محمود صادقی و FATF

علیرغم فضاسازی‌های حامیان « FATF» علیه دانشجویان، تاکنون تشکل‌های مختلف دانشجویی از علی لاریجانی، محمود صادقی، علی مطهری برای مناظره پیرامون این موضوع دعوت کردند، ولی هیچ‌کدام به دعوت‌ها پاسخ ندادند.

به گزارش مشرق، این روزها آنهایی که اخبار سیاسی و اقتصادی کشور را دنبال می‌کنند شاید بارها واژه « FATF» را شنیده باشند. «FATF» یا گروه ویژه اقدام مالی موضوعی است که این روزها به شدت موجب نگرانی دلسوزان نظام و دانشجویان انقلابی شده است.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور تا کنون برای اینکه مردم و حتی برخی از نمایندگان مجلس را از خطرات پیوستن به « FATF» آگاه کنند، اقدامات مختلفی انجام داده‌اند، از توزیع بروشورهای مختلف گرفته تا انتشار بیانیه و امضای طومار.

بیشتر بخوانید:

پیوستن به FATF چه خطراتی برای کشور دارد؟

همصدایی برخی از نمایندگان با معترضان FATF +عکس

این روزها بحث تصویب لوایح مربوط به  « FATF» در مجلس شورای اسلامی بار دیگر موجب اعتراض مردم و دانشجویان انقلابی کشورمان شده و دانشجویان در آخرین اقدامم‌های اعتراضی خود بعد از نماز جمعه هفته گذشته در سراسر کشور تجمع کردند و روز گذشته نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های در مقابل مجلس جمع شدند تا صدای اعتراض خود را به نمایندگان در خانه ملت برسانند.

درخواست از نمایندگان برای بررسی بیشتر  « FATF» و عدم تصویب این لایحه هم از خواسته‌های اصلی دانشجویان است که تلاش کرده‌اند این خواسته را به روش‌های مختلف مانند به اشتراک گذاشتن در فضای مجازی و یا ارسال به نمایندگان مجلس مطرح کنند، همین موضوع هم باعث شده تا تعدادی از نمایندگان موافق  « FATF» در مجلس سعی کنند جلوی مطالبه گری دانشجویان را بگیرند.

در دوره قبل برخی از فعالان دانشجویی از شهرهای مختلف به نمایندگان خود در مجلس پیام دادند و مطالبات خود را بیان کردند با این حال برخی رسانه های حامی  « FATF» در اقدامی هماهنگ تلاش کردند مطالبه‌گری دانشجویان را با واژه پیامک‌های تهدید آمیز متوقف کنند. 

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس از جمله افرادی است که سعی دارد اینگونه القا کند که دانشجویانی که درباره FATF روشنگری می‌کنند، سازماندهی شده هستند.

*  اگر پیوستن به « FATF» خوب است آقای صادقی بیاید دانشجویان را توجیه کند

یکی از فعالان دانشجویی در این رابطه می‌گوید: آقای صادقی تلاش دارد جلوی روشنگری دانشجویان را بگیرد، این در حالی است که این نماینده مجلس علیرغم دعوت مکرر تشکل‌های دانشجویی حاضر نشد در فضای دانشگاهی و نخبگانی از  « FATF» دفاع کند.

وی افزود: متاسفانه آقای صادقی فقط در فضای مجازی و در یک فضای یک طرفه حاضر است سخن بگوید و از اینکه کسی از وی سوال کند هراس دارد، اگر واقعا  پیوستن به « FATF» خوب است آقای صادقی بیاید و دلیل بیاورد و دانشجویان را توجیه کند.

* هیچکدام از نمایندگان موافق  « FATF» برای دفاع از این موضوع به دانشگاه نرفتند!

فضاسازی‌های حامیان  « FATF» در حالی است که تا کنون تشکل‌های مختلف دانشجویی از علی لاریجانی، محمود صادقی، علی مطهری و علیرضا رحیمی به عنوان حامیان مطرح   « FATF» در مجلس برای حضور در دانشگاه و مناظره پیرامون این موضوع دعوت کرده‌اند، ولی هیچ‌کدام از آنها حاضر نشدند به دعوت دانشجویان پاسخ دهند.

* نمایندگان در بررسی لایحه «FATF» مراقب تکرار تجربه تصویب عجولانه برجام باشند

سیدمحمدعلی میرناصر مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در رابطه با FATF می‌گوید: انگیزه اصلی موافقان تصویب این لایحه امکان برقراری روابط بانکی در سطح بین المللی است که این مهم را منوط به اجرای خواسته های FATF می دانند.لکن باید به این افراد متذکر شد که از تیرماه سال 95 که حضور ایران در لیست سیاه FATF به حالت تعلیق درآمده است تاکنون بهبودی در مراودات بانکی بین المللی حاصل نشده حتی روابط بانکی ما با بانک های چین و ترکیه و صرافی های اماراتی به دلیل محدودیت های برنامه اقدام( مشخص شده توسط FATF ) کاهش یافته و در مواردی قطع شده است.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه شاهد روندی هستیم که برخی از مسئولان با شانه خالی کردن از وظایف و کم کاری های خود برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را به بیرون از مرز ها گره زده و راهکار اصلاح را در بیرون از مرزها جستجو می کنند این در حالی است که عمده مشکلات کشور به بی تدبیری و عمل نکردن به قوانین و بعضا وجود ضعف قانونی بر می گردد.

میرناصر تاکید می‌کند: به نمایندگان مجلس علی الخصوص ریاست مجلس شورای اسلامی که برای تصویب معاهدات بین المللی عجله‌ای غیرقابل درک دارند، توصیه می‌کنیم مراقب تکرار تجربه تصویب عجولانه برجام باشند و به جای تصویب کنوانسیون‌ها بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی و بررسی حقوقی آنها، پیشنهاد می‌کنیم به مدت یک سال آن را اجرا کنند و اگر پیشرفتی واقعی حاصل شد، به سمت تصویب نهایی آن قدم بردارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مقدم IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    0 0
    مسبب اصلی بسیاری از مصوبات مجلس که مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کرده از جمله برجام که از نظر آقای مطهری و چراغ سبز آقای لاریجانی 20 دقیقه وقت هم برای بر رسی آن زیاد بود رئیس مجلس میباشد گویا ایشان نمایمده اتحادیه اروپا وآمریکا می باشد و متعهد به دفاع از خواسته آنها است. واز طرف دیگر مخالف تصویب و باعث از دستور خارج شدن بسیاری از لوایحی است که برای شفافیت آرای نمایندگان و میزان دریافتی آنها می شد باز هم آقای لاریجانی است . مردم انقلابی قم باید در انتخاب افراد نفوذی دقت بیشتری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس