کد خبر 898843
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
پرچم نمایه فرانسه

سه تن از وزرای دولت فرانسه، در اقدامی مشکوک، بیانیه‌ای را علیه کشورمان منتشر کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه خبرسازی‌های مقامات فرانسوی علیه کشورمان و در تلاشی مشکوک برای تشدید شرایط، وزرای کشور، خارجه و اقتصاد فرانسه بیانیه مشترکی را علیه ایران منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قاسمی: خواهان آزادی فوری دیپلمات ایرانی هستیم

وزرای فرانسوی در بیانیه خود با اشاره به خنثی شدن حمله ادعایی‌شان به منطقه ویله‌پینته، اظهار کردند که این یک اقدام شدیدا جدی بوده است که نمی‌توان به آن واکنشی نشان نداد.

این سه وزیر دولت فرانسه در بخش دیگری از بیانیه خود آورده‌اند که براساس دستور وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به تاریخ دوم اکتبر سال ۲۰۱۸، و در حالی که ادعا شده است نسبت به نتایج تحقیقات جنایی علیه محرکان، مسببان و هم‌دستان این حمله ادعایی برنامه‌ریزی شده هیچ پیش‌داوری صورت نگرفته است، فرانسه اقداماتی پیشگیرانه، هدفمند، و متناسبی رل در قالب اقداماتی ملی برای مسدود کردن دارایی‌های دو تن از شهروندان ایرانی به نام‌های «اسدالله اسدی» و «سعید هاشمی مقدم« و افرادی از «اداره امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران» انجام داده است.

این سه وزیر دولت فرانسه در بیانیه خود مدعی شده‌اند که فرانسه با این اقدام، عزم خود را برای مبارزه با تروریسم خصوصا در خاکش نشان داده است.

ژان ایوه-لودریان، وزیر خارجه فرانسه هم مدعی شده است که حمله ادعایی خنثی شده در ویله‌پونته نشان دهنده ضرورت [اتخاذ] یک رویکرد سختگیرانه در روابط‌ فرانسه با ایران است.

ژرارد کولوم، وزیر کشور فرانسه نیز در ادامه سخنان ضدایرانی وزیر خارجه این کشور، بر عزمش برای انجام هر چیزی به منظور ممانعت از هر شکل از تروریسم، از هر جایی که نشأت گرفته است، تأکید کرد.

برونو لومایر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه نیز مدعی شد که این کشور باید کانال‌های مالی تروریسم را خشک کرده تا به این اقدامات ادعایی غیرقابل اغماض پایان داده شود. وی مدعی شد که فرانسه اقداماتی مستحکم در سطح ملی اتخاذ می‌کند و به مستحکم‌تر کردن سازوکارها در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    جواب این ایرانستیزی هم اینه ایرانی ها پول هاشون رو از بانکهای فرانسه بیرون بکشند.
  • AE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    میتینگ منافقین توی خاک فرانسه تشکیل میشه. برو عمو. بگو میخوام بزنم زیر توافق برجام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس