کد خبر 898710
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
بازنشستگان نمایه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار سالمندی در کشور،پیرترین و جوانترین استان‌های کشور را معرفی کرد.

به گزارش مشرق، جمشید تقی زاده با بیان اینکه باید خانه های سالمندی را در کشور طراحی کنیم، گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند و شمار سالمندان رو به افزایش است.

وی افزود: تا سال ۲۰۴۰ طبق کارشناسی های صورت گرفته به ازای هر سه فرد یک سالمند در کشور وجود دارد از این رو باید برنامه جامعی در آینده داشته باشیم تا با سونامی خاموش سالمندی مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید:

گزارشی درباره حرکت جمعیت کشور از جوانی به پیری

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد بازنشستگان کشور را سالمندان تشکیل می دهند، ادامه داد: استان گیلان با بیشترین جمعیت سالمندی و سیستان و بلوچستان با کمترین جمعیت سالمندی روبرو است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم توجه به عزت اجتماعی، بهبود سلامت سالمندی اشاره کرد و گفت: ایجاد شهر دوستدار سالمند برای ارائه خدمات به این قشر ضروری است.

تقی زاده با اشاره به راه اندازی دهکده سلامت در استانها گفت: ایجاد پارک، موزه بازنشستگان، مجموعه های رفاهی و کانون های مورد نیاز در دهکده سلامت دایر می شود.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای واگذاری اختیارات به کانون های بازنشستگی داده می شود، گفت: در دهکده سلامت تمام نیازمندیهای درمانی، اورژانس، هتلینگ و غیره نیز درنظر گرفته می شود.

تقی زاده بحث طب سالمندی را مهم دانست و اظهارکرد: همچنین زمینه تکریم از سالمندان باید فراهم شود و اگر کارت منزلت به سالمندان می دهیم باید تعریف جدیدی از آن ارائه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشسگی کشوری گفت: با جدیت تصویب قانون جامع خدمات کشوری را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب قانون جامع خدمات کشوری شاهد برقراری عدالت و همسان سازی نظام خدمات و پرداخت باشیم.

تقی زاده با اظهار اینکه سال قبل به ۳۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت شد، گفت: امسال به ۴۰۰ هزار نفر و به هر نفر پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و تسهیلات ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر چند روز گذشته به حساب آنان پرداخت شده است و از ماه آینده به ۳۳ هزار نفر این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد خانه های امید در بوستان های شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: این خانه ها با همکاری شهرداری ها در بهترین پارک های هر شهر ایجاد می شود و امکاناتی برای بازنشستگان درنظر گرفته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس