فیلم/ اخلالگران بازار ارز منتظر پلیس باشند!

زمزمه های کاهش قیمت دلار امروز در بازار آزاد توانست فروش ارز از سوی دارندگان خانگی ارز را رونق بخشد و دلالان نرخ های متفاوتی از ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان را پیشنهاد می دادند.

به گزارش مشرق، بازار ارز از بعدازظهر امروز شاهد رفت و آمد افرادی است که این روزها برای حفظ دارایی خود دلار خریده اند، فارغ از اینکه آنقدرها هم این بازار قابل اطمینان نبوده و مشخص نیست که دلارهای خریداری شده آنها بتواند سود منطقی برایشان به ارمغان آورد.

گزارش های میدانی از فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول بیش از آنکه در آن حضور پررنگ دلالان بدون نظارت پررنگ نیروی انتظامی مشهود باشد، افرادی خودنمایی می کنند که به میزان اندک ارز در اختیار داشته و با شنیدن پیش بینی هایی مبنی بر کاهش قیمت طی روزهای آینده روانه بازار شده تا دلارهای خود را بفروشند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی کاهش شدید قیمت ارز در روزهای آینده+ عکس

دلالان هم دو دسته اند؛ آنهایی که هنوز هم بر این باورند که می توانند از بازار ارز سودهای جذابی به چنگ آورند و دسته دیگر افرادی که نگران از باختن بخشی از مال خود هستند؛ چرا که از ساعات ابتدایی صبح امروز اقدام به خرید دلار از مشتریان با نرخ های بسیار بالا نموده و حال که روز به ساعات پایانی خود نزدیک می شود، با افت قیمت مواجه شده اند.

یکی از این دلالان می گوید از صبح میلیون ها تومان ضرر کرده ام، چرا که دلار به نرخ بالا از مردم خرید کرده و اکنون اگر بخواهم آن را بفروشم حتما باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان ضرر بدهم.

وی می افزاید: نرخ از ساعات ابتدایی امروز همچون روز گذشته روند نوسانی را تجربه کرد و اکنون از ساعت ۲ به بعد نرخ کاملا کاهشی شده است، به نحوی که حتی برخی از همکاران دلار را تا ۱۲ هزار تومان نیز از افراد خریداری کرده و حداکثر ۱۵ هزار تومان می فروشند.

هستند در این میان افرادی هم که همچنان به آینده افزایشی نرخ ارز امیدوارند و حاضرند بابت خرید هر دلار از مشتریان ۱۷ هزارتومان را هم بپردازند اما جو حاکم بر بازار یک نااطمینانی را برای دلالان رقم زده است.

گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که برخی صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی نیز تابلوهای قیمتی خود را خاموش کرده و از خرید دلارهای عرضه شده به بازارخودداری می کنند؛ چرا که نرخ را مشخص ندانسته و خرید و فروش را در چنین شرایطی به صرفه نمی دانند اما در این میان برخی ها هم نرخ می دهند و به معامله می پردازند.

برخی دلالان دلار را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان می خرند و ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان می فروشند و برخی دیگر۱۶ هزار تومان می خرند و ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان می فروشند اما آن دسته ای که دلار را ۱۷ هزار تومان می خرند بابت فروش آن ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان از متقاضیان طلب می کنند.

هستند افرادی هم که نرخ دلار را برای خرید از مردم ۱۵ هزار تومان و برای فروش به آنها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ می دهند، البته در مواردی نادر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می خرند و ۱۵ هزار تومان می فروشند.

یکی از صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی نرخ خرید دلار را ۱۴ هزار و ۴۳۸ تومان و فروش را ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان اعلام کرده و یکی دیگر ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش و ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان برای خرید را به صرفه می داند، حال باید منتظر ماند و دید فردا یا حتی معاملات شبانه چه نرخی را برای دلار رقم خواهد زد به خصوص اینکه نرخ دلار فردایی با کاهش مواجه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    16 0
    ببینیم و تعریف کنیم و خوشحال باشیم که 3300 تومن شد 20000 تومن و حالا شده 15 تومن بله باید کلی خوشحال باشیم
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      1 0
      دلار 4200 تومانی هم آرزوست!
  • FR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    9 2
    این اقدامات مردمان میدان فردوسی نشون میده که رانت خبری دارند و بموقع اقدام میکنند آنانیمه که میفروشند همگی زیر پنج هزارتومان خریده بودن چون رانت خبری داشتند یعنی اسم دلال میشه گذاشت روشون!!! همه فک و فامیل رده های پایینی وزیر و ندیر و معاون اول هستند .
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      0 3
      تو خوبی و معاون های دولت پاکدستان
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    3 16
    من که امروز خیلی ضرر کردم . امیدوارم قیمت ها متعادل بشه در غیر این صورت خیلی ها بدبخت میشوند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    14 3
    قیمت دلار به 8 هزار تومان خواهد رسید انهایی که احتکار کردند سریع بفروشند تا ضرر نکنند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    7 0
    همین دلالی های بی نظارت و حساب و کتاب اقتصاد مملکت را بی ثبات کرده در کشور های دارای قانون محکم در معاملات ارزی ارز را به دست هر بی سروپایی نمی دهند و باید حتما بابت ارزی که در اختیار داری اظهار مقدار کنی و البته مالیات سنگین و برای چه کاری
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    13 3
    حربه آشنای کله گنده های بازار ارز. قیمتها رو میکشن پایین، مردم هجوم میارن برای فروش. خوب که دلارهای مردم رو جمع کردن دوباره میبرن بالا. این وسط مردم نادونی که برای دلار 18000 تومانی صف کشیده بودن و حالا مجبورن ارزون بفروشن زندگیشون به فنا میره
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    14 0
    سلطان سکه که آویزان شود دلار سقوط می کند .
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      0 0
      واقعا هم همینه.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    یعنی دلار هفت تومن میشه؟ البته منظورم 70 ریال هست.
  • علی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    اصلا دلار و خیلی دارن ارزون میخرن نامردا...امروز ده میخریدن اینجا که
  • علوی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    سیاست این است دلار ازاد 7000 تومان می شود . . قطعه 598 را فراموش نکنیم .سرغ بفروشید خواهشا
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    دلار تا 6000 تومن هم میاد مثل سال 91 که تا نیمه اول سال بالای 5000 تومن رسید و شش ماهه دوم تا 3000 تومن پایین کشید
  • DE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    دلالان همچون موریانه مشغول فروش ارز. تا حالا کسی دیده موریانه ارز بخره یا بفروشه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس