پلیس

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرد: میزان وقوع جرائم در استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور زیر یک درصد است.

به گزارش مشرق، سرهنگ عباس مسعودی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته ناجا، اظهار داشت: شعار هفته ناجا در سال جاری «پلیس مقتدر، امین مردم» است.

وی با اعلام اینکه نخستین روز هفته ناجا با شعار «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های انسانی» نام‌گذاری شده است، افزود: پیاده‌روی خانوادگی ویژه خانواده نیروی انتظامی، برگزاری مسابقات قرآنی، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا و برپایی چادرهای امدادی و مشاوره مهم‌ترین برنامه‌های این روز خواهد بود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه در روز دوم گرامیداشت هفته ناجار مراسمی هم‌چون برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان استانی، تجلیل از کارکنان نمونه، حضور در برنامه رادیویی، برگزاری مسابقات علمی تخصصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری ورزش صبحگاهی در پارک دیدگاه سنندج، اهدای خون، تشکیل شورای اداری با کارکنان مناطق مرزی، حضور در مدارس و مساجد برای تشریح فعالیت و عملکرد کارکنان ناجا از دیگر برنامه‌هایست که در راستای گرامیداشت روز سوم ناجا طرح‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

کشف ۷۲ تن موادمخدر در سیستان‌وبلوچستان

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و برگزاری مسابقه رالی اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری در هفته ناجا برگزار می‌شود، اضافه کرد: اجرای طرح مردم‌یاری و خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم برای کمک به مردم و همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک نیز در برنامه‌های هفته گرامیداشت ناجا گنجانده شده است.

90 درصد نزاع و درگیری‌ها در استان کردستان به صلح و سازش ختم می‌شود

مسعودی در ادامه با ذکر اینکه میزان جرائم در استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور زیر یک درصد است، خاطرنشان کرد: اعتقادات مردم و همدلی آنان تأثیر به‌سزایی را در کاهش جرم در استان کردستان دارد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد نزاع و درگیری‌ها در استان کردستان مختوم به صلح و سازش می‌شود، اظهار کرد: غالب نزاع‌های ارجاع داده شده به مراجع در کردستان، نزاع و درگیری فردی و خانوادگی بوده و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر نزاع گروهی در استان نداشته‌ایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان با تأکید بر بسیح تمام امکانات و تجهیزات ناجا برای کاهش تصادفات و پیشگیری از جرم، بیان کرد: خوشبختانه تعداد تصادفات منجر به فوت استان طی شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته با کاهش 38 درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه بالغ بر 70 درصد جرائم رخ داده در کردستان کشف می‌شود، گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم می‌طلبد که تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی همسو و هماهنگ عمل کرده تا شاهد کاهش هرچه بیشتر آمار جرائم در استان باشیم.

مسعودی در پایان با هشدار مبنی افزایش میزان سرقت در استان به‌دلیل مشکلات و مسائل اقتصادی، خواستار شد: در حوزه سرقت بر تمامی ادارات و نهادها واجب است که هم‌چون دیگر مسائل و معضلات اجتماعی ورود پیدا کرده تا نسبت به کاهش زمینه‌های وقوع این معضل، اقدام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    12 23
    امارها نمیدونم چه جوری بدست میاد
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    0 0
    کردها همیشه ارام ترین مردم ایرانند
  • AE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    کردستان امن ترین شهر ایرانه
  • AE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    کردستان امن ترین شهر ایرانه
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    قابل توجه اولترا فاشیست های سایت مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس