ترامپ و ملک سلمان

دونالد ترامپ امروز بازهم با پادشاه عربستان تماس گرفت تا در مورد تلاش‌های انجام شده برای حفظ عرضه و تضمین پایداری در بازار مذاکره کنند.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه، خبرگزاری دولتی سعودی گزارش داد که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با پادشاه عربستان سعودی، ملک سلمان، تماس گرفته است تا در مورد  تلاش‌های انجام شده برای حفظ عرضه و تضمین پایداری در بازار و رشد اقتصادی جهان، مذاکره کنند.

این تماس چند روز پس آن انجام شد که رییس‌جمهور آمریکا دوباره از اوپک به علت بالا بودن قیمت نفت انتقاد کرد و دوباره از گروه تولیدکنندگان خواست پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر، تولید نفت خام خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات ترامپ درباره فعالیت هسته‌ای ایران

ترامپ با انتقاد از بالا بودن قیمت‌ها گفت: ما بدون گرفتن هیچ پولی از بسیاری از کشورهای عضو اوپک دفاع می‌کنیم و آنها با ارائه قیمت‌های بالای نفت از ما سؤ استفاده می‌کنند. این خوب نیست. ما از آنها می‌خواهیم بالا بردن قیمت‌ها را متوقف کنند. ما از آنها می‌خواهیم قیمت‌ها را پایین بیاورند.

کاخ سفید امروز در بیانیه‌ای که توضیح بیشتری نداشت، گفت: رهبران دو کشور در مورد نگرانی‌های منطقه‌ای با هم مذاکره کرده‌اند.

دو منبع آگاه به رویترز خبر داده بودند که عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک در مورد امکان افزایش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با هم مذاکره کرده‌اند، اما اعضای اوپک فعلا در بیانیه‌های رسمی خود هرگونه افزایش فوری در تولید خود را رد کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس