کد خبر 899428
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
اینترنت

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل قطعی فیبر نوری در خارج کشور 20 درصد از ظرفیت اینترنت کشور در ساعت پیک دیشب قطع شد که این ظرفیت ظرف 4 ساعت به شبکه بازگشت.

به گزارش مشرق، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک نشست خبری علت اختلال دیشب اینترنت در کشور را بیان کرد و اظهار داشت: شب گذشته به دلیل قطع فیبر نوری در خارج از کشور 20 درصد از ظرفیت اینترنت کشور از مدار خارج شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قطعی در ساعات پیک روزانه مصرف اینترنت رخ داد و از ساعت 21 تا یک بامداد ادامه داشت.

وی ادامه داد: علی‌رغم گستردگی قطعی به دلیل پایداری شبکه تأثیر این قطعی در شبکه برای کاربران محسوس نبود و ظرف 4 ساعت شبکه به حالت نرمال بازگشت.

عباسی شاهکوه گفت: بروز قطعی در شبکه فیبر نوری با منشأ داخلی و خارجی مورد عجیب و دور از ذهنی نیست و با توجه به اینکه 68 هزار کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت وجود دارد روزانه به طور متوسط 2 تا 3 قطعی حادث می‌شود اما به دلیل پایداری و تحمل شبکه این قطعی‌ها برای مشترکان محسوس نیست یا تأثیر چندانی ندارد و به صورت ظرفیت از دست رفته به شبکه بازگردانده می‌شود.

وی همچنین با اعلام آخرین وضعیت شبکه زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت شبکه انتقال از 10 ترابایت به 22 ترابایت و ظرفیت شبکه IP از 6 به 18 ترابایت افزایش یافته است که در تأمین اینترنت نیز بیش از مصرف مورد نیاز کشور ظرفیت ایجاد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس