محمدبن سلمان نمایه

ولیعهد عربستان که کشورش در چند روز اخیر بارها توسط رئیس‌جمهور آمریکا تحقیر شده است، به ایالات متحده اطمینان داد که ریاض هرگونه کمبود نفت تولیدی ایران بر اثر تحریم‌ها را با تولید بیشتر جبران خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ به آمریکا اطمینان داد که عربستان سعودی با تولید بیشتر، قیمت‌های صعودی نفت در بازار جهانی را کنترل خواهد کرد.

وی با تأکید بر پایبندی عربستان به وعده خود به آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران پس از تحریم‌ها خاطرنشان کرد که هرگونه کاهش تولید ایران را جبران خواهد کرد.

بن‌سلمان افزود: «به‌ازای هر یک بشکه که اخیراً از (تولید) ایران کم شد، ما تا دو بشکه صادرات داریم».

بیشتر بخوانید:

افزایش موج سرکوبگری در زمان بن‌ سلمان

به‌گفته بن‌سلمان، عربستان سعودی که اکنون حدود 10.7 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، می‌تواند "در صورت نیاز بازار" تا 1.3 میلیون بشکه دیگر نیز به این رقم اضافه کند.

با وجود این، بسیاری از کارشناسان در مورد توانایی عربستان برای تولید روزانه 12 میلیون بشکه در کوتاه‌مدت ابراز تردید کرده‌اند.

ولیعهد عربستان تأکید کرد که در صورت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، کشورش خواهد توانست به تولید بالای 12 میلیون بشکه در روز دست یابد. او همچنین به توانایی تولید بیشتر توسط امارات متحده عربی و کشورهای غیرعضو اوپک مثل روسیه اشاره کرد.

بن‌سلمان در ادامه، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در ماه گذشته را به عوامل دیگری به‌جز ایران مرتبط دانسته افزود: «این امر عمدتاً به‌دلیل اتفاقاتی است که در کانادا و مکزیک، لیبی، ونزوئلا و دیگر کشورها در حال وقوع است».

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران را تا 13 آبان به صفر برساند. بسیاری از مقامات ایرانی و کارشناسان بین المللی این تصمیم واشنگتن را غیرممکن دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    12 7
    الان باید چه کار کنیم شرکتهای اروپایی هم گفتن نفت ایران رو نمیخرن شرکت روسی هم که نمیخره الان میخواین چه کار کنید!؟
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      15 6
      الان باید یه ساندیس بزنین و مرگ بر امریکا بگین .
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      2 3
      همان کاری که 10-15سال دیگه با پایان عصر نفت گران مجبور می شیم بکنیم زالو بودن نفتی رو کنار بزاریم وگرنه بخشی از موزه تاریخ لور خواهیم شد آقایون دولتی در صداوسیما و دیگر رسانه های نفتی حاضر نیستن بگن اما همین الان مهمترین دلیلی که قیمت نفت دیگه دویست و 150 دلار نمیشه این هست خودروهای بنزینی که 70 درصد تقاضای بنزین و در اصل نفت در دنیا هستن دارن برقی میشن
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      1 2
      کل پول نفت در بودجه سالیانه ایران حدود 45 درصد بود که 20 درصد اون کلآ به صندوق توسعه ملی می رفت و وارد بودجه نمیشد یعنی اگر فقط چین و هند به خرید ادامه بدن ایران دچار شوک بی پولی نمیشه البته اگر فرض کنیم دلار تا چهار تومن پایین میاد و بودجه سال آینده با دلار شش یا هفت و هشت بسته نشه که کشور دچار مشکل بشه البته بنده فکر می کنن روسها نفت ایران رو بخرن چون ایران بعد تحریم ها تخفیف های سنگینی خواهد داد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 0
      اصولا مفهوم زندگی در ایران توسط حکومت نفتی بنا شده آموزش و پرورش نفتی که فقط کارمند بی سواد تربیت می کنه با مهارت زیر صفر چه مهارت قطعه سازی چه مهارت کشاورزی چه مهارت بازرگانی چه مهارت های خانواده اصولا نگاه مرکز گرایی دولتی اقتصادی که بیشتر دید امنیتی و سیاسی داره این کشور رو بیچاره کرده شما نگاه کنید کدوم کشور بنادر اون این قدر کمتر توسعه یافته هست کشوری که هدف صادراتی و تبدیل شدن به هاب اقتصادی رو داره حضرات رفتن وسط بیابون شهرک گلخانه ای زدن!!!!!!!
  • === IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    10 9
    باید به عربستان وامارات بخاطر ای خوش خدمتی ها پاداش داد و تولید وصادرات نفتشان را مشکل دار کرد.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    5 4
    بیچاره خود فروخته که با غیرت و عزت و استقلال غریبه ای .
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    19 3
    باتشکر از ژنرال 10 ستاره جناب زنگنه که در آخرین جلسه اپک عملا مجوز قانونی در اپک را به عربستان و امارات داد. آخه حماقت وقتی تبدیل به خیانت به کشور میشه چطور باد برخورد کرد. زنگنه ابله برای توجیه کلاهی که سرش رفته مصاحبه می کند می گوید ظرفیت تولید عربستان محدود است و نمی تواند نفت ایران را جایگزین کند حتی اگر اینطور باشد نمی توجیه گر خیانت زنگنه در اپک باشد. در مدیریت زنگنه در نفت هیچ نکته مثبتی وجود ندارد و تنفر از زنگنه در نفت موج می زند. روحانی مچکریم.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    12 8
    به جرات میگم احمدی نژاد بهترین مدیر کشور در کنترل بحران ها در زمان تحریم بود تازه اون موقع تحریم شورای امنیت و سازمان ملل هم بود که همه کشورها باید اجرا می کردن نه فقط تحریم تجاری امریکا
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 2
      چرا لال شدین باشنیدن اسم احمدی نژاد
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 1
    بالاخره باید دست برداشت از اقتضاد نفتی یا نه یا اینکه این سرمایه ملی را مثل عربطتان این گاو شیر ده بدهیم به سگ های ولگرد دنیا بخورند و پاچه مردم دنیا رو بگیرند.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 0
      مسئولین ایرانی چه اصلاح طلب چه اصول گرا اکثرا فرق چندانی با عرب ها و افریقایی ها ندارن اکثر کارشناسان دنیا دارن میگن با شکستن انحصار فناوری های هایتک و حتی مدیوم تک توسط کشورهای جهان دوم و سوم تا بیست سال دیگه حتی ارزش مونتاژ هم از بین خواهد رفت و مواد اولیه تقریبا در دنیا رایگان میشه این حضرات میرن برجام رو قبول کنن که بشکه نفت بفروشن و در ازای اون بازار ایران رو هم بدن تحویل شرکت های اونها که نفت می خرن!!!!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 4
    اب بروی هرچی مسلمان بردی مردک یهودی
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 7
    بن سلمان و دیگر وهابیون آل سقوط چیزی جز احمق توسری خور آمریکا و اسرائیل نیستند. مرگشان باد.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    این بن سلمان احمق از تاریخ درس نمیگیره
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    اگر فروش نفت صفر شود و فروش هر چه داریم صفر شود یک چیز را بدانید نور خدا هرگز خاموش نمی شود این نه آل سقوط نه شیطان بزرگ و صهیونست های کثیف قطعا هرگز و هرگز و هرگز سقوط و نابودی این انقلاب و نظام را نخواهند دید این وعده الهی است قطعی است
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    همزاد شما نفوذی آمریکا در جهان عرب در کشور ما محمد رضا پهلوی اوهم هر گاه اعراب مظلوم تحریمی و .. داشتند بلا فاصله جایگزین می شد البته اجداد شما هم پشت برده با شاه ایارن بود شاه رفت شماهم خواهید رفت آمریکا دشمن ملتهای منطقه از هر رنگ ونژاد و طایفه و قومیت و.. است مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    ما در زمان جنگ روزی 800 هزار بشکه نفت آنهم به هشت دلار می فروختیم اما هیچگاه به قول نخست وزیر وقت دلار یک تومن گران نشده - هر روز هم تهران و کشتی های نفت کش مورد هدف قرار می گرفتند قیمت هر موشک 2 میلیون دلار می خریدیم - اما الان روزانه 1 میلیون بشکه محصول پتروشیمی صادر می کنیم چه بر سر ایران دارند می آرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس