 0
    زشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس